هرچه زمان میگذرد، مشتریان از خودروهای سدان و استیشن واگن بیشتر رویگردان شده و در عوض، به سراغ انواع کراساور و شاسیبلند میروند. بسیاری از خودروسازان هم در تلاش برای پاسخ به این تغییر سلیقه هستند، اما سیتروئن که همواره به ارائه خلاقیت شهرت داشته، این بار هم دست بکار شده و خودرویی را معرفی نموده که میتواند به عنوان یک گزینه متفاوت، در برابر شاسیبلندها قرار بگیرد.
”فرم بدنه، ضریب درگ 0.29 را به همراه داشته که در کاهش مصرف سوخت موثر خواهد بود.“از سیتروئن C4 X سخن میگوییم که مدتی پس از همتای خود از برند پژو، یعنی پژو 408 GT فستبک رونمایی شده است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورهای این خودرو به ترتیب 4.6، 1.8، 1.525 و 2.67 متر اعلام شده، که در فاصله بین محورها با سیتروئن C4 برابر است، اما نسبت به پژو 408، طول و عرض کمتر و ارتفاع بیشتری دارد.
کاهش ابعاد نسبت به همتای پژو نشان، در محفظه بار خود را نشان داده چراکه ظرفیت از 536 به 510 لیتر کاهش یافته است. البته فرم بدنه، ضریب درگ 0.29 را به همراه داشته که در کاهش مصرف سوخت موثر خواهد بود.
سیتروئن C4 X در برخی بازارها با پیشرانههای بنزینی یا دیزل عرضه خواهد شد، اما e-C4 X به یک موتور برقی با 136 اسببخار قدرت و 260 نیوتنمتر گشتاور مجهز شده است، که همراه با مجموعه باتری به ظرفیت 50 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی 360 کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) را برای این خودرو فراهم میکند. با اتصال به جریان 100 کیلووات DC، شارژ باتری ظرف نیم ساعت به 80 درصد میرسد.
با انتخاب حالت رانندگی اسپرت، سیتروئن e-C4 X ظرف 9.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد، درحالیکه حداکثر سرعت 150 کیلومتر برساعت خواهد بود.
تمام نسخههای این فستبک قدبلند در تاسیسات استلانتیس در اسپانیا تولید میشود، اما سیتروئن e-C4 X تنها در برخی کشورهای اروپا شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا به فروش میرسد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com