تیم پورشه از ژانویه 2024، کار روی پروژه جدید اتاق 992 پورشه 911 کاپ را شروع کرد. مهندسان پس از شبیهسازی شرایط واقعی و بعد از آن، بررسی در پیستهای مختلف از جمله مونزا و Lausitzring، توانایی فنی و عملکردی پورشه 911 کاپ 992 ll را نسبت به مدل قبل افزایش دادند.
در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که پورشه در راستای سادهسازی، لقب GT3 را از کنار نام سری کاپ حذف کرده است، بنابراین مدلهای این سری از این پس، فقط با عنوان 911 کاپ شناخته میشوند که البته هویت آنها را به خوبی برای رقبا روشن میکند.

مسیرهای عبور جریان هوا در گلگیرهای جلو، به کاهش نیروی بالابرنده محور جلو کمک میکند، درحالیکه بازبینی طراحی کف خودرو به افزایش پایداری در سرعتهای بالا منجر خواهد شد. باله عقب با فرم شبیه به گردن قو در مدل قبلی هم نصب میشد، اما در این مدل از جنس کربن بازیافتی ساخته شده است، تا ضمن تولید نیروی رو به پایین، اهمیت پورشه به محیط زیست را هم یادآوری کند.
پشت محل قرارگیری راننده، پیشرانه شش سیلندر 4 لیتری تنفس طبیعی نصب شده است، که با نزدیک به 10 واحد افزایش قدرت نسبت به مدل قبلی کاپ، 510 اسببخار تولید میکند. این پیشرانه میتواند تا 9 هزار دور بر دقیقه دوران کند.

پورشه 911 کاپ 992 ll از اواخر 2025 به خط تولید کارخانه Zuffenhausen وارد میشود. طبق برنامهریزیها، این خودرو ابتدا در مسابقات پورشه موبیل 1 سوپرکاپ 2026 حاضر میشود. در این رقابت که از سال 1993 تاکنون در حال برگزاری است، شرکت میشلن در نقش تامینکننده تایر حضور دارد. بعد از آن میتوان در رقابتهای منطقهای کررا کاپ، پورشه 911 کاپ ll را ملاقات کرد، رقابتی که در مناطق گوناگون جهان از جمله آمریکای شمالی، آسیا و استرالیا برگزار میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
وارداتی سایپا آماده فروش شد

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
لیست جدید خودروها منتشر شد

ثبت نام ایران خودرو؛پیش فروش و فروش فوق العاده و ا
دهمین فروش یکپارچه خودروها از امروز





