• دومين نمايشگاه تحول صنعت خودرو 1402

گزارش تصویری از بهترین خودروهای امسال

نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402

27 آبان 1402 19:32

معرفی محصولات جدید سایپا

این خودرو درواقع نسخه برقی آریزو 5 برقی است که توسط شرکت سینوگلد تولید می‌شود. سایپا تعدادی از این محصول را وارد کرده و قصد دارد عرضه کند. باتری 48.16 کیلووات ساعتی آن برد 405 کیلومتری را ارائه می‌دهد. توان موتور برقی نیز 100 کیلووات اعلام شده است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو سینو گلد جانژیگ مطالعه کنید.

این کراس اور کوچک موتور 1.5 لیتری با گشتاور 145 نیوتن متر دارد که با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه همراه است. این موتور استاندارد آلایندگی یورو 6 را پاس می‌کند و مصرف سوختش 5.9 لیتر است. سانروف، سیستم تهویه مطبوع دستی، صندلی‌ها با تنظیم دستی، دوربین عقب، کروز کنرل و ... از ویژگی‌های چانگان CS15 است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو چانگان CS15 مطالعه کنید.

این کراس اور، نخستین محصول وارداتی سایپاست که برای اولین بار در اسفند 1401 در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شد. چانگان سی اس 35 پلاس تیپ 3 با مبلغ 1 میلیارد و 274 میلیون و 130 هزارتومان و چانگان تیپ 2 نیز با مبلغ 1 میلیاردو 143 میلیون و 488 هزارتومان عرضه شده است. تیپ‌های دو و سه این محصول تفاوتی در بخش فنی نداشته و تنها تجهیزات آن‌ها متفاوت هستند. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو چانگان CS35 پلاس مطالعه کنید.

یکی دیگر از کراس‌اورهای وارداتی سایپا، سی اس 55 پلاس بوده که اواخر تابستان رونمایی شد. این خودرو به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ تجهیز شده که 178 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی موردنیاز آن از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو چانگان CS55 پلاس مطالعه کنید.

این سدان کامپکت برقی، رقیبی برای آریزو 5 برقی است و به موتور 120 کیلوواتی مجهز شده است. گشتاور آن نیز به 245 نیوتن متر می‌رسد. مجموعه باتری با ظرفیت 52.56 کیلووات ساعت مجهز شده است، که شعاع حرکتی برابر با 405 کیلومتر دارد. کروزکنترل، ورود بدون کلید، استارت دکمه ‌ای، صندلی ‌های چرمی، صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی 10 اینچی و ... از ویژگی‌های آن است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو چانگان ایدو EV460 مطالعه کنید.

دیپال زیرمجموعه چانگان است. این سدان برقی طراحی زیبایی داشته و  قطعا توجه قشر جوان را جلب خواهد کرد. این سدان در دو نسخه 218  و 258 اسب بخاری تولید می‌شود. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو دیپال SL03 مطالعه کنید.

اطلس یکی از محصولات جدید سایپا بوده که هنوز در خیابان‌ها قدم نگذاشته است. اما سایپا نسخه برقی آن را به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آورده و اعلام شده که باتری 35 کیلووات ساعتی دارد. گشتاور آن 250 نیوتن متر بوده و حداکثر سرعتش 130 کیلومتر بر ساعت است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو اطلس برقی مطالعه کنید.

سایپا موتور هیبریدی را روی کراس اور جمع و جور R9 قرار داده و لوگوی خود را نیز روی این محصول نصب کرده است. پیمایش آن در حالت تمام برقی به 87 کیلومتر می‌رسد. اما پیمایش ترکیبی 1100 کیلومتر است. حداکثر سرعت این کراس اور هیبریدی 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو فاو سنیا R9 هیبرید مطالعه کنید.

سهند محصول جدید پارس خودرو بوده که اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال گذشته رونمایی شد. این خودرو در مراحل پایانی تست‌ها قرار دارد و به زودی عرضه می‌شود. سهند در نسخه‌های بنزینی، دوگانه سوز، دنده‌ای و اتوماتیک به بازار می‌آید. قدرت موتور بنزینی 90 اسب بخار و قدرت موتور دوگانه سوز برابر 77 اسب بخار است. نسخه‌های اتوماتیک گیربکس CVT دارد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو سهند پارس خودرو مطالعه کنید.

سایپا نسخه بنزینی اطلس را نیز به این نمایشگاه آورده که قرار است در نسخه‌های دنده‌ای و اتوماتیک تولید شود. این شرکت مدتی پیش برای اولین بار قیمت اطلس را اعلام کرد که برابر 406.6 میلیون تومان است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو سایپا اطلس جی مطالعه کنید.

این محصول پاک برای استفاده در حمل و نقل عمومی شهری عرضه می‌شود و کاربری یخچال نیز خواهد داشت. یک موتور 3.7 کیلوواتی برای آن درنظر گرفته شده و باتری 100 آمپر ساعتی دارد. باتری در مدت زمان 1.5 ساعت تا 80 درصد شارژ می‌شود و با هر بار شارژ کامل مسافت 120 کیلومتری را طی می‌کند.

معرفی محصولات جدید ایران خودرو

نسخه برقی کراس‌اور ملی ری‌را، در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 رونمایی شد. جلوپنجره ری را در نسخه برقی کاملا بسته بوده و موتور الکتریکی 161 اسب بخاری با گشتاور 300 نیوتن متر دارد. ظرفیت باتری ری را به 53 کیلووات ساعت می‌رسد. پیمایش این باتری‌ها برابر 420 کیلومتر با هر بار شارژ است. سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی مالتی و ... از ویژگی‌های ری را برقی است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو ریرا برقی مطالعه کنید.

ری را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال گذشته نیز حضور داشت و رونمایی شد. اکنون هر دو نسخه بنزینی و برقی آن به این نمایشگاه آمده اند. این خودرو، محصول بومی ایران خودرو بوده که ادعای این شرکت، در بهمن ماه سال جاری به تولید انبوه می‌رسد. موتور EF7P TC برای آن در نظر گرفته شده که قوی‌ترین موتور ساخت داخل است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو ریرا مطالعه کنید.

نسخه برقی تارا با جلوپنجره بسته به دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 آمده است. نسخه نیمه صنعتی تارا برقی قبلا نمایش داده شده بود و موتور 160 اسب بخاری و گشتاور 300 نیوتن متری دارد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو تارا برقی مطالعه کنید.

این سدان، محصول وارداتی ایران خودرو از برند دانگ فنگ است که نسخه هیبریدی آن نیز در دسترس خواهد بود. یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با پیشرانه برقی درنظر گرفته شده که خروجی آن 174 اسب بخار قدرت و  300 نیوتن متر است و گیربکس CVT دارد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو شاین مکس هیبرید مطالعه کنید.

معرفی محصولات جدید کرمان موتور

این هاچ‌بک برقی از شرکت چینی جک است که قبلا نیز رونمایی شده بود. یک موتور برقی 45 کیلوواتی با گشتاور 150 نیوتن متر دارد و با هر بار شارژ مسافتی در حدود 302 کیلومتر را طی می‌کند.باتری مورد استفاده در این خودرو کوچک، 30.2 کیلووات ساعت است و با شارژ سریع در مدت زمان 42 دقیقه از شارژ 30 به 80 درصد می‌رسد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کی ام سی E10X مطالعه کنید.

اولین رونمایی این سدان در نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال گذشته بود. این محصول براساس جک جی 4 ساخته شده و قرار است به زودی وارد مرحله تولید انبوه شود. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کی ام سی ایگل مطالعه کنید.

این خودرو محصول مشترک کرمان موتور و مپنا است و سال گذشته تصاویر آن دیده شده بود. موتور الکتریکی آن 120 کیلوواتی است و در مدت زمان 8.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با هر بار شارژ می‌تواند مسافت 385 کیلومتری را طی کرد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کی ام سی J4 برقی مطالعه کنید.

این خودرو برقی نخستین بار در تابستان سال جاری معرفی و رونمایی شد. یک موتور 142 کیلوواتی در نظر گرفته شده که 340 نیوتن متر گشتاور دارد. باتری 50.1 کیلووات ساعتی آن نیز با هر بار شارژ مسافتی در حدود 400 تا 500 کیلومتر را طی می‌کند. اگر از سارژ سریع استفاده شود، 48 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ باتری از 30 به 80 درصد برسد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کی ام سی J7 برقی مطالعه کنید.

این محصول از برند سه‌هول بوده که مدتی پیش رونمایی شد. یک کراس اور هیبریدی با موتور 1.5 لیتری و گیربکس CVT دارد. اگر خودرو در حالت تمام الکتریکی باشد، ظرفیت پیمایش آن 100 کیلومتر است. با استفاده همزمان از موتور الکتریکی و بنزینی، مصرف سوخت برابر 1.33 لیتر در هر صد کیلومتر است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید مطالعه کنید.

این اولین حضور خودرو X5 در نمایشگاه‌های خودرویی نیست و قبلا  برای اولین بار در نمایشگاه مشهد سال جاری رونمایی شد. این شاسی بلند از شرکت سه‌هول است و موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 171 اسب بخار  و 280 نیوتن متر گشتاور دارد. کرمان موتور اخیرا  کاتالوگ رسمی X5 را نیز منتشر کرده است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کی ام سی X5 مطالعه کنید.

