معرفی پژو 408 GT

کمپانی پژو از سال 2010 از نام 408 برای نسخه سدان مدل هاچ‌بک 308 در چین استفاده می‌کند و به‌تازگی یک به روز رسانی کامل و جامع برای پژو 408 در چین ارائه شده است. اما سیاست در بازار اروپا متفاوت است و پژو 408 در این قاره به شکل یک کراس‌اور و شبیه به سیتروئن C5 X عرضه خواهد شد.

طراحی پژو 408 GT

پژو 408 GT بر اساس آخرین نسخه پلتفرم EMP2 استلانتیس ساخته شده است، که با پژو 308 هاچ‌بک و استیشن‌واگن مشترک است. اما پژو ادعا می‌کند که این محصول پیچیده‌تر است و در صدر کلاس C قرار می‌گیرد. طراحی آن بسیار جسورانه است و از خطوط و خمیدگی های بسیاری تشکیل شده است.

طراحی پژو 408 GT

طول پژو 408 GT برابر با 4687 میلی‌متر بوده و از پژو 308 SW کمی بلندتر است. عرض آن برابر با 1859 میلی‌متر، ارتفاع 1478 میلی‌متر و فاصله محوری برابر 2787 میلی‌متر است. این ابعاد و نسبت‌ها تقریبا مشابه 308 SW است. رینگ‌ها در تریم‌های سطح بالا می‌توانند 20 اینچی باشند.

کابین و امکانات پژو 408 GT

اگر صندلی‌های عقب سر جای خود باشند، حجم صندوق به 536 لیتر می‌رسد. حجم 1611 لیتری فضای بار نیز با تا کردن صندلی‌های عقب در دسترس است. در واقع فضای بار کمی محدودتر از 308 شده است.

کابین و امکانات پژو 408 GT

فضای داخلی بسیار شبیه به 308 به نظر می‌رسد و مطلوب است‌. یک جفت نمایشگر 10 اینچی و فرمان پژو تعبیه شده و استفاده از سیستم صوتی Focal با 10 اسپیکر و سابووفر فضایی دلنشین ایجاد کرده است.

مشخصات فنی پژو 408 GT

پژو ابتدا دو پیشرانه پلاگین هیبرید را برای 408 GT ارائه می‌دهد. هر دو دیفرانسیل جلو بوده و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دارند. موتور الکتریکی 109 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. تفاوت آن‌ها در پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ بنزینی است که در تنظیمات متفاوت، قدرت 150 و 180 اسب‌بخاری دارند. موتور ضعیف‌تر مجموعا 180 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور دارد و خروجی پیشرانه قوی‌تر به 225 اسب‌بخار قدرت می‌رسد و گشتاور آن مشابه نسخه دیگری است.

مشخصات فنی پژو 408 GT

یک نسخه پایه نیز با پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی وجود دارد، که قدرت و گشتاور آن به 130 اسب‌بخار و 230 نیوتن‌متر می‌رسد. گیربکس آن از نوع هشت سرعته اتوماتیک است.

پژو قصد ندارد این محصول را با پیشرانه دیزلی عرضه کند؛ اما یک مدل تمام الکتریکی در راه است.

برنامه تولید پژو 408 GT

قرار است این خودرو اوایل سال 2023 عرضه شود‌ و مونتاژ آن در کارخانه Mulhouse فرانسه انجام خواهد شد. پژو قصد دارد 408 را در چین نیز بفروشد و آن را در کارخانه Chengdu بومی‌سازی کند. مدل تمام الکتریکی چند ماه پس از عرضه پلاگین‌هیبرید‌ها ارائه خواهد شد.

جواب این سوال که آیا با وجود پژو 3008 و پژو 308 SW، ساخت چنین مدلی نیز لازم بود را تنها آمار فروش می‌توانند پاسخ دهند.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید