• کانسپت برقي فولکس واگن ID. Aero
  • کانسپت برقي فولکس واگن ID. Aero
  • کانسپت برقي فولکس واگن ID. Aero
  • کانسپت برقي فولکس واگن ID. Aero
  • کانسپت برقي فولکس واگن ID. Aero
  • کانسپت برقي فولکس واگن ID. Aero

سدان پرچمدار برقی

معرفی فولکس واگن ID. Aero

7 تیر 1401 12:03

فولکس ­واگن قصد داشت کانسپت ID. Aero را در ماه آوریل و در جریان نمایشگاه خودرو پکن 2022 به مخاطبان رونمایی کند. رویداد مذکور به علت محدودیت‌های ناشی از همه‌­گیری کرونا برگزار نشد ولی به هرحال، اکنون شاهد معرفی رسمی این سدان برقی هستیم.

ID. Aeroفولکس ­واگن ID. Aero روی پلتفرم MEB شکل گرفته است و به عنوان پرچمدار خانواده ID، ایفای نقش خواهد کرد. را می‌­توان نسخه تحول یافته از کانسپتی دیگر به نام فولکس واگن ID. Vizzion دانست که در سال 2018 معرفی شد. هرچند فولکس ­واگن ID. Aero همچنان به عنوان یک کانسپت توصیف شده است، اما به نظر می‌­رسد که فاصله زیادی تا خط تولید ندارد.

بدنه فولکس­ واگن ID. Aero به نحوی طراحی شده که ضریب درگ 0.23 و شعاع حرکتی 620 کیلومتری را برای این خودرو به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است که رقم شعاع حرکتی براساس استاندارد اروپایی WLTP اعلام شده است و در صورت عرضه این خودرو در ایالات متحده، باید منتظر اعلام براساس استاندارد EPA باشیم.

فولکس ­واگن فعلاً از اعلام مشخصات فنی ID. Aero خودداری نموده است، ولی تا این لحظه می‌­دانیم که این سدان 5 متری با رینگ‌های 22 اینچی، روی پلتفرم MEB شکل گرفته و به عنوان پرچمدار خانواده ID، ایفای نقش خواهد کرد.

کانسپت برقی فولکس واگن ID. Aero

فولکس ­واگن، قصد دارد ID. Aero را از نیمه دوم سال آینده از طریق دو شریک خود یعنی سایک و فاو در بازار چین به فروش برساند. پس از این کشور آسیایی، نوبت به ساکنان اروپا و ایالات متحده می‌­رسد تا با فولکس ­واگن ID. Aero آشنا شوند.

اگر اخبار خودرو را پیگیری می‌کنید، احتمالاً به یاد دارید که در سال 2019، کانسپتی به نام فولکس واگن ID. Space Vizzion معرفی شد که در رده خودروهای استیشن واگن قرار می‌­گرفت. هنوز مشخص نیست که خودروساز آلمانی برای به تولید رساندن این مدل برنامه‌­ای داشته باشد.

کانسپت برقی فولکس واگن ID. Aero

شاید فولکس ­واگن ID. Aero با نام ID.7 وارد بازار شود، اما درهرحال، دوران فرمانروایی این مدل بر سری ID چندان طولانی نخواهد بود، چراکه این شرکت قصد دارد مدل ID.8 که ابعادی مشابه با شاسی­‌بلند بزرگ فولکس واگن اطلس دارد را نیز در آینده نزدیک معرفی کند.

دیدگاه کاربران