• استون مارتين V12 ونتيج رودستر

در تیراژ 249 دستگاه

معرفی استون مارتین V12 ونتیج رودستر

31 مرداد 1401 11:04

در طول دوران فعالیت استون‌ مارتین در صنعت خودروسازی، چند مدل روباز با پیشرانه 12 سیلندر توسط این شرکت عرضه شده است. استون مارتین ونتیج رودستر هم جزء همین خودروها قرار می­‌گیرد، با این تفاوت که برای نخستین بار، در مدل 2023 با پیشرانه 12 سیلندر همراه شده است.

تنها 249 دستگاه از استون مارتین V12 ونتیج رودستر 2023 تولید خواهد شد، که البته تمامی نمونه­‌ها قبلاً به فروش رسیده است.این محصول جدید که با نام کامل و البته طولانی! استون مارتین V12 ونتیج رودستر 2023 معرفی شده، پیشرانه 5.2 لیتری 12 سیلندر با 690 اسب‌بخار قدرت را در سینه دارد، که به یاری گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، این روباز لوکس را ظرف 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می­‌رساند. حداکثر سرعت نیز 320 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

غیر از این پیشرانه و سقف روباز، از کمک‌­فنرهای تطبیق‌­پذیر به عنوان ویژگی خاص دیگر ونتیج رودستر یاد شده است، اما از موارد دیگر فعلا اطلاعی نداریم. این مدل از باله بزرگ عقب مشابه نسخه کوپه بی‌­بهره مانده است، که احتمالاً به صورت سفارشی قابل نصب خواهد بود.

استون مارتین V12 ونتیج رودستر

قطعات بدنه در بخش جلو و رکاب‌­های جانبی از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند، درحالی‌که برخی قطعات دیگر همچون باله لبه صندوق و پنل‌های عقب از مواد کامپوزیت سبک وزن ساخته شده است. افزایش 4 سانتیمتری عرض بدنه نسبت به ونتیج 8 سیلندر، رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای Pilot Sport 4S ساخت میشلن و ترمزهای سرامیک با کالیپرهای شش و چهار پیستون در محورهای جلو و عقب، از دیگر ویژگی‌های ونتیج V12 رودستر فنی به شمار می‌­آید.

Orberto Fedeli که سرپرستی بخش مهندسی استون مارتین را برعهده دارد، از تلاش مهندسان این شرکت برای انتقال پویایی و قابلیت‌های ونتیج V12 کوپه به نسخه رودستر این خودرو خبر داده است. بنابر اظهارات ایشان، ونتیج V12 رودستر 2023 از تمام نسل‌های قبلی این مدل نیرومندتر بوده که به لطف ابعاد شاسی و تقویت سیستم تعلیق، نسبت به مدل‌های تولید انبوه ونتیج، ده برابر نیروی رو به پایین بیشتر بر آن وارد می­‌شود.

استون مارتین V12 ونتیج رودستر

حالا که صحبت از تولید انبوه به میان آمد، باید به این نکته مهم اشاره کنیم که تنها 249 دستگاه از استون مارتین V12 ونتیج رودستر 2023 تولید خواهد شد، که البته تمامی نمونه­‌ها قبلاً به فروش رسیده است.

تولید این روباز سفارشی در سه ماهه سوم 2022 آغاز شده است و خودروها از اواخر سال به مشتریان تحویل می‌­گردد.

دیدگاه کاربران