• همکاري رولزرويس و هيونداي در ساخت هواپيماي برقي

پیش به سوی هواپیماهای برقی

همکاری رولزرویس و هیوندای جدی شد

1 مرداد 1401 15:00

احتمالاً از دانستن این‌که رولزرویس در صنعت هواپیما فعالیت می‌کند، شگفت‌زده می‌شوید. درواقع هولدینگ Rolls-Royce یک شرکت هوافضای دفاعی چندملیتی است، که در حال حاضر دومین سازنده بزرگ موتور هواپیما در جهان و درضمن کسب و کار گسترده‌ای نیز در بخش نیرومحرکه دریایی و انرژی فعالیت دارد.

اوج کار مشترک بین این دو در سال 2025 رقم می‌خورد. زمانی که یک هواپیمای برقی با فناوری پیل سوخت به نمایش گذاشته خواهد شد.اکنون رولزرویس در همکاری با هیوندای به‌عنوان یک خودروساز و متخصص در زمینه فناوری‌های هیدروژنی با قابلیت صنعتی‌سازی، در پی راه‌اندازی سیستم‌های نیرومحرکه جدید است. البته در این همکاری، بخش هوایی پیشرفته هیوندای نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

اوج کار مشترک بین این دو در سال 2025 رقم می‌خورد. زمانی که یک هواپیمای برقی با فناوری پیل سوخت به نمایش گذاشته خواهد شد. راب واتسون از رولزرویس می‌گوید ما از شراکت با گروه هیوندای احساس رضایت داریم و آن را یک فرصت ارزشمند برای بهره‌وری و توسعه توانایی‌های خود تلقی می‌کنیم. بازار حمل و نقل هوایی پتانسیل تجاری بزرگی دارد و این بهانه خوبی برای جاه‌طلبی مشترک ماست.

همکاری رولزرویس و هیوندای در ساخت هواپیمای برقی

بخش خودروسازی رولزرویس در آستانه عرضه اولین محصول تمام برقی خود در اواخر سال آینده است. شرکت تحقیقات خود روی موتورهای برقی را از سال 2011 آغاز کرد. زمانی که کانسپت 102EX بر اساس مدل فوق لوکس فانتوم رونمایی شد. آن زمان خودروی فوق می‌توانست با دو موتور برقی 389 اسب‌بخار نیرو تولید کند و با یک بار شارژ بیش از 200 کیلومتر پیمایش داشته باشد. در همین حال، شرکت باید روی بخش هواپیماهای برقی خود نیز کار کند تا بتواند به سرعت 480 کیلومتر برساعت برسد.

این شرکت انگلیسی هم‌چنین نقشه راهی را برای رسیدن به نقطه انتشار کربن صفر در نظر گرفته که تا اواسط دهه جاری میلادی به سرانجام می‌رسد.

دیدگاه کاربران