• کيا EV6 GT

کراس‌اور برقی آماده ماجراجویی

معرفی کیا EV6 GT

30 مرداد 1401 17:45

نسخه GT از کیا EV6، به کمک پیشرانه‌ دوگانه الکتریکی خود می‌تواند 576 اسب‌بخار قدرت و 740 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند‌‌. این کراس‌اور الکتریکی نیرو را به تمامی چرخ‌ها می‌فرستد و در مدت زمان 3.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت آن نیز 260 کیلومتربرساعت است.

نسخه GT لاین با سیستم AWD، باتری 77.4 کیلووات‌ساعتی دارد.کیا می‌گوید که این اعداد اهداف توسعه اولیه هستند؛ اما به احتمال قوی در نسخه تولیدی نیز این اعداد محقق خواهند شد.

یک دیفرانسیل ضد لغزش الکترونیکی وجود دارد تا هندلینگ را بهبود دهد. کیا به طور استاندارد، یک باتری 58 کیلووات‌ساعتی را در نظر گرفته است‌؛ اما نسخه GT لاین با سیستم AWD، باتری 77.4 کیلووات‌ساعتی دارد. می‌توان باتری بزرگ‌تر را با سیستم دیفرانسیل عقب در اختیار داشت. در این صورت، EV6 می‌تواند با هر بار شارژ شدن، بیش از 510 کیلومتر را طی کند.

کیا این امکان را برای مشتریان فراهم آورده است که بین گزینه‌های دیفرانسیل عقب، تمام چرخ محرک، باتری کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر (برای همه مدل‌ها به جزء GT)، انتخاب کنند. البته برای نسخه GT لاین نیز گزینه‌های مختلفی وجود دارد.

کیا EV6 GT

برای شارژ شدن باتری از 10 تا 80 درصد، تنها 18 دقیقه زمان لازم است. برای رسیدن به برد صد کیلومتری نیز 4 و نیم دقیقه زمان برای شارژ شدن نیاز است. این اعداد برای نسخه RWD با باتری بزرگ‌تر صدق می‌کند.

کیا EV6، درست همانند هیوندای آیونیک 5، می‌تواند سایر دستگاه‌ها و یا وسایل نقلیه الکتریکی را نیز شارژ کند.

کیا EV6 بر اساس پلتفرم E-GMP ساخته شده و ابعاد آن عبارتند از 4680/1880/1550 میلی‌متر. فاصله محوری آن نیز برابر با 2900 میلی‌متر‌ است‌. نسخه‌های GT و GT لاین کمی کشیده‌تر و پهن‌تر هستند. GT فاصله کم‌تری نیز از سطح زمین دارد. کیا EV6 از نظر ابعاد تقریبا مشابه هیوندای آیونیک 5 است. البته ارتفاع آن کمی‌ کوتاه‌تر بوده و فاصله محوری آن نیز 100 میلی‌متر کم‌تر است.

کیا EV6 GT

ظرفیت صندوق عقب 520 لیتر است و با تا کردن صندلی‌ها به 1300 لیتر می‌رسد. از آن جایی که این خودرو الکتریکی است، محفظه بار جلو آن نیز 52 لیتر است. البته در نسخه‌ AWD حجم این محفظه به 20 لیتر می‌رسد.

اولین حضور کیا EV6 در آمریکا، در هفته اتومبیل مونته‌ری (در Quail) بود. این کراس‌اور در سه‌ماهه چهارم سال 2022 در آمریکا به فروش می‌رسد و قیمت آن هنوز مشخص نیست.

دیدگاه کاربران