• پرودرايو P25 بازگشت هيجان با احياي ايمپرزا 22B
  • پرودرايو P25 بازگشت هيجان با احياي ايمپرزا 22B
  • پرودرايو P25 بازگشت هيجان با احياي ايمپرزا 22B

بازگشت هیجان با احیای ایمپرزا 22B

معرفی پرودرایو P25

1 تیر 1401 12:19

در دنیای سوبارو و رالی، کم‌تر خودرویی همانند ایمپرزا 22B در اواخر دهه 1990 هیجان ایجاد می‌کند. تنها 424 دستگاه از آن ساخته شده؛ اما شرکت Prodrive با معرفی P25 در ماه می، بار دیگر این خودروی هیجان‌انگیز را زنده کرده است.

هر دستگاه P25 براساس شاسی دو در اصلی سوبارو ایمپرزا ساخته می‌شود. Prodrive برای ساخت این خودرو از حجم زیادی فیبرکربن استفاده کرده است. اکنون تصاویر و اطلاعات بیش‌تری درباره پرودرایو P25 در دسترس است و قیمت آن در بریتانیا برابر 460 هزار پوند (565,800 دلار) است.

هر دستگاه P25 براساس شاسی دو در اصلی سوبارو ایمپرزا ساخته می‌شود. Prodrive برای ساخت این خودرو از حجم زیادی فیبرکربن استفاده کرده است. تقرییا تمام پنل‌های خارجی بدنه از کامپوزیت کربن ساخته شده است؛ مانند بال عقب بزرگ WRC.

عرض 1770 میلی‌متری 22B در پرودرایو P25 حفظ شده است. اما سیستم تعلیق ارتقا یافته McPherson با دمپرهای قابل تنظیم اضافه شده است. فنرها بهینه شده‌اند و ترمزها نیز بزرگ‌تر هستند. کالیپرهای شش پیستونی، روتورهای 15 اینچی دارند و رینگ‌ها نیز 19 اینچی هستند.

پرودرایو P25 بازگشت هیجان با احیای ایمپرزا 22B

تنها سه تصویر از بیرون P25 منتشر شده است، اما Prodrive طوری فضای داخلی را توصیف می‌کند، که همانند سوبارو ایمپرزا در اواخر دهه 1990 است. البته این فضا با چرم، آلکانترا و کربن پوشیده شده است.

داخل خودرو در بخش درها فیبرکربن بیش‌تری یافت می‌شود. علاوه‌براین صندلی‌های سبک وزن، که به صورت سفارشی قابل انتخاب هستند، تاثیر بسزایی در کاهش وزن خودرو دارند. مقدار وزن دقیق ذکر نشده؛ اما P25 به لطف فیبرکربن‌‌ها، کم‌تر از 1200 کیلوگرم وزن دارد.

در قسمت داشبورد یک نمایشگر با وضوح بالا تعبیه شده که قابلیت ثبت اطلاعات و حالت‌های مختلف رانندگی را برای خیابان و یا پیست دارد. پرودرایو P25 با چهار صندلی ارائه می‌شود؛ البته مشتریان می‌توانند با توجه به نوع استفاده، به جای صندلی‌های عقب، رول‌کیج را سفارش دهند.

پرودرایو P25 بازگشت هیجان با احیای ایمپرزا 22B

به جزء کاهش وزن، P25 به یک پیشرانه کاملاً مدرن سوبارو مجهز شده که از نوع 2.5 لیتری باکسر است. Prodrive قطعات داخلی موتور را ارتقا داده و یک توربوشارژ پیشرفته نیز افزوده است. اکنون خروجی پرودرایو P25 به 400 اسب‌بخار می‌رسد.

نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس شش سرعته با پدال شیفتر، به هر چهار چرخ‌ منتقل می‌شود. این کمپانی یک سیستم لانچ‌کنترل WRC را نیز در نظر گرفته است. در نهایت P25 در مدت زمان 3.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

تنها 25 دستگاه از این مدل برای خرید در دسترس است. قیمت 460 هزار پوندی ذکر شده، بدون احتساب مالیات برارزش افزوده است که این مقدار در بریتانیا برابر با 20 درصد است. مشخص نیست که Prodrive این خودرو را به بازار آمریکا بفرستد یا خیر‌‌. اولین خودرو توسعه یافته در جشنواره سرعت گودوود 2022 معرفی خواهد شد. احتمال دارد اولین خودرو در اواخر سال جاری عرضه شود.

دیدگاه کاربران