• هايما 7X-E نسخه برقي از محصول جديد ايران خودرو
  • هايما 7X-E نسخه برقي از محصول جديد ايران خودرو
  • هايما 7X-E نسخه برقي از محصول جديد ايران خودرو
  • هايما 7X-E نسخه برقي از محصول جديد ايران خودرو
  • هايما 7X-E نسخه برقي از محصول جديد ايران خودرو

اولین هایمای برقی به ایران رسید!

بررسی ون هایما 7X برقی ایران خودرو (Haima 7x-E)

28 آبان 1402 13:25

احتمال عرضه هایما 7X برقی در ایران

آبان 1402: نسخه برقی هایما 7X ایران خودرو، برای اولین بار در محوطه نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 دیده شد. بنابراین این خودروساز قصد دارد به زودی نسخه برقی این مینی‌ون را در بازار ایران عرضه کند.

نسخه بنزینی هایما 7X نیز محصول نسبتا جدیدی است که تنها چند هفته از عرضه آن با قیمت 1.4 میلیارد تومان می‌گذرد. هایما 7X برقی، یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 201 اسب بخار و 340 نیوتن متر گشتاور دارد. با هر بار شارژ کامل این محصول ، می‌توان مسافتی در حدود 510 کیلومتر را طی کرد. شارژ کامل با جریان عادی به 10 ساعت زمان نیاز دارد. اما زمان شارژ سریع 27 دقیقه اعلام شده است.


تفاوت هایما 7X برقی با 7X بنزینی

براساس اعلام هایما، این ون برقی می‌­تواند با یکبار شارژ باتری، 500 کیلومتر مسافت را طی کند. این رقم چندان زیاد به نظر نمی‌­رسد، ولی از آنجا که محصولات هایما بیشتر در ناوگان عمومی همچون خودروهای ادارات دولتی مورد استفاده قرار می‌­گیرد، به نظر می­‌رسد بتواند تاحدی رضایت کاربران خود را تامین کند.

تفاوت ظاهری هایما 7X-E با همتای بنزین­‌سوز، به برخی موارد جزئی همچون جلوپنجره با منافذ بسته محدود شده است. سایر ویژگی­‌های ظاهری این خودرو همچون تزئین ستون A با رنگ مشکی، حجم‌پردازی بخش جانبی بدنه، رینگ‌های 19 اینچی و چراغ‌های جلو با فرم الماسی‌شکل، مشابه با نسخه بنزین­‌سوز به نظر می‌­رسد. از نمای عقب این خودرو تصویری در دسترس نیست، ولی می‌­توان انتظار داشت که غیر از حذف خروجی اگزوز، با تغییر دیگری روبرو نباشیم.

ابعاد بدنه هایما 7X-E در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.815، 1.874، 1.72 و 2.86 متر اعلام شده است.

هایما 7X-E نسخه برقی از محصول جدید ایران خودرو

چیدمان صندلی­‌های این خودرو به صورت 3+2+2 انجام شده، که به معنای صندلی‌­های خلبانی در ردیف دوم است. یکی از ویژگی‌­های این خودرو، قابلیت پارک خودکار با ریموت و حافظه است، که در همکاری با Baidu برای این محصول درنظر گرفته شده.


شرایط فروش هایما

برای اطلاع از آخرین اخبار تولید هایما در ایران و همچنین جهت مشاهده جدیدترین طرح‌ پیش فروش هایما و فروش فوق العاده هایما، مقاله شرایط فروش هایما را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران