هربرت دیز مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن در اوایل ماه می از حضور دو تیم پورشه و آئودی در مسابقات فرمول یک 2026 خبر داده بود. پس از عدم توافق با ردبول، اکنون آئودی به صورت رسمی از همکاری با Sauber برای تامین پیشرانه در این مسابقات خبر داده است.
” پس از عدم توافق با ردبول، اکنون آئودی به صورت رسمی از همکاری با Sauber برای تامین پیشرانه در این مسابقات خبر داده است.“یکی از مهمترین تغییرات قوانین برای فصل 2026، اجبار تیمها به استفاده از سوخت مصنوعی برای پیشرانه درونسوز خودروهاست. آزمایشها روی این پیشرانههای جدید از سال 2025 آغاز میشود. این درحالیست که، تنها 10 درصد از سوخت خودروهای فعلی فرمول یک از مواد تجدیدپذیر تامین شده است.
پیشرانه توربوشارژ 1.6 لیتری 6 سیلندر همچنان در جای خود باقی میماند، اما برای انطباق با قوانین سال 2026، نیروی تولید شده از موتور الکتریکی باید 50 درصد افزایش یابد.
آئودی برای خرید سهام شرکت Sauber برنامهریزی کرده است، هرچند که فعلاً از جزئیات این برنامه اطلاعی نداریم.
آئودی قصد دارد پیشرانه خودروهای فرمول یک را در تاسیسات خود واقع در ناحیهای روستایی در ایالت باواریا به نام نویبورگ-شروبنهاوزن تولید کند درحالیکه طراحی و ساخت خودروها در کارخانه Sauber واقع در هینویل کشور سوئیس انجام خواهد شد.
براساس اعلام Motorsport.com، تیم Sauber قصد دارد پس از 5 سال نام Alfa Romeo Racing را کنار گذاشته و در فصول 2024 و 2025 مسابقات فرمول یک از نام خود استفاده کند. تا پیش از فصل 2026 و همکاری با آئودی، این تیم همچنان به استفاده از پیشرانههای ساخت فراری ادامه خواهد داد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com