• هنگچي 5 کراس اور برقي چيني
  • هنگچي 5 کراس اور برقي چيني
  • هنگچي 5 کراس اور برقي چيني
  • هنگچي 5 کراس اور برقي چيني
  • هنگچي 5 کراس اور برقي چيني
  • هنگچي 5 کراس اور برقي چيني

کراس‌اوری برقی با قابلیت پیمایش 600 کیلومتر

معرفی هنگچی 5

18 تیر 1401 13:13

به نظر می‌­رسد که شرکت هنگچی به عنوان زیرمجموعه خودروساز گروه Evergrande، پس از مدت‌ها تاخیر در اجرای برنامه­‌ها، بالاخره به طور جدی وارد عرصه رقابت شده است.

گروه Evergrande به عنوان مالک این خودروساز، از مدت‌ها پیش درگیر مشکلات مالی شده، به نحوی که میزان بدهی آن تا سپتامبر 2021 به 44.4 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت در نوامبر 2021، با فروش 64.2 میلیون دلار از سهام خود، سرمایه لازم برای ساخت خودروهای برقی را تامین کرد، که ظاهراً به تولد هنگچی 5 ختم شده است.

طراحی هنگچی 5

ابعاد هنگچی 5 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.725، 1.925، 1.676 و 2.78 متر اعلام شده است، که این خودرو را در رده D قرار می‌دهد.

هنگچی 5 کراس اور برقی چینی

چراغ‌های بومرنگ شکل، باله سقفی و دستگیره مخفی­‌شونده درها، مهمترین موارد قابل ذکر درباره طراحی ظاهری هنگچی 5 است. این خودرو را می­‌توان در 5 رنگ آبی، قرمز، خاکستری، سفید و طلائی سفارش داد که در کنار سقف مشکی قرار می‌­گیرد.

کابین و امکانات هنگچی 5

طراحی کابین هنگچی 5 به لطف دو نمایشگر 10.25 اینچی برای راننده و سرنشین، صفحه نمایش 14.6 اینچی اطلاعات سرگرمی، سانروف و فرمان D کات، مدرن به نظر می‌­رسد.

هنگچی 5 کراس اور برقی چینی

رابط کاربری Baidu در نمایشگرها با پشتیبانی از اینترنت 5G، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، استارت دکمه­‌ای و اهرم تعویض دنده در پشت فرمان، به عنوان بخشی از امکانات رفاهی هنگچی 5 در تریم لاکچری اعلام شده است، ولی از جزئیات سایر تریم‌ها، خبری در دسترس نیست. نخستین محصول هنگچی به دستیار خودران سطح 2 مجهز شده است، که مواردی شامل دستیار تعویض خطوط و پارک خودکار را به همراه دارد.

مشخصات فنی هنگچی 5

نیروی محرکه این خودرو از یک موتور برقی روی محور جلو تامین شده که 204 اسب­‌بخار قدرت و 345 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. شتاب صفر تا صد هنگچی 5 نیز 7.8 ثانیه اعلام شده است.

هنگچی 5 به مجموعه باتری به ظرفیت 72.8 کیلووات ساعت مجهز شده است، که شعاع حرکتی 602 کیلومتر (براساس استاندارد چینی CLTC) را برای این خودرو فراهم می‌­کند.

قیمت و برنامه عرضه هنگچی 5

هنگچی 5 از سوی شرکت سازنده به عنوان بهترین کراس‌­اور برقی در محدوده قیمت 47 هزار دلار معرفی شده است، که دور از واقعیت به نظر می‌­رسد چراکه با همین مبلغ می­‌توان ولوو C40، ایکس‌پنگ G3i، گک آیون LX، ماستنگ مک-ای یا بی‌وای‌دی تانگ EV را خریداری کرد.

هنگچی 5 کراس اور برقی چینی

احتمالاً به همین دلیل بوده که تسهیلاتی شامل ضمانت مادام‌العمر، دو مرتبه سرویس رایگان در طول سال، نصب شارژر خانگی رایگان، امداد جاده­‌ای رایگان و ماهانه 10 گیگ حجم اینترنت رایگان به مدت 5 سال را برای مشتریان درنظر گرفته است تا بتواند نظر برخی افراد را جلب کند.

براساس اعلام هنگچی، تولید مدل 5 از سپتامبر 2022 آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران