• پورشه 911 GT3 RS با تيونينگ تک‌آرت

آخرین به‌روزرسانی تا قبل از عرضه مدل جدید

پورشه 911 GT3 RS به زبان تک‌آرت

19 مرداد 1401 13:54

پورشه به‌زودی از نسخه جدید 911 GT3 RS جدید رونمایی می‌کند، اما 911 GT3 فعلی هم هنوز خودرویی است که شایستگی توجه علاقه‌مندان و طرفداران پورشه را دارد. شرکت آلمانی تیونینگ تک‌آرت - Techart - که انواع محصولات پورشه را به‌روزرسانی می‌کند، پکیج آیرودینامیکی جدیدی را برای این خودرو فراهم کرده است.

پکیج آیرودینامیک تک‌آرت از روی خودروهای مخصوص مسابقه الهام گرفته شده است. به همین دلیل بوده که قطعاتی مانند بال عقب بزرگ و گلگیرهایی با هواکش‌های متعدد را برای آن در نظر گرفته.همانطور که مشخص است ارتقای ظاهری این خودروی اسپرت به شدت به فیبرکربن متکی است. البته به‌روزرسانی‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

این تیونر می‌گوید پکیج آیرودینامیک جدید را از روی خودروهای مخصوص مسابقه الهام گرفته است. به همین دلیل بوده که قطعاتی مانند بال عقب بزرگ و گلگیرهایی با هواکش‌های متعدد را برای آن در نظر گرفته است. این تغییرات باعث شده تا گلگیر جدید 15 میلی‌متر از نمونه استاندارد عریض‌تر باشد. رکاب‌های جانبی و پنل زیر سپر جلو نیز از جمله دیگر تغییرات ظاهری این پورشه هستند.

همانطور که پیش‌تر گفتیم تمام این قطعات از جنس فیبر کربن هستند و جالب‌تر آن‌که نصب آن‌ها بدون نیاز به سوراخ‌کاری مجدد بدنه بوده است. احتمالاً خاص‌ترین جلوه بصری این خودرو اسپویلر بزرگ عقب آن است که با حروف Techart تزئین شده است. این قطعه نه فقط باعث جذاب‌تر شدن گرافیک بدنه شده بلکه به افزایش پایداری و نیروی پایین‌برنده نیز کمک می‌کند.

پورشه 911 GT3 RS با تیونینگ تک‌آرت

اقدام دیگر تک‌آرت نصبت سیستم اگزوز فولادی ضد زنگ بوده است. دریچه‌ای در لوله‌های اگزوز وجود دارد که از طریق یک دکمه فعال می‌شود و آن وقت است که می‌توانید یک جشنواره صدا راه بیاندازید.

اگر واقعاً قصد دارید این 911 GT3 را به پیست ببرید، تک‌آرت می‌تواند در زمینه ارتقای ایمنی نیز پکیج اختصاص خود را عرضه کند، که شامل رول‌بار حرفه‌ای و مطابق با استانداردهای FIA است. مشتری می‌تواند کمربند ایمنی 6 نقطه‌ای را در رنگ‌های مشکی، قرمز، سبز و یا زرد انتخاب کند. تودوزی جدید صندلی‌ها و فرمان نیز ازجمله دیگر سفارشی‌سازی‌های این پورشه است.

دیدگاه کاربران