• Pagani Utopia سوپر اسپرت پاگاني يوتوپيا
  • Pagani Utopia سوپر اسپرت پاگاني اوتوپيا

سوپراسپرت آرمانی برای عاشقان سرعت

معرفی پاگانی یوتوپیا

22 شهریور 1401 10:44

جدیدترین محصول شرکت پاگانی با نام یوتوپیا (Utopia) معرفی شده است. کانسپت «آرمانشهر» نخستین بار در سال 1516 و در کتابی به قلم توماس مور مطرح شد. این مفهوم، جهان ایده‌­آل این فیلسوف را به تصویر می­‌کشید. اکنون که پاگانی برای انتخاب نام محصول جدید خود به سراغ ادبیات رفته، می‌­توان دریافت که خودروساز ایتالیایی قصد داشته مفاهیم زیادی را به مخاطبان خود انتقال دهد.

پاگانی یوتوپیا، نسخه نهایی از محصول جدید با کد C10 است که براساس نتایج پرسش از مالکان محصولات فعلی این شرکت در زمینه‌­های سادگی، سبکی و لذت رانندگی، شکل گرفته است.

پاگانی برای ساخت 99 دستگاه یوتوپیا کوپه برنامه‌­ریزی کرده و البته از اعلام قیمت و زمان تحویل این خودرو به مشتریان نیز خودداری نموده است.

مشخصات فنی پاگانی یوتوپیا

نیروی محرکه پاگانی یوتوپیا از پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر توئین توربو ساخت مرسدس-آام‌گ با زاویه 60 درجه بین سیلندرها تامین شده است، که 852 اسب‌بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

کابین Pagani Utopia سوپر اسپرت پاگانی یوتوپیا

حداکثر قدرت و گشتاور این پیشرانه در دورشمار 6 هزار و 2800 الی 5900 دور بر دقیقه حاصل شده و براساس اعلام سازنده، آلایندگی آن به قدری کم است که می‌­تواند استانداردهای ایالت کالیفرنیا را نیز دریافت کند.

خریداران پاگانی یوتوپیا می­‌توانند گیربکس 7 سرعته دستی بدون کلاچ یا 7 سرعته دستی را انتخاب کنند. روی محور عقب نیز دیفرانسیل الکترو-مکانیکی نصب شده است.

پیشرانه Pagani Utopia سوپر اسپرت پاگانی یوتوپیا

سیستم تعلیق این سوپراسپرت ایتالیایی هم از اجزای آلومینیومی دوبل جناغی و ضربه­‌گیرهایی با کنترل الکترونیکی تشکیل شده، که در کنار دیسک­ ترمزهای کربن-سرامیک ساخت برمبو و کالیپرهای شش و چهار پیستون محورهای جلو و عقب قرار گرفته است.

طراحی پاگانی یوتوپیا

در مقایسه با پاگانی هوایرا و پاگانی زوندا، طراحی پاگانی یوتوپیا تاحدی ساده و فارغ از اشکال پیچیده به نظر می­‌رسد. البته قطعات مفید برای آیرودینامیک، همچنان حضور دارد.

گیربکس Pagani Utopia سوپر اسپرت پاگانی یوتوپیا

پاگانی یوتوپیا براساس شاسی مونوکوک شکل گرفته، که از مواد کربو-تیتانیوم HP62 G2 و کربو-تریاکس HP62 ساخته شده است. ساب فریم‌­های جلو و عقب نیز از نوعی فولاد کم­ آلیاژ به نام فولاد کرومولی تولید شده است، که وزن کم و مقاومت بالایی را ارائه می­‌کند. قطعات بدنه پاگانی یوتوپیا هم از نوعی فیبرکربن جدید ساخته شده است، که بنابر اعلام سازنده، چگالی مشابه را با 38 درصد سختی بیشتر ارائه می­‌کند.

خروجی­‌های چهارگانه اگزوز از تیتانیوم با روکش سرامیک ساخته شده است، که تنها 6 کیلوگرم وزن دارد.

به لطف استفاده از مواد سبک، وزن کلی پاگانی یوتوپیا به 1280 کیلوگرم محدود شده است.

طراحی Pagani Utopia سوپر اسپرت پاگانی یوتوپیا

رینگ‌های توربین­ شکل این خودرو در محورهای جلو و عقب با ابعاد 21 و 22 اینچی طراحی شده و اجزای فیبرکربنی آن، جریان هوا را به سوی ترمزها هدایت می‌­کند. تایرها نیز به صورت سفارشی و توسط پیرلی ساخته شده است.

کابین پاگانی یوتوپیا

فضای داخلی پاگانی یوتوپیا براساس اصول همیشگی این برند طراحی شده و برخلاف کابین مملو از نمایشگر خودروهای امروزی، تنها از یک صفحه نمایش در میان نشانگرهای عقربه‌­ای پشت آمپر، بهره‌­مند شده است.

طراحی Pagani Utopia سوپر اسپرت پاگانی یوتوپیا

در بخش میانی داشبورد هم چندین اهرم و کلید به چشم می­‌خورد، که همچون پدال‌ها و بخشی از فرمان، از فلز ساخته شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوایند.

دیدگاه کاربران