فولکس واگن قصد داشت کانسپت ID. Aero را در ماه آوریل و در جریان نمایشگاه خودرو پکن 2022 به مخاطبان رونمایی کند. رویداد مذکور به علت محدودیتهای ناشی از همهگیری کرونا برگزار نشد ولی به هرحال، اکنون شاهد معرفی رسمی این سدان برقی هستیم.
ID. Aero”فولکس واگن ID. Aero روی پلتفرم MEB شکل گرفته است و به عنوان پرچمدار خانواده ID، ایفای نقش خواهد کرد.“ را میتوان نسخه تحول یافته از کانسپتی دیگر به نام فولکس واگن ID. Vizzion دانست که در سال 2018 معرفی شد. هرچند فولکس واگن ID. Aero همچنان به عنوان یک کانسپت توصیف شده است، اما به نظر میرسد که فاصله زیادی تا خط تولید ندارد.
بدنه فولکس واگن ID. Aero به نحوی طراحی شده که ضریب درگ 0.23 و شعاع حرکتی 620 کیلومتری را برای این خودرو به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است که رقم شعاع حرکتی براساس استاندارد اروپایی WLTP اعلام شده است و در صورت عرضه این خودرو در ایالات متحده، باید منتظر اعلام براساس استاندارد EPA باشیم.
فولکس واگن فعلاً از اعلام مشخصات فنی ID. Aero خودداری نموده است، ولی تا این لحظه میدانیم که این سدان 5 متری با رینگهای 22 اینچی، روی پلتفرم MEB شکل گرفته و به عنوان پرچمدار خانواده ID، ایفای نقش خواهد کرد.
فولکس واگن، قصد دارد ID. Aero را از نیمه دوم سال آینده از طریق دو شریک خود یعنی سایک و فاو در بازار چین به فروش برساند. پس از این کشور آسیایی، نوبت به ساکنان اروپا و ایالات متحده میرسد تا با فولکس واگن ID. Aero آشنا شوند.
اگر اخبار خودرو را پیگیری میکنید، احتمالاً به یاد دارید که در سال 2019، کانسپتی به نام فولکس واگن ID. Space Vizzion معرفی شد که در رده خودروهای استیشن واگن قرار میگرفت. هنوز مشخص نیست که خودروساز آلمانی برای به تولید رساندن این مدل برنامهای داشته باشد.
شاید فولکس واگن ID. Aero با نام ID.7 وارد بازار شود، اما درهرحال، دوران فرمانروایی این مدل بر سری ID چندان طولانی نخواهد بود، چراکه این شرکت قصد دارد مدل ID.8 که ابعادی مشابه با شاسیبلند بزرگ فولکس واگن اطلس دارد را نیز در آینده نزدیک معرفی کند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com