• همکاري کيا و هيونداي براي توليد ماهنورد

تحقیق روی زمین، حرکت روی فضا

هیوندای و کیا به ماه می‌روند

10 مرداد 1401 15:04

هیوندای و کیا به صورت رسمی اعلام کردند که با مؤسسات تحقیقات مختلف روی پروژه ساخت یک ماه‌نورد همکاری خواهند کرد.

هیوندای و کیا انتظار دارند تا اواسط ماه جاری میلادی با همکاری شش شریک خارجی خود، توسعه ماه‌نورد را آغاز کنند. ماه گذشته پس از پرتاب موفقیت‌آمیز موشکی که توسط کره‌جنوبی طراحی و ساخته شده بود، خودروسازان این کشور تمایل خود برای کمک به دولت در زمینه توسعه راه‌حل‌های حمل و نقل در روی سطح ماه را اعلام کردند. یونگ وا کیم، معاون اجرایی و رییس مرکز برنامه‌ریزی و هماهنگی تحقیق و توسعه هیوندای و کیا می‌گوید: «ما اولین گام را برای تغییر دیدگاه‌های رباتیک خود و رسیدن به مفهوم متاموبایلیتی در دنیای واقعی برداشته‌ایم. اکنون با کمک از تجربه گسترده در حوزه حمل و نقل انسانی قصد داریم پا را فراتر از زمین بگذاریم تا به پیشرفت بشر کمک کنیم.»

البته تردیدی نیست که چالش‌های پیش روی این دو برند فراوان است. چراکه ماه فاقد هواست و تغییرات دمای شدیدی را تجربه می‌کند. با این حال، دقیقاً به همین خاطر است که این پروژه را «میدان اثبات نهایی» نامیده‌اند که قرار است درس‌های ارزشمندی را برای آنها در مسیر توسعه راه حل‌های حمل و نقل هوشمند و البته پایداری فراهم کند.

همکاری کیا و هیوندای برای تولید ماهنورد

هیوندای و کیا انتظار دارند تا اواسط ماه جاری میلادی با همکاری شش شریک خارجی خود، توسعه ماه‌نورد را آغاز کنند. برای شروع یک مرکز مفهومی تعریف شده تا فناوری‌های اصلی این پروژه را ایجاد کند. آن‌ها با هم استراتژی‌ها و اقدامات اجرایی را برای عملیات روی ماه گسترش خواهند داد و در این مسیر از مشورت پیاپی با یکدیگر بهره خواهند برد. این دو برند پیش‌تر با تأسیس یک آزمایشگاه رباتیک، نیروهای متخصصی را نیز تربیت کرده‌اند.

در این پروژه هیوندای و کیا با شش مرکز موسسه تحقیقات انرژی اتمی کره KAERI، موسسه تحقیقات هوا فضای کره KARI، موسسه نجوم و علوم فضایی کره KASI، موسسه فناوری خودرو کره KATCH، موسسه تحقیقات عمران، مهندسی و فناوری ساختمان کره KICT و پژوهشکده الکترونیک و مخابرات این کشور ETRI تعامل نزدیکی خواهند داشت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران