دوازده سال پس از خاتمه تولید بامو M تورینگ با کد اتاق E61، این خودروی هیجانانگیز مجددا به خط تولید بازگشته است. شرکت بامو از ماه سپتامبر فرآیند ثبت سفارش M3 تورینگ را آغاز میکند، درحالیکه روند تولید از ماه نوامبر شروع میشود. این خودرو تنها در نسخه کامپتیشن و با گیربکس خودکار به همراه سامانه xDrive عرضه خواهد شد.
”همانطور که از یک خودروی ایمنی مسابقات موتو جیپی انتظار داریم، M3 تورینگ هم به چراغهای سقفی و چراغهای فلاشر در پایین جلوپنجره مجهز شده است.“البته با توجه به عدم حضور بامو سری 3 استیشن در ایالات متحده، نسخه M3 تورینگ نیز در این کشور عرضه نخواهد شد.
اما شرکت بامو از فرصت حضور در فستیوال سرعت گودوود استفاده کرده تا بامو M3 تورینگ و یک نسخه ویژه از این استیشنواگن قدرتمند را به معرض نمایش درآورد، خودرویی که به عنوان خودروی ایمنی در مسابقات موتو جیپی حاضر خواهد شد.
متخصصان بامو برای آمادهسازی مهمترین رقیب مرسدس AMG C63 Estate، به دفترچه راهنمای محصولات M Performance مراجعه کرده و در نخستین گام، زیرسپری فیبرکربن در جلو، دو مسیر جریان در طرفین سپر جلو و خروجی اگزوز دوتایی در میانه سپر عقب را برای آن نصب کردهاند. البته این موارد را قبلاً در M3 سدان و M4 کوپه مشاهده کردهایم، اما دیفیوزر فیبرکربنی عقب به صورت انحصاری برای این مدل طراحی شده است.
نشان خاطرهانگیز BMW Motorsport روی بدنه این خودرو، یادآور سالگرد 50 سالگی تاسیس زیرمجموعه سازنده خودروهای اسپرت بامو است.
همانطور که از یک خودروی ایمنی مسابقات موتو جیپی انتظار داریم، M3 تورینگ هم به چراغهای سقفی و چراغهای فلاشر در پایین جلوپنجره مجهز شده است.
فعلاً تصویری از فضای کابین این خودرو منتشر نشده است، اما میتوان انتظار داشت که در این بخش با صندلیهای ریکارو در ردیف جلو به همراه کمربندهای ایمنی چهار نقطهای، میلههای ایمنی و لوازم اطفا حریق مواجه شویم.
نخستین حضور بامو M3 تورینگ در مسابقات موتو جیپی، در اوایل آگوست و در جریان بریتیش GP خواهد بود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com