سدانی زیبا از چین

معرفی چانگان UNI-V به مشتریان جهانی

4 آذر 1400 19:40

شرکت چانگان در روز 21 نوامبر و در جریان رویدادی ویژه، از مدلها و سرویس‌های سری محصولات یونی (UNI) رونمایی کرد. گل سرسبد این مراسم، مدل یونی-وی (UNI-V) به عنوان نخستین سدان از سری یونی بود، که شرکت سازنده تاکید زیادی روی طراحی و قابلیت­‌های اسپرت آن دارد.

طراحی ظاهری این محصول جدید در عین شباهت با سایر اعضای خانواده از جمله کراس‌اورهای چانگان UNI-K و چانگان UNI-T، ویژگی‌های خاصی را نیز به همراه دارد.سری UNI از محصولات شرکت چانگان که دو کراس‌اور UNI-T و UNI-K را شامل می­‌شود، خودروهایی زیبا و مدرن هستند که با استقبال رسانه­‌ها و مشتریان نیز مواجه شده‌­اند. اکنون یک عضو جدید با نام UNI-V هم به این سری اضافه شده که البته خودرویی سدان است.

رقبای مستقیم این خودرو در بازار چین، ام‌جی 6، گک ترامپچی اِمپو و هیوندای لافستا خواهد بود. چانگان یونی-وی از اوایل سال 2022 وارد بازار چین خواهد شد.

طراحی چانگان UNI-V

طراحی ظاهری این محصول جدید در عین شباهت با سایر اعضای خانواده از جمله کراس‌اورهای چانگان UNI-K و چانگان UNI-T، ویژگی‌های خاصی را نیز به همراه دارد. ارتفاع کوتاه بدنه، فرم خمیده سقف، بیرون زدگی‌­های کوتاه بدنه در جلو و عقب و فاصله نسبتاً زیاد بین محورها، طرحی را پدید آورده که واقعا اسپرت و جوان­‌پسند به نظر می­‌رسد.

چانگان UNI-V

طراحی هندسی جلوپنجره با دو فرم مثلثی در کنار آن، چراغ‌های باریک جلو و نشان V روی کاپوت، نمای جلوی این خودروی چینی را شکل داده است. در نمای جانبی هم رینگ‌های 18 اینچی با روکش مات و دستگیره مخفی­‌شونده دیده می‌شود، که تاکید بیشتری بر فرم آئرودینامیک بدنه دارد.

چانگان UNI-V

در بخش عقب نیز با چراغ سرتاسری و باله خودکار مواجه هستیم. بنابر اعلام سازنده، باله عقب در این خودرو به صورت دستی یا خودکار و به تناسب با سرعت از جای خود بلند شده و تا 25 کیلوگرم نیروی رو به پایین اضافه بر بدنه وارد می‌­کند.

طول،عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای چانگان یونی-وی به ترتیب 4.68، 1.838، 1.43 و 2.75 متر اعلام شده است، که تقریبا نزدیک به اشکودا اوکتاویا به نظر می­‌رسد هرچند فاصله محورهای اوکتاویا کمی کمتر و برابر با 2.686 متر است.

کابین و امکانات چانگان UNI-V

فضای کابین چانگان یونی-وی تحت تاثیر خطوط مستقیم طراحی شده است و با جزئیات خلاقانه زیادی همراه شده است، که از میان آن‌ها می­توان به دکمه­‌های حساس به لمس روی فرمان، طراحی خاص دریچه­‌های تهویه، فرم تخت اهرم تعویض دنده، قرارگیری صفحه پشت آمپر در بالای فرمان، قابلیت تشخیص چهره راننده از طریق دوربین­ مادون قرمز روی فرمان و نمایش جزئیات فنی همچون فشار توربو، گشتاور خروجی و غیره در صفحه کناری پشت آمپر، اشاره کرد.

چانگان UNI-V

حالت رانندگی Super Race با تنظیمات اسپرت، پس از فشردن یک دکمه قرمز روی کنسول میانی فعال خواهد شد.

مشخصات فنی چانگان UNI-V

چانگان یونی-وی روی پلتفرم MPA و مشترک با دو کراس‌اور سری یونی شکل گرفته و به پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 187 اسب­‌بخار قدرت و جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین مجهز شده است، که این خودرو را به نهایت سرعت 205 کیلومتر برساعت می­‌رساند. البته احتمال دارد که این خودرو در آینده به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ نیز مجهز شود.

دیدگاه کاربران