معرفی محصولات جدید بهمن موتور

این پیکاپ فول‌سایز سال گذشته رونمایی شد و اکنون خط تولید آن راه‌اندازی شده است. این پیکاپ ساخته شرکت چینی زد ایکس اتو (ZX Auto)، یکی از خودروسازان و قطعه‌سازان قدیمی بازار چین، است و موتور 2 لیتری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دارد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی پیکاپ G9 مطالعه کنید.

این شاسی بلند درواقع همان خودرو جتور X70 پلاس است که بهمن موتور آن را در نسخه‌های 5 و 7 نفره عرضه خواهد کرد. برخلاف نسخه پرایم، فیدلیتی پرستیژ به طور وارداتی عرضه می‌شود. یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با خروجی 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور برای آن در نظر گرفته شده و به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو فیدلیتی پرستیژ مطالعه کنید.

بستیون T77 محصول وارداتی بهمن موتور بوده که زیرمجموعه فاو است. یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژبا قدرت 166 اسب بخار و گشتاور 258 نیوتن متر برای آن در نظر گرفته شده است. این محصول در دومین مرحله عرضه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شد و قیمت آن یک میلیارد و 890 میلیون تومان است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو بستیون T77 مطالعه کنید.

این محصول اولین کراس‌اور هیبریدی بهمن موتور است که به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی تجهیز شده است. مجموع این پیشرانه، قدرت و گشتاور ی برابر 174 اسب بخار و 300 نیوتن متر تولید می‌کند. نیروی تولید شده نیز توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این کراس اور به کمک باتری 17.5 کیلووات ساعتی، در حالت تمام برقی مسافتی در حدود 100 کیلومتر طی می‌کند. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو دانگ فنگ E5 مطالعه کنید.

معرفی محصولات جدید مکث موتور

ونوسیا برند مشترک نیسان و دانگ‌فنگ است. D60 پلاس یک سدان از این شرکت بوده که نسخه برقی آن در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش درآمد. این سدان برقی، یک موتور الکتریکی 120 کیلوواتی با گشتاور 280 نیوتن متر دارد که نیروی آن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. با وجود باتری 47 کیلووات ساعتی آن، با هر بار شارژ می‌تواند مسافت 420 کیلومتری را طی کند. با استفاده از شارژر سریع، باتری در مدت زمان 30 دقیقه از شارژ 30 به 80 درصد می‌رسد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو ونوسیا D60 پلاس برقی مطالعه کنید.

ونوسیا استار یک کراس‌اور وارداتی است که سیستم هیبرید ملایم دارد. در واقع موتور 1.5 لیتری توربوشارژ آن با ژنراتور 48 ولتی همراه شده و به گیربکس 7 دنده دوکلاچه تر متصل است. برخی قطعات ونوسیا استار با سایر محصولات رنو-نیسان-میتسوبیشی مشترک است که طراحی چند اتصالی تعلیق عقب، امکان نصب پیشرانه در عقب، سامانه چهارچرخ محرک و حتی موتور هیبرید را برای آن فراهم کرده است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو ونوسیار استار مطالعه کنید.

این کراس‌اور سایز متوسط، ظاهر مناسبی برای جذب مشتریان جوان دارد. مکث موتور نسخه هیبریدی ونوسیا وی آنلاین را برای واردات در نظر گرفته که موتور 1.5 لیتری توربوشارژ GDI با موتور الکتریکی دارد. حداکثر مسافت پیمایش در حالت ترکیبی بنزینی و برقی، 1300 کیلومتر بوده و در حالت تمام برقی، توانایی پیمایش 110 کیلومتر را دارد. شتاب آن با فعال بودن هر دو موتور، به 7.9 ثانیه می‌رسد. با استفاده از شارژ سریع، باتری خودرو در مدت زمان 30 دقیقه از شارژ 30 به 80 درصد می‌رسد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو ونوسیا وی آنلاین هیبرید مطالعه کنید.

این اولین بار است که نسخه برقی پیکاپ کلوت رونمایی می‌شود. برای این پیکاپ یک موتور 130 کیلوواتی برقی با گشتاور 330 نیوتن متر در نظر گرفته شده است. باتری لیتیوم آهن فسفات آن ظرفیتی برابر 65 کیلووات داشته و در مدت زمان 45 دقیقه (با شارژ سریع) از 20 به 80 درصد می‌رسد. این پیکاپ با هر بار شارژ کامل، مسافت 300 کیلومتری را طی می‌کند. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو کلوت برقی مطالعه کنید.

