• کانسپت دلورين آلفا 2
  • کانسپت دلورين آلفا 3
  • کانسپت دلورين آلفا 4

مرور گذشته در آینده

معرفی 3 کانسپت توسط دلورین

7 مرداد 1401 10:23

طرفداران دلورین می‌­توانند با امیدواری به آینده نگاه کنند چراکه به نظر می‌رسد نخستین محصول این برند پس از سال‌ها سکوت، بالاخره وارد خط تولید خواهد شد. دلورین آلفا 5 که اواخر ماه می رونمایی شد، یک خودروی برقی با شعاع حرکتی 480 کیلومتر و عملکرد قابل توجه پیشرانه است که تنها در تیراژ 88 دستگاه تولید خواهد شد.

با استناد بر صحبت‌های مدیرعامل دلورین یعنی Joost de Vries در هنگام معرفی آلفا 5، این شرکت چند کانسپت دیگر نیز در اختیار دارد. اکنون فرصتی پیش آمده تا به واسطه معرفی آلفا 2، آلفا 3 و آلفا 4 در وب سایت دلورین، با مرور این خودروها به آینده بازگردیم پس باما همراه شوید.

دلورین آلفا 2

آلفا 2 را می‌­توان هیجان­‌انگیزترین عضو در میان 3 کانسپت دلورین دانست. فرم بدنه این خودرو از مدل افسانه‌­ای دلورین DMC-12 فاصله گرفته و رگه‌هایی از نسل چهارم شورولت کوروت را در خود دارد. البته این شباهت چندان هم اتفاقی نیست، چراکه براساس اعلام دلورین، طراحی این مدل در سال 1996 انجام شده است.

البته دلورین در سال 1982 ورشکست شد ولی ظاهرا در سال‌های بعد، امیدواری به تجدید حیات آن همواره وجود داشته است.

کانسپت دلورین آلفا 2

دلورین آلفا 3

آلفا 3، نمایی از یک سدان مدرن در میانه دهه 2000 میلادی را به نمایش می‌­گذارد. نه تنها فرم بدنه، بلکه مشخصات فنی این خودرو نیز بسیار پیشرفته بوده چراکه چند سال قبل از شروع فعالیت تسلا، دلورین یک پیشرانه برقی را برای آلفا 3 درنظر داشته است. درهای پروانه­‌ای دلورین آلفا 3، هویت این خودرو به عنوان محصولی از دلورین را به نمایش گذاشته درحالی‌که فرم انتهایی بدنه، حسی از یک فست‌بک را انتقال می‌­دهد.

کانسپت دلورین آلفا 3

دلورین آلفا 4

به نظر می‌­رسد که علیرغم توقف خط تولید دلورین، خط فکری طراحان این شرکت کاملاً در جهت تغییرات صنعت خودرو و همسو با سلایق مشتریان حرکت کرده چراکه در سال 2013، طرح یک شاسی‌­بلند از طرف دلورین پیشنهاد شده است. البته برخلاف انتظار، با یک خودروی هیدروژن‌سوز طرف هستیم که از درهای پروانه­‌ای هم بهره‌­ای نبرده است.

نمای جانبی دلورین آلفا 4 را می­‌توان تاحدی یادآور طراحی فیسکر اوشن دانست.

کانسپت دلورین آلفا 4

پس از مرور این خودروها، این سوال مطرح می­‌شود که آیا شانسی برای تولید آنها وجود دارد؟

در ماه آوریل، یک منبع مطلع در شرکت دلورین به وب سایت خبری motor1.com خبر داده بود که در رویداد پبل بیچ، چند محصول از دلورین به نمایش درخواهد آمد. از سوی دیگر، مسئولان دلورین از برنامه این شرکت برای ارائه محصول در رده­‌های مختلف خبر داده است.

با توجه به این‌که تنها یک ماه تا برگزاری پبل بیچ 2022 در 21 آگوست باقیمانده، باید منتظر ماند و دید که ایده‌­های طراحان دلورین تا چه حد تحقق می‌­یابد.

دیدگاه کاربران