جدیدترین محصول شرکت پاگانی با نام یوتوپیا (Utopia) معرفی شده است. کانسپت «آرمانشهر» نخستین بار در سال 1516 و در کتابی به قلم توماس مور مطرح شد. این مفهوم، جهان ایدهآل این فیلسوف را به تصویر میکشید. اکنون که پاگانی برای انتخاب نام محصول جدید خود به سراغ ادبیات رفته، میتوان دریافت که خودروساز ایتالیایی قصد داشته مفاهیم زیادی را به مخاطبان خود انتقال دهد.
پاگانی یوتوپیا، نسخه نهایی از محصول جدید با کد C10 است که براساس نتایج پرسش از مالکان محصولات فعلی این شرکت در زمینههای سادگی، سبکی و لذت رانندگی، شکل گرفته است.
پاگانی برای ساخت 99 دستگاه یوتوپیا کوپه برنامهریزی کرده و البته از اعلام قیمت و زمان تحویل این خودرو به مشتریان نیز خودداری نموده است.
مشخصات فنی پاگانی یوتوپیا
نیروی محرکه پاگانی یوتوپیا از پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر توئین توربو ساخت مرسدس-آامگ با زاویه 60 درجه بین سیلندرها تامین شده است، که 852 اسببخار قدرت و 1100 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
حداکثر قدرت و گشتاور این پیشرانه در دورشمار 6 هزار و 2800 الی 5900 دور بر دقیقه حاصل شده و براساس اعلام سازنده، آلایندگی آن به قدری کم است که میتواند استانداردهای ایالت کالیفرنیا را نیز دریافت کند.
خریداران پاگانی یوتوپیا میتوانند گیربکس 7 سرعته دستی بدون کلاچ یا 7 سرعته دستی را انتخاب کنند. روی محور عقب نیز دیفرانسیل الکترو-مکانیکی نصب شده است.
سیستم تعلیق این سوپراسپرت ایتالیایی هم از اجزای آلومینیومی دوبل جناغی و ضربهگیرهایی با کنترل الکترونیکی تشکیل شده، که در کنار دیسک ترمزهای کربن-سرامیک ساخت برمبو و کالیپرهای شش و چهار پیستون محورهای جلو و عقب قرار گرفته است.
طراحی پاگانی یوتوپیا
در مقایسه با پاگانی هوایرا و پاگانی زوندا، طراحی پاگانی یوتوپیا تاحدی ساده و فارغ از اشکال پیچیده به نظر میرسد. البته قطعات مفید برای آیرودینامیک، همچنان حضور دارد.
پاگانی یوتوپیا براساس شاسی مونوکوک شکل گرفته، که از مواد کربو-تیتانیوم HP62 G2 و کربو-تریاکس HP62 ساخته شده است. ساب فریمهای جلو و عقب نیز از نوعی فولاد کم آلیاژ به نام فولاد کرومولی تولید شده است، که وزن کم و مقاومت بالایی را ارائه میکند. قطعات بدنه پاگانی یوتوپیا هم از نوعی فیبرکربن جدید ساخته شده است، که بنابر اعلام سازنده، چگالی مشابه را با 38 درصد سختی بیشتر ارائه میکند.
خروجیهای چهارگانه اگزوز از تیتانیوم با روکش سرامیک ساخته شده است، که تنها 6 کیلوگرم وزن دارد.
به لطف استفاده از مواد سبک، وزن کلی پاگانی یوتوپیا به 1280 کیلوگرم محدود شده است.
رینگهای توربین شکل این خودرو در محورهای جلو و عقب با ابعاد 21 و 22 اینچی طراحی شده و اجزای فیبرکربنی آن، جریان هوا را به سوی ترمزها هدایت میکند. تایرها نیز به صورت سفارشی و توسط پیرلی ساخته شده است.
کابین پاگانی یوتوپیا
فضای داخلی پاگانی یوتوپیا براساس اصول همیشگی این برند طراحی شده و برخلاف کابین مملو از نمایشگر خودروهای امروزی، تنها از یک صفحه نمایش در میان نشانگرهای عقربهای پشت آمپر، بهرهمند شده است.
در بخش میانی داشبورد هم چندین اهرم و کلید به چشم میخورد، که همچون پدالها و بخشی از فرمان، از فلز ساخته شده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوایند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com