معرفی دانگ فنگ منگشی M-Hero 917
شرکت دانگ فنگ از سال 2006 تاکنون، نسخهای از شاسیبلند آمریکایی HMMWV را برای ناوگان نظامی چین تولید میکند. با افزایش تب شاسیبلند سواری در اکثر کشورهای جهان، خودروساز چینی تصمیم گرفته است، که نسخه شخصی از این خودرو را با نام منگشی M-Hero 917 وارد بازار کند.
در نخستین گام برای ایجاد هویت متفاوت، منگشی - Mengshi - به عنوان یک برند جدید معرفی شد، هرچند که همچنان زیرمجموعه دانگ فنگ محسوب میشود. سپس کانسپت M-Terrain معرفی شد، که نسخه تولیدی آن با نام M-Hero 917 متولد شده است.
طراحی منگشی M-Hero 917
بدنه منگشی M-Hero 917 از فرمهای شکسته و خطوط زاویهدار شکل گرفته و حتی اجزای مختلف همچون چراغهای جلو، ورودی هوای جلوی کاپوت و لوگوی منگشی، به شکل مثلث طراحی شده است. البته سپر جلو، نسبت به کانسپت، کمی کوچکتر است. در این نسخه آزمایشی، تایرهای معمولی دیده میشود، در حالی که کانسپت آن، تایرهای مخصوص آفرود داشت.
638094761838627039.jpg)
در بخش عقب خودرو، سپر سادهتری قرار گرفته است و آن یدککش بزرگ موجود در کانسپت، دیده نمیشود. یک برجستگی روی در عقب خودرو تعبیه شده و شکل چراغها بدون تغییر باقی مانده است.
ابعاد آن به 4987/2080/1935 میلیمتر میرسد و فاصله محوری 2950 میلیمتری دارد. عکسهای خودرو بزرگتر به نظر میرسد که شاید به دلیل رینگهای کوچک 275/65R20 باشد.
طبق دادههای وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این محصول ۵ صندلی دارد. زاویه حمله و فرار آن هر دو ۳۱ درجه هستند. وزن این خودرو، بسته به نوع پیشرانه، بین ۳۱۳۰ تا ۳۲۹۳ کیلوگرم قرار میگیرد.
638079186425326598638094762060953909.jpg)
کابین و امکانات منگشی M-Hero
در عکسی که از فضای داخلی منگشی M-Hero 917 منتشر شده است، یک فرمان D شکل، صفحهکیلومتر دیجیتالی و یک نمایشگر بزرگ مرکزی دیده میشود. سیستم هدآپ دیسپلی نیز وجود دارد.
روی کنسول میانی، یک اهرم تعویض دنده بزرگ تعبیه شده است. نکته قابل توجه دیگر، آینه دید عقب است، که به دوربین مجهز شده و برای چنین خودرویی بسیار کاربردی است.
مشخصات فنی منگشی M-Hero
ویژگیهای فنی نسخه کانسپت هم در منگشی M-Hero 917 حفظ شده است. چراکه آفرودر منگشی M-Hero 917 تمام الکتریکی است و بر اساس پلتفرم MORA ساخته شده است. این محصول از سیستمهای EV و EREV پشتیبانی میکند. در پلتفرم MORA هیچ ارتباط فیزیکی بین فرمان و چرخها نیست. سیستم تعلیق آن بادی بوده و تا ۱۰۵ میلیمتر بلند میشود.

پیشرانه M-Hero 917 میتواند EV و یا EREV باشد. نسخه تمام الکتریکی آن، چهار موتور الکتریکی دارد که خروجی آنها به ۱۰۸۸ اسببخار قدرت و ۱۴۰۰نیوتنمتر گشتاور میرسد. باتری آن توسط CATL ساخته شده و قبلا گزارش شده که ظرفیت آن ۱۴۰ کیلوواتساعت است. بنابراین میتوان حدس زد که این باتری مدل Qilin است. اگر چه این باتری حجم زیادی دارد، اما به دلیل وزن بالای خودرو، برد منگشی M-Hero 917 تنها ۵۰۵ کیلومتر است.
نسخه EREV تنها سه موتور الکتریکی دارد. دو موتور روی محور عقب و یک موتور نیز روی محور جلو قرار دارد. خروجی این سه موتور به ۸۱۶ اسببخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتنمتر گشتاور میرسد. علاوه بر آن، یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی نیز زیر کاپوت آن جای گرفته است که ۱۹۷ اسببخار قدرت دارد. این پیشرانه تنها باتری را شارژ میکند. باتری آن ۶۶ کیلوواتساعتی است و برد ترکیبی آن به ۸۰۰ کیلومتر میرسد.
قیمت منگشی M-Hero
شاسیبلند M-Hero 917 امسال وارد بازار چین میشود و شروع قیمت آن از 103,700 دلار است. یکی از رقبای این محصول، بیوایدی Yangwang U8 است. هر دو محصول چهار موتور الکتریکی دارند و آفرودر هستند. البته U8 لوکستر به نظر میرسد.
اولین محصول منگشی در سال جاری وارد بازار میشود و کارخانه جدید واقع در استان Hubei مونتاژ خواهد شد. حجم فروش اولین وسیله نقلیه آن باید به ۱۵۰۰ دستگاه در سال برسد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
آخرین اخبار و رویداد ها
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : carnewschina.com