• سيتروئن C4 X

گریز از سدان به کراس‌اور

معرفی سیتروئن C4 X

9 تیر 1401 13:44

هرچه زمان می­‌گذرد، مشتریان از خودروهای سدان و استیشن واگن بیشتر رویگردان شده و در عوض، به سراغ انواع کراس‌­اور و شاسی‌­بلند می­‌روند. بسیاری از خودروسازان هم در تلاش برای پاسخ به این تغییر سلیقه هستند، اما سیتروئن که همواره به ارائه خلاقیت شهرت داشته، این بار هم دست بکار شده و خودرویی را معرفی نموده که می­‌تواند به عنوان یک گزینه متفاوت، در برابر شاسی­‌بلندها قرار بگیرد.

فرم بدنه، ضریب درگ 0.29 را به همراه داشته که در کاهش مصرف سوخت موثر خواهد بود.از سیتروئن C4 X سخن می­‌گوییم که مدتی پس از همتای خود از برند پژو، یعنی پژو 408 GT فست‌بک رونمایی شده است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورهای این خودرو به ترتیب 4.6، 1.8، 1.525 و 2.67 متر اعلام شده، که در فاصله بین محورها با سیتروئن C4 برابر است، اما نسبت به پژو 408، طول و عرض کمتر و ارتفاع بیشتری دارد.

کاهش ابعاد نسبت به همتای پژو نشان، در محفظه بار خود را نشان داده چراکه ظرفیت از 536 به 510 لیتر کاهش یافته است. البته فرم بدنه، ضریب درگ 0.29 را به همراه داشته که در کاهش مصرف سوخت موثر خواهد بود.

سیتروئن C4 X

سیتروئن C4 X در برخی بازارها با پیشرانه­‌های بنزینی یا دیزل عرضه خواهد شد، اما e-C4 X به یک موتور برقی با 136 اسب­‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که همراه با مجموعه باتری به ظرفیت 50 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی 360 کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) را برای این خودرو فراهم می­‌کند. با اتصال به جریان 100 کیلووات DC، شارژ باتری ظرف نیم ساعت به 80 درصد می­‌رسد.

با انتخاب حالت رانندگی اسپرت، سیتروئن e-C4 X ظرف 9.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می­‌رسد، درحالیکه حداکثر سرعت 150 کیلومتر برساعت خواهد بود.

سیتروئن C4 X

تمام نسخه‌­های این فست­‌بک قدبلند در تاسیسات استلانتیس در اسپانیا تولید می­‌شود، اما سیتروئن e-C4 X تنها در برخی کشورهای اروپا شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا به فروش می‌­رسد.

دیدگاه کاربران