• فولکس واگن تاوندر

یک شاسی‌بلند دیگر برای بازار چین

معرفی فولکس واگن تاوندر

9 شهریور 1401 15:37

اتحاد فاو-فولکس‌‌­واگن در تاریخ 29 آگوست از یک شاسی‌­بلند میان­‌سایز پنج نفره به نام تاوندور (Tavendor) رونمایی کرده است.

فرم بدنه فولکس ­واگن تاوندور که تا حد زیادی تحت تاثیر خطوط مستقیم شکل گرفته، از زبان طراحی جدید این کمپانی پیروی نموده و در برخی جزئیات و تناسبات، یادآور فولکس­‌ واگن توارگ است.نام محصول جدید فولکس ­واگن از ترکیب دو کلمه یونانی tavros و esplendor به معنی گاو باشکوه شکل گرفته است، اما این خودرو با نام چینی لن شون (Lan Xun) نیز شناخته می­‌شود و فعلاً تنها در این کشور عرضه خواهد شد.

فولکس ­واگن تاوندور روی پلتفرم ماژولار MQB شکل گرفته و ابعاد آن در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.936، 2.015، 1.756 و 2.98 متر اعلام شده است.

فرم بدنه فولکس ­واگن تاوندور که تا حد زیادی تحت تاثیر خطوط مستقیم شکل گرفته، از زبان طراحی جدید این کمپانی پیروی نموده و در برخی جزئیات و تناسبات، یادآور فولکس­‌ واگن توارگ است. یکی از مهمترین نکات در این بخش، نوارهای نورانی و چراغ در بخش‌های مختلف بدنه است. در تریم R-Line، طراحی سپرها کمی تغییر داشته و از رنگ مشکی برای تزئین بخش‌هایی از بدنه استفاده شده است.

فولکس واگن تاوندر

خطوط مستقیم در طراحی فضای کابین به وفور قابل مشاهده بوده و با بدنه مطابقت دارد. نمایشگر 12 اینچی مرکزی، صفحه پشت آمپر 10.25 اینچی، فرمان سه شاخه، کلیدهای حساس به لمس، اهرم الکترونیکی تعویض دنده و صفحه LCD کنترل سیستم تهویه مطبوع، از مهمترین ویژگی‌های قابل مشاهده در این بخش است. برای صندلی‌های ردیف دوم تهویه مطبوع جداگانه و تنظیم پشتی درنظر گرفته شده است.

نیروی محرکه فولکس ­واگن تاوندور از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری TSI توربوشارژ با 186 اسب­‌بخار قدرت تامین شده است، که از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به محور جلو یا چهار چرخ منتقل می­‌شود. البته در برخی رسانه­‌ها ادعا شده که نسخه‌­ای از این خودرو با همین پیشرانه ولی 220 اسب­‌بخار قدرت نیز عرضه خواهد شد. حداکثر سرعت نیز 200 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

فولکس واگن تاوندر

فولکس­ واگن تاوندور از اواخر سال 2022 و با قیمتی در بازه احتمالی 40 الی 60 هزار دلار وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه کاربران