چانگان ریتون CC که نخستین بار در سال 2017 معرفی شد، سال گذشته مورد بروزرسانی قرار گرفت. اما به نظر میرسد که چانگان از این تغییر چندان راضی نبوده و برای امسال، تحولات مهمتری را برای این خودروی سدان درنظر گرفته است.
” طراحی نمای جلو و عقب بدنه به لطف سپرهای جدید، جلوپنجره بدون حاشیه شبیه به چانگان UNI-V، چراغهای باریک جلو و نوار اتصال بین چراغهای عقب، متحول شده است.“در اولین گام، نام این محصول به ریتون پلاس تغییر کرده درحالیکه طراحی نمای جلو و عقب بدنه به لطف سپرهای جدید، جلوپنجره بدون حاشیه شبیه به چانگان UNI-V، چراغهای باریک جلو و نوار اتصال بین چراغهای عقب، متحول شده و برخلاف مدل قبلی چانگان ریتون که به محصولات نیسان شباهت داشت، اکنون هویت ریتون پلاس به عنوان محصولی از چانگان را نمایش میدهد. محل نصب پلاک هم از بین چراغها به سپر عقب منتقل شده است.
با وجود تغییرات، ابعاد بدنه چانگان ریتون پلاس تغییری نداشته و در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.8، 1.825، 1.465 و 2.77 متر اعلام شده است.
فضای کابین چانگان ریتون پلاس هم کاملاً متحول شده و اکثر قطعات شامل بخش میانی، فرمان، نمایشگرها، اهرم تعویض دنده و پوشش داخلی درها، با نمونه جدید تعویض شده است. نمایشگر بزرگ یکپارچه و صفحه مخصوص کنترل تهویه مطبوع، از موارد جالب توجه در این بخش است.
چانگان ریتون پلاس از نظر فنی تغییری نداشته و همچنان به پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با کد فنی JL473ZQ7 مجهز است، که 188 اسببخار قدرت تولید میکند. از سیستم انتقال قدرت ریتون پلاس خبر نداریم، ولی مدل قبلی با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه عرضه میشد.
چانگان ریتون پلاس تا قبل از پایان سال جاری وارد بازار چین خواهد شد. گویا فروش مدل قبلی یعنی ریتون CC با قیمت پایه 14.500 دلار، تا مدتی ادامه خواهد داشت.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru