شرکت تیونینگ Performmaster جدیدترین پروژه خود را به مرسدسبنز C63 AMG با پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل اختصاص داد.
”پس از تغییرات پرفورممستر اکنون پیشرانه مرسدس AMG C63 میتواند 612 اسببخار قدرت و 840 نیوتنمتر گشتاور تولید کند.“این یک ادای احترام به پیشرانههای معروف شرکت یعنی M177،M176 و M178 بوده که از سال 2015 روی بسیاری از مدلهای پرقدرت شرکت نصب میشدهاند. حتی گاهی از آن روی مدلهای بدون AMG مانند S650 کوپه و کبریولت، G500 GLE580 و حتی مرسدس میباخ S580 4Matic نیز نصب شده است.
اما طبیعتاً شهرت این بلوک به خاطر حضور روی مدلهای شاخص AMG مانند S63 ،E63 ،C63 و البته GT63 بوده است. نیازی به گفتن نیست که GLS63 , GLE63 , GLC63 و G63 نیز از همین قوای محرکه استفاده میکردند. شاید جالب باشد بدانید، استونمارتین ونتیج و DBX نیز از همین پیشرانه V8 مرسدس استفاده میکند.
خبر بد اینجاست که پرونده این پیشرانه به زودی بسته خواهد شد و نسل بعدی C63 با یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی عرضه خواهد شد. این بهانه خوبی برای تیونر پرفورممستر بوده که آخرین ویرایش V8 این خودرو را زیر تیغ ببرد.
پس از تغییرات پرفورممستر اکنون پیشرانه مرسدس AMG C63 میتواند 612 اسببخار قدرت و 840 نیوتنمتر گشتاور تولید کند، این یعنی افزایش 102 اسببخاری قدرت و 140 نیوتنمتری گشتاور. شتاب صفر تا صد نیز 3.8 ثانیه ثبت شده است، که نسبت به ویرایش استاندارد 0.2 ثانیه سریعتر نشان میدهد. سرعت نهایی این مرسدس بنز C کلاس نیز به نظر بدون محدودیت به 310 کیلومتر برساعت رسیده است.
مشخص است که تغییرات بیرونی نیز به زیبایی اجرا شده است. مانند یک اسپلیتر در قسمت جلو با انحنای آیرودینامیک، جلوپنجره اصلاحشده، رکابهای جدید، دیفیوزر جدید و البته یک اسپویلر لبهای روی صندوق عقب. تمام این قطعات از جنس فیبر کربن در نظر گرفته شدهاند.
بد نیست بدانید مرسدس هنوز تاریخ دقیقی برای کنار گذاشتن پیشرانه 4 لیتری توربو دوقلوی V8 خود اعلام نکرده است.
مترجم : نیما حدادی
منبع : carscoops.com