• چانگان ريتون پلاس Changan Raeton Plus

به‌روزرسانی سدان چینی با زبان طراحی جدید

معرفی چانگان ریتون پلاس

3 شهریور 1401 19:12

چانگان ریتون CC که نخستین بار در سال 2017 معرفی شد، سال گذشته مورد بروزرسانی قرار گرفت. اما به نظر می­‌رسد که چانگان از این تغییر چندان راضی نبوده و برای امسال، تحولات مهمتری را برای این خودروی سدان درنظر گرفته است.

طراحی نمای جلو و عقب بدنه به لطف سپرهای جدید، جلوپنجره بدون حاشیه شبیه به چانگان UNI-V، چراغ‌های باریک جلو و نوار اتصال بین چراغ‌های عقب، متحول شده است.در اولین گام، نام این محصول به ریتون پلاس تغییر کرده درحالی‌که طراحی نمای جلو و عقب بدنه به لطف سپرهای جدید، جلوپنجره بدون حاشیه شبیه به چانگان UNI-V، چراغ‌های باریک جلو و نوار اتصال بین چراغ‌های عقب، متحول شده و برخلاف مدل قبلی چانگان ریتون که به محصولات نیسان شباهت داشت، اکنون هویت ریتون پلاس به عنوان محصولی از چانگان را نمایش می­‌دهد. محل نصب پلاک هم از بین چراغ‌ها به سپر عقب منتقل شده است.

با وجود تغییرات، ابعاد بدنه چانگان ریتون پلاس تغییری نداشته و در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.8، 1.825، 1.465 و 2.77 متر اعلام شده است.

چانگان ریتون پلاس Changan Raeton Plus

فضای کابین چانگان ریتون پلاس هم کاملاً متحول شده و اکثر قطعات شامل بخش میانی، فرمان، نمایشگرها، اهرم تعویض دنده و پوشش داخلی درها، با نمونه جدید تعویض شده است. نمایشگر بزرگ یکپارچه و صفحه مخصوص کنترل تهویه مطبوع، از موارد جالب توجه در این بخش است.

چانگان ریتون پلاس از نظر فنی تغییری نداشته و همچنان به پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با کد فنی JL473ZQ7 مجهز است، که 188 اسب‌بخار قدرت تولید می‌­کند. از سیستم انتقال قدرت ریتون پلاس خبر نداریم، ولی مدل قبلی با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه عرضه می­‌شد.

چانگان ریتون پلاس Changan Raeton Plus

چانگان ریتون پلاس تا قبل از پایان سال جاری وارد بازار چین خواهد شد. گویا فروش مدل قبلی یعنی ریتون CC با قیمت پایه 14.500 دلار، تا مدتی ادامه خواهد داشت.

دیدگاه کاربران