• اعلام همکاري آئودي و Sauber براي فرمول يک 2026

همکاری با Sauber برای فرمول یک 2026

آئودی وارد فرمول یک می‌شود

6 آبان 1401 17:52

هربرت دیز مدیرعامل سابق گروه فولکس­ واگن در اوایل ماه می از حضور دو تیم پورشه و آئودی در مسابقات فرمول یک 2026 خبر داده بود. پس از عدم توافق با ردبول، اکنون آئودی به صورت رسمی از همکاری با Sauber برای تامین پیشرانه در این مسابقات خبر داده است.

پس از عدم توافق با ردبول، اکنون آئودی به صورت رسمی از همکاری با Sauber برای تامین پیشرانه در این مسابقات خبر داده است.یکی از مهمترین تغییرات قوانین برای فصل 2026، اجبار تیم‌ها به استفاده از سوخت مصنوعی برای پیشرانه درون‌­سوز خودروهاست. آزمایش‌ها روی این پیشرانه­‌های جدید از سال 2025 آغاز می­‌شود. این درحالیست که، تنها 10 درصد از سوخت خودروهای فعلی فرمول یک از مواد تجدیدپذیر تامین شده است.

پیشرانه توربوشارژ 1.6 لیتری 6 سیلندر همچنان در جای خود باقی می­‌ماند، اما برای انطباق با قوانین سال 2026، نیروی تولید شده از موتور الکتریکی باید 50 درصد افزایش یابد.

آئودی برای خرید سهام شرکت Sauber برنامه­‌ریزی کرده است، هرچند که فعلاً از جزئیات این برنامه اطلاعی نداریم.

آئودی قصد دارد پیشرانه خودروهای فرمول یک را در تاسیسات خود واقع در ناحیه‌­ای روستایی در ایالت باواریا به نام نویبورگ-شروبنهاوزن تولید کند درحالی‌که طراحی و ساخت خودروها در کارخانه Sauber واقع در هینویل کشور سوئیس انجام خواهد شد.

اعلام همکاری آئودی و Sauber برای فرمول یک 2026

براساس اعلام Motorsport.com، تیم Sauber قصد دارد پس از 5 سال نام Alfa Romeo Racing را کنار گذاشته و در فصول 2024 و 2025 مسابقات فرمول یک از نام خود استفاده کند. تا پیش از فصل 2026 و همکاری با آئودی، این تیم همچنان به استفاده از پیشرانه‌­های ساخت فراری ادامه خواهد داد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران