• هوندا سيويک HPD Si FE1

خودروی مسابقه‌ای 55 هزار دلاری

معرفی هوندا سیویک HPD Si FE1

29 خرداد 1401 17:22

مسابقات اتومبیلرانی معمولاً به عنوان یکی از سرگرمی­‌های افراد ثروتمند شناخته می­‌شود، اما شرکت هوندا با معرفی سیویک HPD Si FE1 با قیمت 55 هزار دلار، قصد دارد امکان مالکیت یک خودروی مسابقه‌­ای را برای طیف گسترده‌ای از جامعه فراهم سازد.

پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر در زیر کاپوت سیویک HPD Si FE1 قرار گرفته، که میزان خروجی قدرت آن در پنج حالت مختلف قابل تنظیم شده است. نخستین تفاوت سیویک HPD Si FE1 با مدل استاندارد به حذف مواردی همچون سانروف، مواد عایق صوت و گرما و حتی درزگیرها، بازمی‌­گردد.

پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر در زیر کاپوت سیویک HPD Si FE1 قرار گرفته، که میزان خروجی قدرت آن در پنج حالت مختلف قابل تنظیم شده است. نیروی موتور به جعبه‌دنده شش سرعته دستی منتقل می‌شود. این گیربکس در دنده چهارم تقویت شده، ولی از کلاچ و فلایویل مشترک با نمونه استاندارد بهره‌­مند است.

سیستم اگزوز بورلا، دیفرانسیل لغزش-محدود، تغییرات گسترده سیستم تعلیق شامل کمک­‌فنرهای بیل‌اشتاین و کمک‌­های قابل تنظیم در محور عقب، کالیپرهای شش پیستون ترمز از برند Wilwood، از دیگر ویژگی‌­های فنی سیویک HPD Si FE1 بشمار می­‌آید.

Honda HPD Civic Si FE1

طراحی متمایز ورودی­‌های هوا به همراه شبکه فولادی پایین سپر جلو، میله­‌های ایمنی داخل کابین، صندلی OMP راننده با کمربند ایمنی شش نقطه‌­ای و نمایشگر مرکزی چندکاره  Motec C12، از مهمترین تغییرات قابل توجه در ظاهر و کابین هوندا سیویکHPD Si FE1 است.

سیویک HPD Si FE1 در تاسیسات هوندا واقع در ایالات اوهایو در آمریکا و در کنار آکورا NSX تولید می­‌شود. تحویل این خودرو به مشتریان از نوامبر امسال آغاز می‌شود.

نسخه پایه هوندا سیویک Si مدل 2022 مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است، که 200 اسب‌­بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور می‌کند و قیمتی برابر با 28.595 دلار دارد.

دیدگاه کاربران