رقابت لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن در دنیای دلارها

حضور دو راننده فرمول یک در لیست پردرآمدترین ورزشکاران 2022

1 خرداد 1401 11:34

مجله فوربس فهرستی از 50 ورزشکار برتر سال 2022 منتشر کرده است، که بیشترین درآمد را داشته‌اند. به گفته این نشریه، ارقام فوق از سوی ده‌ها نفر از فعالین این حوزه از جمله نمایندگان و واسطه‌ها و دربرخی موارد خود ورزشکاران به دست آمده است.

همیلتون هفت بار قهرمان مسابقات فرمول یک شده و در این لیست رتبه هفدهم را به خود اختصاص داده است. مکس ورشتپن قهرمان آخرین دوره مسابقات فرمول یک نیز توانست در رده بیست و ششم قرار بگیرد.برای وارد شدن به این فهرست، یک ورزشکار می‌بایست حداقل 37.6 میلیون دلار درآمد داشته باشد. این عدد در قیاس با عدد پایه سال گذشته 2.5 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. جالب آنکه از 50 نفری که موفق به حضور در این رقابت شدند، فقط دو نفر از دنیای موتوراسپرت هستند؛ لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس‌بنز و مکس ورشتپن راننده تیم ردبول.

همیلتون هفت بار قهرمان مسابقات فرمول یک شده و در این لیست رتبه هفدهم را به خود اختصاص داده است. همیلتون یک پله بالاتر از مایک تایسون، بوکسور معروف قرار گرفته است. این راننده انگلیسی سال گذشته 57 میلیون دلار درآمد به طور مستقیم و 8 میلیون دلار درآمد نیز به صورت غیرمستقیم به دست آورده است.

فوربس با اشاره به شیوه کسب درآمد، روش‌های مستقیم، جایزه، حقوق و پاداش را مد نظر قرار داده است. در حالی که درآمدهای خارج از مسابقه شامل حمایت‌های مالی و پول‌های تبلیغاتی می‌شوند.

حضور دو راننده فرمول یک لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن در لیست پردرآمدترین ورزشکاران 2022

در همین حال مکس ورشتپن قهرمان آخرین دوره مسابقات فرمول یک 48 میلیون دلار درآمد داشت و توانست در رده بیست و ششم بالاتر از پل جورج، آنتونی دیویس و کاوهی لئونارد ستارگان NBA قرار بگیرد. مانند همیلتون، بخش قابل توجهی از درآمد این راننده هلندی نیز از محلی خارج از پیست بوده است. ورشتپن 2 میلیون دلار به صورت غیرمستقیم کسب درآمد کرده بود.

در مقایسه با لیست سال گذشته، همیلتون چندین پله سقوط کرده است. چراکه سال 2021 او با درآمد قابل توجه 82 میلیون دلاری هشتم شده بود. از سوی دیگر ورشتپن جایگاه بیست و هفتم خود در سال 2021 را یک پله بهبود داده است. در مجموع، 50 ورزشکاه پردرآمد دنیا در 12 ماه گذشته 2.97 میلیارد دلار قبل از مالیات و حق‌الزحمه نمایندگان پول درآورده‌اند که رکورد سال گذشته را با رشد 8 درصد شکسته است. نزدیک به 1.06 میلیارد دلار از این عدد مربوط به معاملات خارج از میدان است.

در حال حاضر پردرآمدترین ورزشکار سال 2022 لیونل مسی با 130 میلیون دلار است. پس از آن لبرون جیمز با 12.1 و کریس رونالدو با 115 میلیون دلار.

دیدگاه کاربران