• هوندا فيت RS 2023
  • هوندا فيت RS مدل 2023

قدرت بیشتر برای مدل 2023

معرفی هوندا فیت RS

18 مهر 1401 11:25

با گذشت نزدیک به 3 سال از رونمایی نسل چهارم هوندا فیت در اکتبر 2019، ظاهرا نوبت به معرفی نسخه تقویت شده از این خودروی کوچک رسیده است.

خودروساز ژاپنی اطمینان داده که قدرت فیت RS بیشتر از نسخه استاندارد است و پاسخگویی پدال گاز نیز افزایش یافته.نمونه­‌ای که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، نسخه بازار ژاپن از هوندا فیت است که قرار شده در تریم‌های بیسیک، هوم، لوکس، کراس‌­استار و RS در سرزمین آفتاب تابان عرضه شود.

عادت داریم که نشان RS را روی بدنه نسخه تقویت‌­شده از محصولات آئودی و فورد مشاهده کنیم، اما ظاهرا هوندا نیز تصمیم گرفته نسخه­‌ای از مدل فیت را هم با این نشان عرضه کند و در برخی بازارها به فروش برساند. همین اتفاق قبلاً برای سیویک هم پیش آمده است، اما به نظر می‌­رسد که هوندا فیت RS هنوز راه درازی برای تبدیل شدن به یک هاچ‌بک داغ دارد.

توجه داشته باشید که هوندا فیت در اروپا به نام جاز و با پیشرانه‌­ای به قدرت 109 اسب­‌بخار و حداکثر گشتاور 253 نیوتن‌متر عرضه شده و می­‌تواند ظرف 9.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت رسیده و نهایتاً به سرعت 175 کیلومتر برساعت دست یابد.

هوندا فیت RS مدل 2023

البته خودروساز ژاپنی اطمینان داده که قدرت فیت RS بیشتر از نسخه استاندارد است و پاسخگویی پدال گاز نیز افزایش یافته. هوندا فعلا از ذکر جزئیات بیشتر خودداری نموده، اما به انتقال نیرو به محور جلو، وجود پدال‌های پشت فرمان و امکان انتخاب حالت رانندگی نرمال، اسپرت و اقتصادی در تریم RS اشاره کرده است.

گویا کیت قطعات اسپرت بدنه و دوخت زرد برای روکش صندلی‌ها نیز در این تریم وجود دارد. علاوه‌براین همچون سایر تریم‌های هوندا فیت 2023، سامانه ایمنی انحصاری هوندا یعنی Honda Sensing در نسخه RS هم حضور خواهد داشت.

هوندا فیت RS مدل 2023

با پایان عمر نسل سوم هوندا فیت، عرضه این خودرو در ایالات متحده نیز قطع شد. درحالی‌که امیدی به بازگشت این خودروی کوچک به آمریکا باقی نمانده، احتمال دارد که هوندا فیت RS در برخی کشورهای جهان عرضه شود.

دیدگاه کاربران