• دانگ فنگ منگشي Warrior
  • دانگ فنگ منگشي Warrior

ورود چینی‌ها به دنیای شاسی‌بلندهای برقی آفرود

معرفی برند دانگ فنگ منگشی

6 شهریور 1401 12:49

شرکت دانگ فنگ در جریان یک رویداد ویژه، زیربرند جدید خود به نام منگشی را معرفی کرده است. منگشی که در زبان چینی به معنای «مبارز و جنگجو» است، از سال‌ها پیش به ساخت خودروهای نظامی مشغول بوده اما پس از معرفی پیکاپ Warrior M50 در سال 2021، دانگ ­فنگ تصمیم گرفته که این برند را به عنوان سازنده خودروهای NEV بیراهه‌­نورد، مورد استفاده قرار دهد. طبق تعریف متداول در چین، انواع برقی، هیبرید و پلاگین-هیبرید در رده خودروهای NEV طبقه‌­بندی می­‌شوند.

برند منگشی براساس پلتفرم MORA شکل گرفته که برای ساخت خودروهای برقی بیراهه‌­نورد طراحی شده است.براساس اعلام دانگ فنگ، محصولات برند منگشی براساس پلتفرم MORA شکل گرفته که برای ساخت خودروهای برقی بیراهه‌­نورد طراحی شده است. امکان تغییرات سریع در طراحی، قابلیت بکارگیری فناوری فرمان سیمی، شعاع گردش 5.1 متری، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، فناوری حرکت چرخنگی و همچنین قابلیت استفاده برای تولید خودروهای ون و پیکاپ، به عنوان مزایای این پلتفرم معرفی شده است.

سامانه هوشمند بیراهه‌­نوردی M ATS با امکان تغییر ارتفاع سیستم تعلیق تا 105 میلی‌متر، فراهم ساختن 9 حالت رانندگی، کنترل شاسی VMC برای فرمان‌پذیری چرخ‌های جلو و عقب و بسیاری موارد دیگر هم برای محصولات این برند درنظر گرفته شده است.

دانگ فنگ منگشی Warrior

خودروهای دانگ فنگ منگشی (Warrior) به سه قفل دیفرانسیل الکترونیکی مجهز شده است، که یکی در مرکز و دیگران روی محورهای جلو و عقب نصب می­‌شود.

دانگ فنگ از سامانه Mega Power به عنوان نیروی محرکه این خودروها یاد کرده است، که شامل چهار موتور برقی با قدرت بیش از هزار اسب‌­بخار خواهد بود. بدین ترتیب، محصولات منگشی می‌­توانند ظرف 4.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسند.

در کنار معرفی برند منگشی، دو کانسپت به اسامی M-Terrain و M-Terrain S هم معرفی شده است.

دانگ فنگ منگشی M-Terrain Warrior

فرم بدنه شاسی‌­بلند M-Terrain تحت تاثیر خطوط مستقیم و فرم‌های زاویه­دار شکل گرفته و به واسطه ابعاد بزرگ سپرها، جلوپنجره و رینگ‌ها، کاربری آن به عنوان یک خودروی بیراهه‌­نورد را به نمایش می‌­گذارد. فرم صلیبی چراغ‌های عقب، نردبان سقفی و زاپاس روی در صندوق، از دیگر ویژگی‌های ظاهری M-Terrain است.

M-Terrain S در نگاه اول به عنوان یک شاسی‌­بلند کوپه به نظر می‌­رسد، اما از سوی سازنده به عنوان یک پیکاپ معرفی شده است. هرچند این خودرو به دو ردیف صندلی مجهز شده، اما حقیقت این است که صندلی‌های عقب و حتی فضای بار M-Terrain S، بی ­استفاده به نظر می‌­رسد.

دانگ فنگ منگشی M-Terrain S Warrior

 

براساس خبرهای قبلی، منگشی قصد دارد محصولات خود را در دو نسخه کاملاً برقی (EV) و EREV عرضه خواهد کرد. در نسخه برقی، باتری 140 کیلووات ساعت و موتور به قدرت 1070 اسب‌­بخار نصب شده که شعاع حرکتی 500 کیلومتر و شتاب صفر تا صد کمتر از 5 ثانیه را فراهم می‌­کند. اما نسخه EREV که از موتور درون‌­سوز برای افزایش شعاع حرکتی استفاده می‌­کند، 816 اسب­‌بخار قدرت، باتری 65.88 کیلووات ساعت و شعاع حرکتی 800 کیلومتر را تامین می­کند.

محصولات خانواده M-Terrain از برند منگشی (Warrior) در سال 2023 وارد بازار چین خواهد شد. دانگ فنگ انتظار دارد که ماهیانه 4 هزار دستگاه از این خودروها را به فروش برساند.

دیدگاه کاربران