• موتورسيکلت برقي دوکاتي MotoE V21L
  • موتورسيکلت برقي دوکاتي MotoE V21L
  • موتورسيکلت برقي دوکاتي MotoE V21L
  • موتورسيکلت برقي دوکاتي MotoE V21L

آینده نزدیک می‌شود

رونمایی دوکاتی از MotoE V21L

13 تیر 1401 16:47

شرکت دوکاتی در جریان رویدادی ویژه در 30 ژوئن و با شعار «آینده نزدیک می‌شود»، به صورت رسمی از عضو تازه سری MotoE یعنی V21L با مدل 2023 رونمایی کرده است. تعداد معدودی از اهالی رسانه‌­های اروپایی فرصت حضور در این گردهمایی ویژه که در شهر مودنا برگزار شده را پیدا کرده‌­اند.

دوکاتی MotoE V21L با اتصال مجموعه باتری به جریان سریع، 80 درصد ظرفیت در مدت 45 دقیقه شارژ خواهد شد.با استناد بر تصاویر، به نظر می‌ر­سد که MotoE V21L از نظر ظاهری به یک مدل اولیه با همین نام که مدتی قبل در حال آزمایش بود، شباهت دارد. البته ترکیب نقوش گرافیکی قرمز با قطعات مشکی و خاکستری مات روی بدنه به همراه قطعات فیبرکربن در مدل نهایی استفاده شده و ظاهر این موتورسیکلت برقی را به نمونه‌­های مسابقه‌­ای شبیه ساخته است.

110 کیلوگرم یا تقریبا نیمی از وزن این موتورسیکلت 225 کیلوگرمی، به باتری 18 کیلووات ساعتی آن اختصاص یافته است، درحالی‌که نیروی محرکه از موتور برقی به قدرت 150 اسب­‌بخار و حداکثر گشتاور 140 نیوتن‌متر تامین می­‌شود. حداکثر سرعت این موتورسیکلت برقی نیز 274 کیلومتر برساعت اعلام شده است. با اتصال مجموعه باتری به جریان سریع، 80 درصد ظرفیت در مدت 45 دقیقه شارژ خواهد شد.

موتورسیکلت برقی دوکاتی MotoE V21L

برخی اجزای سیستم تعلیق همچون کمک‌­های قابل تنظیم عقب، دمپر فرمان و فنرهای جلو از برند Öhlins تامین شده است. نکته جالب این‌که فنرهای جلو از مدل مسابقه‌­ای سوپرلجرا V4 به عاریت گرفته شده است.

ترمزهای برمبو با سامانه خنک‌­کننده نیز به صورت انحصاری برای این محصول طراحی شده است و به علاوه‌بر این بخش، دمای مجموعه باتری و موتور برقی را نیز کاهش می‌­دهد.

موتورسیکلت برقی دوکاتی MotoE V21L

بنابر اظهار آقای وینچنزو دی‌سیلویو مدیر بخش تحقیق و توسعه دوکاتی، این شرکت قصد دارد از تجربه طراحی سری MotoE برای ساخت مدل‌های مسابقه‌ای و دستیابی به فناوری­‌های خلاقانه جدید استفاده کند. به گفته وی، ابعاد، وزن و عملکرد باتری و همچنین گستره شبکه شارژ، مهمترین چالش‌های فعلی در حوزه طراحی موتورسیکلت‌های برقی است.

دوکاتی با افتخار اعلام نموده است، که در فصل جدید مسابقات قهرمانی موتو جی­‌پی، وظیفه تامین موتورسیکلت‌های برقی رده FIM Enel MotoE™ را برعهده دارد.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

دیدگاه کاربران