معرفی محصولات جدید مدیران خودرو

این کراس‌اور کوچک، اولین بار در اوایل تابستان رونمایی شد. البته نام اصلی آن در چین اومودا C3 بوده و در سطح بالاتری از X22 پرو قرار می‌گیرد. ظاهر خودرو از جلوپنجره پیوسته با چراغ‌ها، طرح دراگون روی آینه‌های جانبی و بالای چرخ‌ها و چراغ‌های پیوسته عقب تشکیل شده است. مدیران خودرو قصد دارد این محصول را در دو نسخه دستی و اتوماتیک عرضه کند. قیمت مصوب نسخه دستی 850 میلیون تومان و قیمت نسخه اتوماتیک 941 میلیون تومان است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو ام وی ام X33 کراس مطالعه کنید.

این محصول قوی‌ترین نسخه خانواده تیگو 8 محسوب می‌شود که اوایل تابستان رونمایی شد. همچنین این کراس‌اور، نخستین خودرو پلاگین هیبرید مونتاژی کشور محسوب می‌شود.  موتور 1.5 لیتری توربوشارژ آن با دو موتور الکتریکی همراه شده و مجموع قدرت در حالت هیبرید، 326 اسب بخار است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو فونیکس تیگو 8 پرو هیبرید مطالعه کنید. قیمت نهایی این محصول 2.76  میلیارد تومان تعیین شده است.

ظاهر این محصول مشابه آریزو 5 بنزینی است، اما جلوپنجره آن بسته شده و موتور بنزینی با موتور بنزینی جایگزین شده است. این محصول اواخر بهار توسط مدیران خودرو رونمایی شد و موتور 163 اسب بخاری با گشتاور 250 نیوتن متر دارد. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو آریزو 5 برقی مطالعه کنید.

مدیران خودرو یک دستگاه خودرو آریزو 5 اسپرت را تغییر داده و آن‌ را با ظاهری اسپرت‌تر از قبل به نمایشگاه آورده است. این خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان 1402 نیز حضور داشت و تغییراتی مانند کاور بدنه، کاهش ارتفاع، لیپ سپر و ... برای آن در نظر گرفته شده است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو آریزو 5 توربو اسپرت مطالعه کنید.

این خودرو یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو به شمار می‌آید که تفاوت ظاهری زیادی با نسخه معمولی آریزو 6 ندارد. نمای جلویی این سدان بسیار یادآور محصولات ژاپنی لکسوس است. موتور 1.6 لیتری توربوشارژ آن با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه همراه شده و 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو فونیکس آریزو 6 جی تی مطالعه کنید.

محصولات اکستریم، از برند اکسید، زیرمجموعه چری، هستند و آپشن‌های بیش‌تری نسبت به محصولات فونیکس دارند. این خودروها به صورت وارداتی عرضه خواهند شد. یک موتور 2 لیتری توبوشارژ و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک برای آن در نظر گرفته شده و طبق پلتفرم تیگو 8 ساخته شده است. قیمت محصولات اکستریم هنوز مشخص نشده است. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو اکستریم TXL مطالعه کنید.

محصولات اکستریم در نمایشگاه خودرو اصفهان 1402 رونمایی شدند و اکنون در نمایشگاه تحول صنعت خودرو حضور دارند. کراس‌اور LX از TXL کوچک‌تر است و یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ برای آن در نظر گرفته شده که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی خودرو اکستریم LX مطالعه کنید.

معرفی محصولات جدید شایان دیزل

کامیون باری دافران، محصولی از شایان دیزل است که نخستین بار در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی شد. پیشرانه 9400 سی‌سی آن قدرتی برابر 380 اسب بخار و گشتاور 1800 نیوتن متری دارد. مجموع وزن ناخالص آن 26 تن اعلام شده است. طبق اعلام شایان دیزل، این محصول به زودی با قیمت 4.85 میلیارد تومان عرضه می‌شود. جزییات بیشتر این محصول را در مقاله بررسی کامیون باری دافران 380 مطالعه کنید.


معرفی محصولات جدید در نمایشگاه تحول

آبان 1402: شرکت سایپا با محصولات جدیدش، شامل خودروهای برقی و بنزینی، در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو شرکت می‌کند.

سایپا طی 22 ماه گذشته، تلاش کرده با رفع نواقص گذشته و ایجاد شرایط برای رشد و توسعه محصولات خود، رضایت مشتریان را تامین کند.  از اقدامات مهم و استراتژیکی که گروه خودروسازی سایپا در راستای تحول در صنعت خودرو دنبال کرده،‌ تولید خودروهای برقی و رسیدن به فناوری آن، افزایش همکاری با شرکای تجاری خارجی،‌ به‌روز رسانی سایت‌های تولیدی و ارتقا استانداردهای خودرویی است.

سایپا، خودروی برقی آریا (در قالب نمایش تصویری و معرفی تغییرات قوای محرکه و داشبورد)، خودروی هیبرید  R9، SL 03(EV-R) از برند لوکس دیپال زیرمجموعه شرکت چانگان، E-STAR و EADOO (دو محصول شرکت چانگان)، خودروSINOGOLD  و نمونه تحقیقاتی اطلس برقی را به این نمایشگاه می‌آورد.

علاوه بر نمایش خودروهای سهند، شاهین اتوماتیک، ساینا دوگانه‌سوز، کوییکGX و اطلس، خودروهای وارداتی غیربرقی، شامل DL5 و انواع چانگان‌های CS15، CS55، و CS35 پلاس، نیز در غرفه سایپا حضور دارند.

سایپا قصد دارد در این نمایشگاه و در صورت اخذ مجوزهای لازم توسط مجری نمایشگاه و مهیا بودن شرایط،‌ امکان آزمون خودروها را برای بازدیدکنندگان فراهم کند.

در این نمایشگاه،‌ رویداد آموزشی و نشست های تخصصی با محوریت خودروهای برقی برگزار خواهد شد که در این میان از وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ زمانی به خودروسازان اختصاص خواهد یافت که فرصت‌های نوآوری و فناوری خود را ارائه کنند. در راستای رفع چالش‌ها، بهبود خودروهای تولید داخل و جلب رضایت حداکثری مشتریان،‌ به صورت حضوری نظرسنجی از بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد و قطعا نتایج این امر می‌تواند به توسعه صنعت خودرو، کمک قابل توجهی کند.

این نمایشگاه با محوریت تحول در صنعت خودرو و معرفی آخرین دستاوردهای این صنعت و تمرکز بر روی فناوری‌های نوین نظیر خودروهای برقی، محصولات متصل و … برگزار می‌شود. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی با آخرین تحولات صنعت خودرو و محصولات جدید این صنعت است. بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه، اطلاعات خود را در مورد صنعت خودرو افزایش دهند و محصولات جدید این صنعت را از نزدیک ببینند.

اولین کامیونت برقی ایران در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

آبان 1402: شرکت شایان دیزل در نمایشگاه اصفهان 1402، اولین کامیونت برقی ایران را رونمایی کرد که از برند چنگ لانگ و زیرمجموعه دانگ فنگ است. اکنون این شرکت قصد دارد کامیونت برقی خود را به نمایشگاه تحول صنعت خودرو نیز بیاورد. کامیونت برقی دافران، یک موتور الکتریکی 155 اسب بخاری و پکیج باتری 100 کیلووات ساعتی دارد و با برق شهری نیز شارژ می‌شود.

زمان برگزاری دومین دوره نمایشگاه تحول

آبان 1402: وزارت صنعت، معدت و تجارت، نامه‌ای را در خصوص برگزاری دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، منتشر کرد. متن این نامه به شرح زیر است:

«با عنایت به این که در نظر است «دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو» با هدف «تبیین دستاوردهای برنامه تحولی صنعت خودرو در دولت سیزدهم» و «اشاعه فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی (خودروهای برقی، متصل، خودران و حمل و نقل اشتراکی)» با رویکرد «گفتمان سازی کاربرد خودروی برقی در سطح مردم و حاکمیت به عنوان یک ضرورت ملی برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی کشور» در تاریخ 23 لغایت 26 آبان سال جاری با مشارکت شرکت‌های صنایع خودروسازی، دستگاه‌های اجرایی همکار در پروژه برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها، انجمن‌های علمی، صنفی و تخصصی، شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و اپراتورهای مخابراتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و برگزار شود، بدین وسیله از آن سازمان /شرکت/ انجمن/ دانشگاه/ مرکز تحقیقاتی برای حضور در این رویداد بزرگ علمی، فناوری و صنعتی دعوت به عمل می‌آید.

خواهشمند است برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام فرآیند ثبت نام با دبیرخانه اجرایی نمایشگاه (شرکت نیکا شایستگان تیس) به شماره تلفن‌های 02146114305 و 09129579534 و دورنگار 02146114193 تماس حاصل فرمایید»

طبق این نامه، نمایشگاه تحول صنعت خودرو از تاریخ 23 الی 26 آبان در نمایشگاه‌ بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاه کاربران