• نسخه آفرود از کيا اسپورتيج مخصوص رالي ربل Rebelle

آماده حضور در رالی ربل

معرفی نسخه آفرود از کیا اسپورتیج

11 مهر 1401 11:26

کیا آمریکا به طور کامل اسپورتیج X-Pro آماده رالی را معرفی کرده است. این خودرو در رالی Rebelle 2022 رقابت می‌کند و سومین سالی است که شرکت‌کننده این رویداد است‌.

تایرهای آفرودی، سیستم تعلیق بلند، محافظ زیر بدنه و سایر ارتقاهای سخت‌افزاری اضافه شده‌اند، تا کیا اسپورتیج در رالی ربل 2022 حاضر شود.این شاسی‌بلند توسط LGE-CTS Motorsports پشتیبانی می‌شود و در کلاس  X-Cross زنان مسابقه می‌دهد، مسابقه‌ای که در صحراهای نوادا و کالیفرنیا برگزار می‌شود.

تیمی که با چالش 2414 کیلومتری مواجه می‌شود، شامل Verena Mei به عنوان راننده و Tana White نقشه‌خوان و ناوبر هستند که پس از کسب مقام دوم با سورنتو پلاگین‌هیبرید در سال 2021، بار دیگر با کیا بازگشته‌اند. Theressa Contreras و Sara Morosan، مالک LGE-CTS Motorsports و محصولات آفرودی Baja Forged، در توسعه این خودرو کمک کردند.

این خودرو بر اساس تیپ X-Pro ساخته شده، که مقاوم‌ترین تیپ از کیا اسپورتیج است. صرف‌ نظر از رنگ‌های زیبای به‌کار رفته، این محصول ارتقاهای آفرودی را دریافت کرده است. همانند رینگ‌های 17 اینچی Rhino که با تایرهای BFGoodrich  T/A K02 پوشیده شده‌اند.

نسخه آفرود از کیا اسپورتیج مخصوص رالی ربل Rebelle

صفحه‌های محافظ جلو و عقب و زیر خودرو و محافظ سپر Baja Forged، کیا اسپورتیج را در برابر سنگ‌ها مقاوم می‌سازد. یدک‌کش‌هایی در هر دو طرف تعبیه شده تا در شرایط سخت بتوان خودرو را نجات داد‌. یک روف‌راک نیز وجود دارد تا حمل وسایل موردنیاز و اساسی را آسان سازد.

زیر کاپوت، یک پیشرانه 2.5 لیتری Smartstream GDI وجود دارد که 187 اسب‌بخار قدرت را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به سیستم تمام چرخ محرک فعال منتقل می‌کند. این سیستم دارای چندین حالت رانندگی است.

رالی ربل امسال در تاریخ 6 اکتبر آغاز می‌شود. این رویداد هشت روز زمان می‌برد و مسیر آن 1500 مایل است. نقطه شروع آن در نوادا (Nevada) است و خط پایان مسابقه در تپه‌های شنی Imperial در کالیفرنیا جنوبی خواهد بود. توجه داشته باشید که رالی ربل یک مسابقه سرعت نیست؛ بلکه درباره جهت‌یابی، زمان و ... است و شرکت‌کنندگان از نقشه و قطب‌نما استفاده می‌کنند. استفاده از گوشی موبایل و جی‌پی‌اس مجاز نیست و تمام گوشی‌های موبایل قبل از شروع مسابقه جمع‌آوری می‌شوند.

نسخه آفرود از کیا اسپورتیج مخصوص رالی ربل Rebelle

کیا در سال 2021 با سورنتو پلاگین‌هیبرید شرکت کرد و مقام دوم و سوم را کسب کرد. در سال 2020 نیز توانست با تلوراید به جایگاه دوم دست یابد. شرکت هیوندای نیز اوایل سال جاری اعلام کرد که با پیکاپ سانتاکروز خود در رالی ربل 2022 شرکت می‌کند. این خودرو یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ دارد که به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل است.

دیدگاه کاربران