• کانسپت تويوتا FT3e
  • کانسپت تويوتا FT3e
  • کانسپت تويوتا FT3e
  • کانسپت تويوتا FT3e
  • کانسپت تويوتا FT3e

پیش‌نمایشی از یک کراس‌اور برقی جدید

معرفی تویوتا FT-3e

5 آبان 1402 11:24

شرکت تویوتا در جریان نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 از یک کراس‌­اور برقی به نام FT-3e رونمایی کرده است، که از لحاظ فنی با مدل کوپه FT-Se نقاط اشتراکی دارد.

تویوتا FT-3e نمایی از یک محصول جدید در آینده را به نمایش گذاشته است، چراکه خطوط شکسته بدنه، چراغ‌های نواری عریض و باله سقفی معلق، آن را به عضوی از سری برقی bZ در سال‌های آینده شبیه می­‌کند.

البته وجود عدد 3 در نام این خودرو، می‌­تواند نشانه‌­ای از آن باشد که با خودرویی کوچکتر از تویوتا bZ4X با طول 4.68 متری بدنه، مواجه هستیم.

 تویوتا FT-3e

با کمی دقت در چهره تویوتا FT-3e می­‌توان دریافت که درگاه شارژ آن برخلاف bZ4X، در بخش انتهایی بدنه قرار دارد. شیب تقریبا صاف سقف هم از فضای مناسب بالای سر سرنشینان ردیف عقب خبر می‌­دهد.

یکی از نکات خلاقانه در طراحی تویوتا FT-3e به وجود نمایشگر روی درهای آن ارتباط دارد، که مواردی شامل دمای داخل، کیفیت هوا و شارژ باتری را به راننده و سرنشینان اطلاع می­‌دهد. نمایشگرهای مربع-شکل که روی ستون‌های B و C نصب شده نیز حسگر اثر انگشت را در خود جای داده است. در مجموع شش نمایشگر در کابین تویوتا FT-3e وجود دارد. گذشته از نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی و نشان­‌دهنده پشت فرمان، دو نمایشگر عمودی هم در سمت راست و چپ فرمان نصب شده است، درحالی‌که دو نمایشگر در گوشه­‌های داشبورد، تصاویر محیط اطراف بدنه که از دو دوربین جانبی به دست آمده را نمایش می‌دهند.

 تویوتا FT-3e

اطلاعاتی همچون مسیریاب، سرعت حرکت و زمان باقی مانده تا رسیدن به مقصد هم به صورت مجازی روی داشبورد تابانده می­‌شود. تنها دکمه­ موجود در کابین تویوتا FT-3e، دکمه لمسی است که روی پوشش داخلی درها قرار دارد.

حروف FT در نام به عبارت Future Toyota یا تویوتای آینده اشاره دارد، اما فعلا نمی­‌توان از تولید این خودرو اطمینان داشت. خودروساز ژاپنی هم فعلا از اعلام مشخصات فنی FT-3e خودداری نموده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران