• هوزون نتا S نسخه Yaoshi
  • هوزون نتا S نسخه Yaoshi
  • هوزون نتا S نسخه Yaoshi
  • هوزون نتا S نسخه Yaoshi
  • هوزون نتا S نسخه Yaoshi
  • هوزون نتا S نسخه Yaoshi

ویژگی‌های اسپرت برای سدان برقی چینی

معرفی هوزون نتا S نسخه Yaoshi

19 خرداد 1401 14:25

شرکت خودروسازی Hozon Auto مدتی پیش از نخستین سدان برقی خود یعنی نتا S رونمایی کرد، خودرویی که با خرید آن می‌­توانید از شارژ رایگان 2 هزار کیلووات ساعت در سال در ایستگاه­‌های شارژ نتا برخوردار شوید. با وجود آن‌که نتا S هنوز وارد بازار نشده است، اما خودروساز چینی یک نسخه ویژه از این خودرو را با لقب Yaoshi معرفی کرده که ویژگی­‌های جالبی به همراه دارد.

نسخه Yaoshi از نتا S در تیراژ 999 دستگاه و با قیمت 50.940 دلار وارد بازار خواهد شد.

طراحی نتا S نسخه Yaoshi

ابعاد بدنه نتا S در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.98، 1.98، 1.45 و 2.98 متر اعلام شده، که این خودرو را بزرگتر از دو رقیب هموطن یعنی نیو ET5 و ایکس‌پنگ P7 نشان می­‌دهد. ضریب درگ بدنه هم 0.216 اعلام شده است.

Hozon Auto Neta S Yaoshi

مهمترین عوامل تمایز در ظاهر نتا S نسخه Yaoshi نسبت به نسخه استاندارد از نتا S، به باله عقب و درهای قیچی‌شکل محدود شده است. خریداران این محصول می‌­توانند یکی از سه رنگ مشکی Magic Night، سبز Extreme Night یا نقره­‌ای Rushing را سفارش دهند.

کابین و امکانات نتا S نسخه Yaoshi

در فضای کابین نتا S نسخه Yaoshi با سه نمایشگر 13.3، 12.3 و 17.6 اینچی برای پشت آمپر، سرنشین و اطلاعات سرگرمی مواجه هستیم که این مورد اخیر به صورت عمودی در میانه داشبورد نصب شده است. نمایشگر هداپ با واقعیت افزوده مجازی، سیستم صوتی به قدرت 1216 وات با 21 بلندگو و سقف شیشه‌ای پانوراما به مساحت 1.9 متر مربع، از دیگر امکانات رفاهی نتا S Yaoshi بشمار می­‌آید.

Hozon Auto Neta S Yaoshi

سامانه خودران نتا S نسخه Yaoshi به یاری 5 رادار میلی‌متری و 11 دوربین عمل کرده است، هرچند که برخی قابلیت‌ها پس از بروزرسانی نرم­‌افزاری، به این سامانه اضافه خواهد شد.

مشخصات فنی نتا S نسخه Yaoshi

نتا S نسخه Yaoshi روی پلتفرم انحصاری Hozon Auto شکل گرفته که حتی می‌­تواند برای ساخت خودروهای MPV نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

Hozon Auto Neta S Yaoshi

نتا S نسخه Yaoshi به دو موتور برقی مجهز شده است، که 462 اسب‌­بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر گشتاور را به هر دو محور این خودرو منتقل می‌کند و شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه را برای آن فراهم می­‌سازد. حداکثر سرعت نیز به 170 کیلومتر برساعت محدود شده است. بد نیست بدانید که مسافت لازم برای توقف کامل نتا S از سرعت صد کیلومتر برساعت نیز 36 متر اعلام شده است.

از ظرفیت باتری نتا S نسخه Yaoshi خبری در دسترس نیست، اما خودروساز چینی از شعاع حرکتی 650 کیلومتر برای این مدل خبر داده که به معنای مصرف 14.3 کیلووات ساعت بر کیلومتر خواهد بود.

دیدگاه کاربران