• ماهيندار XUV E09
  • خانواده کراس اور برقي ماهيندار XUV
  • ماهيندار BE 05
  • ماهيندار BE 07
  • ماهيندار BE 09
  • پلتفرم ماژولار Inglo ماهيندرا
  • خانواده کراس اور برقي ماهيندار BE
  • معرفي 5 شاسي‌بلند برقي توسط ماهيندرا

ساخت پلتفرمی جدید با همکاری فولکس‌واگن

معرفی 5 شاسی‌بلند برقی توسط ماهیندرا

27 مرداد 1401 13:36

به نظر می‌­رسد که شرکت ماهیندرا خود را برای عصر خودروهای برقی آماده می‌کند، چراکه 5 کانسپت برقی را رونمایی کرده‌اند، خودروهایی که براساس پلتفرم جدید Inglo شکل گرفته­‌اند. پنج کانسپت تحت دو برند متفاوت قرار دارند بدین معنی که مدل‌های 05، 07 و 09 با برند BE و مدل‌های E08 و E09 با نشان XUV معرفی شده‌­اند.

بسیاری قطعات از پلتفرم ماژولار Inglo، از پلتفرم مشهور گروه فولکس­‌واگن یعنی MEB به عاریت گرفته شده است.این کانسپت‌های برقی، زبان طراحی جدید ماهیندرا یعنی heartcore را به معرض نمایش گذاشته‌­اند. چراغ‌های باریک LED، سطوح زاویه­‌دار و فرم­‌های عضلانی، از ویژگی­‌های ظاهری مشترک این مدل‌هاست هرچند که اعضای سری XUV، به خودروهای متداول بیشتر شباهت دارند.

تمامی این پنج خودرو به صورت طرح کامپیوتری رونمایی شده­ و فعلاً از نمونه اولیه در ابعاد واقعی، خبری نیست.

در این میان، طرح کابین سه مدل از سری 05 و 07 از سری BE و E09 از سری XUV هم به معرض نمایش درآمده است. در فضای داخلی BE 05 می‌توان دو نمایشگر در زیر پوشش واحد و نورپردازی محیط اطراف راننده را مشاهده کرد،  درحالی‌که در BE 07 یک نمایشگر سرتاسری و آیینه­‌های دیجیتال به چشم می‌­خورد.

ماهیندار BE 07
کابین ماهیندرا BE07

همچون نمای ظاهری، کابین XUV E09 هم به خودروهای تولیدی بیشتر شباهت دارد.

ماهیندرا از وجود نمایشگر هداپ، ارتباط 5G و قابلیت دریافت بروزرسانی‌های نرم­‌افزاری در محصولات جدید خود سخن گفته است، ولی معلوم نیست که این موارد در همگی خودروها موجود باشد.

یکی از نکات بسیار مهم درباره پلتفرم ماژولار Inglo این است که بسیاری قطعات شامل موتور برقی، سامانه باتری و سلول‌های باتری، از پلتفرم مشهور گروه فولکس­‌واگن یعنی MEB به عاریت گرفته شده است.

پلتفرم ماژولار Inglo ماهیندرا
پلتفرم ماژولار Inglo از ماهیندرا

بنابراین، پلتفرم مذکور با مجموعه باتری به ظرفیت 60 الی 80 کیلووات ساعت سازگار شده است و بنابر اعلام ماهیندارا، با اتصال به جریان 175 وات، می‌­تواند ظرف کمتر از 30 دقیقه به شارژ 80 درصد برسد.

پیشرانه برقی روی محور عقب، 228 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌­کند، درحالی‌که نسخه چهارچرخ محرک، 335 اسب‌­بخار قدرت در اختیار راننده قرار می­‌دهد. در قدرتمندترین محصول، شتاب صفر تا صد کمتر از 6 ثانیه در دسترس خواهد بود. با مرور این ارقام می‌­توان دریافت که قدرت محصولات ماهیندرا از محصولات فعلی گروه فولکس‌­واگن بر پلتفرم MEB، بیشتر خواهد بود.

ماهیندار BE 05
ماهیندرا BE05

سیستم تعلیق نیمه فعال، فناوری ترمز سیمی، خودران سطح 2+ و امکان دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه NCAP جهانی، از دیگر امکاناتی است که ماهیندرا برای محصولات آینده خود وعده می­‌دهد.

خودروساز هندی از توافق با فولکس­‌واگن در پایان سال جاری خبر داده است، که در زمینه تامین قطعات موردنیاز برای تولید یک میلیون دستگاه از این محصولات جدید، امضاء خواهد شد. اعضای دو خانواده XUV و BE بین سال‌های 2024 تا 2026 وارد بازار خواهند شد.

همزمان با رونمایی از این خکانسپت‌ها، استودیو طراحی ماهیندرا در بریتانیا به نام M.A.D.E هم معرفی شده است، که در کنار مرکز طراحی این شرکت در بمبئی، فعالیت می­‌کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران