شرکت دوکاتی در جریان رویدادی ویژه در 30 ژوئن و با شعار «آینده نزدیک میشود»، به صورت رسمی از عضو تازه سری MotoE یعنی V21L با مدل 2023 رونمایی کرده است. تعداد معدودی از اهالی رسانههای اروپایی فرصت حضور در این گردهمایی ویژه که در شهر مودنا برگزار شده را پیدا کردهاند.
”دوکاتی MotoE V21L با اتصال مجموعه باتری به جریان سریع، 80 درصد ظرفیت در مدت 45 دقیقه شارژ خواهد شد.“با استناد بر تصاویر، به نظر میرسد که MotoE V21L از نظر ظاهری به یک مدل اولیه با همین نام که مدتی قبل در حال آزمایش بود، شباهت دارد. البته ترکیب نقوش گرافیکی قرمز با قطعات مشکی و خاکستری مات روی بدنه به همراه قطعات فیبرکربن در مدل نهایی استفاده شده و ظاهر این موتورسیکلت برقی را به نمونههای مسابقهای شبیه ساخته است.
110 کیلوگرم یا تقریبا نیمی از وزن این موتورسیکلت 225 کیلوگرمی، به باتری 18 کیلووات ساعتی آن اختصاص یافته است، درحالیکه نیروی محرکه از موتور برقی به قدرت 150 اسببخار و حداکثر گشتاور 140 نیوتنمتر تامین میشود. حداکثر سرعت این موتورسیکلت برقی نیز 274 کیلومتر برساعت اعلام شده است. با اتصال مجموعه باتری به جریان سریع، 80 درصد ظرفیت در مدت 45 دقیقه شارژ خواهد شد.
برخی اجزای سیستم تعلیق همچون کمکهای قابل تنظیم عقب، دمپر فرمان و فنرهای جلو از برند Öhlins تامین شده است. نکته جالب اینکه فنرهای جلو از مدل مسابقهای سوپرلجرا V4 به عاریت گرفته شده است.
ترمزهای برمبو با سامانه خنککننده نیز به صورت انحصاری برای این محصول طراحی شده است و به علاوهبر این بخش، دمای مجموعه باتری و موتور برقی را نیز کاهش میدهد.
بنابر اظهار آقای وینچنزو دیسیلویو مدیر بخش تحقیق و توسعه دوکاتی، این شرکت قصد دارد از تجربه طراحی سری MotoE برای ساخت مدلهای مسابقهای و دستیابی به فناوریهای خلاقانه جدید استفاده کند. به گفته وی، ابعاد، وزن و عملکرد باتری و همچنین گستره شبکه شارژ، مهمترین چالشهای فعلی در حوزه طراحی موتورسیکلتهای برقی است.
دوکاتی با افتخار اعلام نموده است، که در فصل جدید مسابقات قهرمانی موتو جیپی، وظیفه تامین موتورسیکلتهای برقی رده FIM Enel MotoE™ را برعهده دارد.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org