• منهارت MH3 GTR
  • تيونينگ بي ام‌ و M3 کامپتيشن توسط منهارت

ارتقای جذاب روی ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

معرفی منهارت MH3 GTR

18 مرداد 1401 15:41

پروژه جدید شرکت تیونینگ آلمانی منهارت - Manhart - نسخه‌ای هیجان‌انگیز است که روی ب‌ام‌و M3 کامپتیشن اجرا شده و حالا نام آن MH3 GTR نام دارد. این خودرو مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را روی پیشرانه، سیستم تعلیق و البته طراحی تجربه کرده است.

به لطف بهره‌مندی از ECU جدید منهارت موسوم به MHtronik حالا خروجی جدید ب‌ام‌و M3 کامپتیشن به 641 اسب‌بخار رسیده است.منهارت MH3 GTR هنوز هم از آن پیشرانه معروف S58 سه لیتری شش سیلندر خطی دو توربو استفاده می‌کند، اما به لطف بهره‌مندی از ECU جدید شرکت موسوم به MHtronik حالا خروجی جدید به 641 اسب‌بخار رسیده است. این در حالی است که M3 استاندارد قدرتی معادل 503 اسب‌بخار دارد.

منهارت هم‌چنین در قسمت اگزوز نیز تغییراتی را اعمال کرده است. این پکیج شامل لوله‌های فولادی جدید با سوپاپ مخصوص کنترل صدا با دریچه 100 میلی‌متری است. جالب‌تر اینجاست که پوشش این لوله‌ها بر حسب انتخاب مشتری می‌توانند از جنس کربن و یا سرامیکی باشند. این تیونر یک فیلتر حذف ذرات با مبدل کاتالیزوری 200 سلولی را هم روی این ب‌ام‌و نصب کرده است. با این حال این قطعات تاییدیه موسسه TUV را برای حضور در جاده‌های آلمان ندارند. درواقع منهارت قطعات تقویتی را برای صادرات در نظر گرفته است.

منهارت MH3 GTR

طبیعی است که پروژه جدید منهارت باید عملکردی بهتر از M3 کامپتیشن داشته باشد. به همین دلیل است که شرکت برای این خودرو فنربندی اختصاصی Variant 4 استفاده کرده است. البته مشتری گزینه انتخاب سیستم تعلیق KW و یا H&R را هم دارد.

کمی عجیب است که منهارت تغییری روی سیستم ترمز این خودرو اعمال نکرده است. با این حال در صورت درخواست مشتری می‌توان گزینه‌های بهتری را هم سفارش داد.

منهارت MH3 GTR

این سدان اسپرت روی رینگ‌های 6 پره 20 اینچی سوار شده است، که قابلیت انتخاب رنگ هم برای آنها وجود دارد. گزینه‌های انتخاب رنگ برای روکش صندلی‌ها نیز وجود دارد. عمده تغییرات داخلی شامل صندلی‌های مسابقه‌ای Recaro با شاسی فیبر کربنی می‌شود.

منهارت هنوز قیمت پایه MH3 GTR را اعلام نکرده است، ولی باید در نظر داشته باشید که ب‌ام‌و M3 مدل 2023 از قیمت پایه 77 هزار و 700 دلار شروع می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران