با معرفی هوراکان STO، نسخه مسابقهای از یک خودروی محبوب توسط لامبورگینی به میدان آمد. این خودرو به واسطه تغییرات وسیع، از وزن کمتر و آیرودینامیک بهبود یافته برخوردار شده و البته مجوز حرکت در معابر عمومی را نیز در اختیار دارد.
”تیونر آلمانی تا 75 درصد از پنلهای بدنه را با قطعات فیبرکربن تعویض نموده است، تا علاوه بر کاهش وزن خودرو، چهره هوراکان STO را نیز متحول سازد.“اکنون نوویتک به سراغ لامبورگینی هوراکان STO آمده است، تا هیجان ناشی از دیدار با این خودرو را افزایش دهد. تیونر آلمانی تا 75 درصد از پنلهای بدنه را با قطعات فیبرکربن تعویض نموده است، تا علاوه بر کاهش وزن خودرو، چهره هوراکان STO را نیز متحول سازد. گلگیرهای متفاوت با ورودی هوا برای ترمزها، روکش فیبرکربنی آینههای جانبی و همچنین ورودی هوا به پیشرانه، بخشی از این قطعات بشمار میآید.
رینگهای شش پره 20 و 21 اینچی این خودرو در محورهای جلو و عقب، تحت همکاری نوویتک با Vossen طراحی شده و در 72 رنگ مختلف قابل سفارش است.
به لطف اعمال تغییر در سیستم تعلیق، امکان انتخاب 14 حالت برای تنظیمات این بخش فراهم شده است، ضمن اینکه میتوان ارتفاع هوراکان STO را تا 30 میلیمتر کاهش داد.
سیستم اگزوز این خودرو هم توسط نوویتک طراحی شده است و میتوان آن را به همراه دریچه کنترل و از جنس فولاد ضد زنگ یا اینکونل سفارش داد. این خروجیها به قطر 111 میلیمتر در هر دو روکش مات یا براق فیبرکربن عرضه میشود، اما نکته جالب اینکه، نوویتک از طلای 24 عیار در ساخت این قطعه استفاده کرده است.
از فضای کابین لامبورگینی هوراکان STO با تیونینگ نوویتک تنها یک منتشر شده است. میتوان انتظار داشت که دست مشتریان برای انتخاب انواع روکشهای چرم و آلکانترا با رنگهای مختلف، کاملا باز باشد.
تنها بخشی که نوویتک تغییری در آن اعمال نکرده، پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی هوراکان STO است، که 630 اسببخار قدرت و 417 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com