• ميني کوپر SE مخصوص افراد با ناتواني حرکتي

لذت رانندگی برای همه

مینی کوپر SE مخصوص افراد با ناتوانی حرکتی

3 مرداد 1401 17:03

چند وقتی است که شرکت مینی اولین خودروی برقی خود Cooper SE را به‌عنوان بخشی از تلاش این برند انگلیسی برای ترسیم آینده حمل‌ونقل الکتریکی معرفی کرده است.

به گفته مدیر مینی، اگر می‌خواهیم جامعه واقعاً عادلانه و فراگیر باشد باید نیازهای یکدیگر را در نظر بگیریم. به‌ویژه وقتی نوآوری‌های فناورانه مطرح می‌شود.در حالی که اخیراً ویرایش روباز از مینی کوپر SE به‌عنوان دستاورد جدید معرفی شده، مینی یک نسخه دیگر از این خودرو را برای افراد دارای معلولیت طراحی کرده است. این خودرو با سیستم‌های ویژه کمک‌راننده، شرایط رانندگی برای افرادی که قادر به حرکت پاهای خود نیستند را فراهم آورده است.

مدیر برند مینی می‌گوید تنوع در محصولات به این معنی است که به همه اجازه دهیم تا در تجربه منحصربه‌فرد رانندگی با خودروهای شرکت سهیم شوند. ما در شرکت به همه دسترسی برابر برای بهره‌گیری از چنین فناوری‌های مهمی را ایجاد کرده‌ایم.

تینا اشمیت مربی رانندگی که خودش نیز از ویلچر استفاده می‌کند بعد از رانندگی با Cooper SE فوق اطلاعات ارزشمندی را ارائه کرد. برای استفاده از پدال گاز یک حلقه بی‌سیم روی فرمان تعبیه شده تا راننده بتواند با فشار دست از آن استفاده کند. این سیستم با قابلیت شبیه‌سازی کنترل دریچه گاز، در حرکات آهسته مانند پارک کردن و حرکت در ترافیک بسیار کاربرد دارد.

مینی کوپر SE مخصوص افراد با ناتوانی حرکتی

برای ترمزگیری نیز یک اهرم دستی در سمت راست پایین فرمان تعبیه شده است. این ابزار به‌راحتی در دسترس است بدون اینکه مجموع میله‌های مربوط به آن با داشبورد برخوردی داشته باشد. هم‌چنین روکش‌های خاصی برای پدال‌ها در نظر گرفته شده تا اطمینان حاصل شود پدال‌های گاز و ترمز به طور تصادفی به یکدیگر برخورد نمی‌کنند.

البته بعد از بررسی این مربی یک موضوع مهم مشخص شد. اینکه برخی از ایستگاه‌های شارژ به‌ویژه در شهر مونیخ برای حضور ویلچر مناسب‌سازی نشده است.

به گفته مدیر مینی، اگر می‌خواهیم جامعه واقعاً عادلانه و فراگیر باشد باید نیازهای یکدیگر را در نظر بگیریم. به‌ویژه وقتی نوآوری‌های فناورانه مطرح می‌شود.

دیدگاه کاربران