پورشه رویداد خودرویی Rennsport Reunion 7 در کالیفرنیا را با یک مدل ویژه جشن گرفت. برای آنهایی که با این گردهمایی آشنا نیستند باید بگوییم که این جشنی است، که پورشه به مناسبت تاریخچه مسابقات خود برگزار میکند. درست به همین دلیل است که ویرایش خاصی از 911 GT3 R rennsport را اینجا میبینیم. خودرویی که البته برای حضور در خیابان طراحی نشده است. حتی برای حضور در مسابقات GT3 هم قانونی نیست. در یک کلام 911 جدید واقعاً وحشی است.
زیر بال عقب بزرگ این خودرو یک پیشرانه 4.2 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی قرار دارد، که از روی نسخه GT3 استاندارد برداشته شده است، اما کاملاً مطابق با مشخصات GT3 ساخته نشده. چراکه محصول جدید 611 اسببخار قدرت دارد و این خروجی متناسب با سوخت E25 است.
پیستونها و میل بادامک 911 جدید از ابتدا طراحی شدهاند و در نتیجه نسبت تراکم بالاتری پیدا کردهاند. گفته میشود پیشرانه این خودرو با حداکثر دور موتور 9400 دور در دقیقه چه صدایی دارد. با توجه به اینکه قرار نیست خودروی فوق در خیابانها حضور داشته باشد، پورشه قسمتی از پشت آن را باز گذاشته تا وزن را کاهش دهد.
در قسمتهایی که اغلب با پنلها پوشش داده میشود، حالا اگزوز بزرگ نصب شده که میتواند در صورت لزوم در مسیرهایی که محدودیت صدا دارند به صدا خفهکن مجهز باشد. جعبهدنده 6 سرعته ترتیبی GT3 جدید با تغییراتی جزئی بهینهسازی شده و نیروی پیشرانه را به چرخهای عقب منتقل میکند.
صحبت از چرخها شد. رینگهایی 18 اینچی سفارشی از برند BBS که با تایرهای میشلین پوشانده شدهاند. نکته جالب اینجاست که پورشه میگوید تنها کاپوت و سقف این خودرو با مدل GT3 R مشترک است.
چهره ویرایش rennsport از روی مدلهای مسابقهای اصیل الهام گرفته شده است. بهویژه بال عقب عریض آن که به وضوح یادآور مدل تاریخی 935/77 است.
خریداران این محصول جذاب باید عجله کنند. چراکه پورشه قصد دارد فقط 77 دستگاه از آن را با قیمت پایه یک میلیون و 46 هزار دلار تولید کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com