• اپل کورسا نسخه 40 سالگي
  • Opel Corsa 40 Years
  • اپل کورسا نسخه 40 سالگي
  • اپل کورسا نسخه 40 سالگي
  • اپل کورسا نسخه 40 سالگي

در 1982 دستگاه

معرفی اپل کورسا نسخه 40 سالگی

31 خرداد 1401 11:45

اپل کورسا در سال 1982 معرفی شد. اکنون 40 سال از تولد این خودرو کوچک می‌گذرد و اپل به مناسبت آن، نسخه ویژه‌ای را با ظاهر رترو (الهام از گذشته) عرضه می‌کند.

در کل 1982 دستگاه از این مدل ویژه تولید خواهد شد.این هاچ‌بک کوچک با رنگ قرمز Rekord، که یادآور گذشته خود است، کامل می‌شود. برای ایجاد ظاهری جذاب‌تر و تضاد، سقف خودرو به رنگ مشکی درآمده است و ستون‌های A و B نیز تیره هستند.

رینگ‌های این نسخه ویژه 17 اینچی و مشکی براق بوده که جزئیاتی مات دارند. سایر اجزای مشکی رنگ عبارتند از جلو پنجره، قاب آینه‌های جانبی، اسپویلر عقب، لوگو و نشان‌ها در جلو و عقب و همچنین دستگیره صندوق عقب.

با ورود به کابین خودرو، با روکش‌های صندلی چهارخانه و پشمی مواجه می‌شویم که در خودروهای دهه 1980 اروپا رایج بوده است. مشتریان می‌توانند جوراب‌هایی با این نوع پارچه را نیز خریداری کنند.

اوپل کورسا نسخه 40 سالگی

یک پلاک تعبیه شده که شماره خودرو تولیدی از 0001 تا 1982 روی آن حک شده، در کابین دیده می‌شود، زیرا در کل 1982 دستگاه از این مدل ویژه تولید خواهد شد. این پلاک روی داشبورد در سمت سرنشین تعبیه شده، صفحه آن سیاه است و با رنگ قرمز شماره‌ها درج می‌شوند.

از تجهیزات استاندارد نسخه ویژه 40 سالگی اپل کورسا می‌توان به چراغ‌های LED خودکار جلو، سیستم Apple CarPlay و Android Auto، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر پیاده، اشاره کرد.

اوپل کورسا نسخه 40 سالگی

این خودرو پرفروش در آلمان، از زمان ابتدای عرضه در 40 سال پیش تاکنون، بیش از 14 میلیون دستگاه فروش داشته است. اکنون نسل ششم اپل کورسا در نسخه سالگرد، به طور محدود در هفته‌های آینده در بازارهای منتخب اروپا عرضه می‌شود.

دیدگاه کاربران