• نسخه اروپايي نيسان ايکس‌تريل

انتشار کاتالوگ رسمی

بررسی نیسان ایکس‌ تریل معین خودرو اروند (Nissan XTrail)

30 دی 1402 17:06

انتشار کاتالوگ رسمی نیسان ایکس تریل وارداتی

دی 1402: شرکت معین خودرو اروند، یکی از واردکنندگان محصولات نیسان در ایران است که قصد دارد خودرو ایکس تریل را با مدل سال 2023 در ایران عرضه کند. در همین راستا نیز این شرکت مشخصات رسمی و کاتالوگ نیسان ایکس تریل وارداتی را منتشر کرده است:

کاتالوگ نیسان ایکس تریل (PDF)

مشخصات فنی ایکس تریل واردتی

نیسان ایکس تریل وارداتی شرکت معین خودرو اروند، چهار تریم مختلف دارد. نیسان ایکس تریل در دو نسخه دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل عرضه خواهد شد. همه تریم‌های این محصول به موتور 2.4 لیتری تجهیز شده‌اند که 181 اسب‌بخار قدرت و 244 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این پیشرانه به گیربکس CVT با قابلیت Xترونیک متصل است. 

رونمایی ایکس تریل 2023 در نمایشگاه ژنو

مهر 1402: نیسان ایکس‌تریل حاضر در نمایشگاه خودرو ژنو 2023، پیش‌تر در سال 2021 نیز رونمایی شده بود و تفاوت‌های ظاهری زیادی با نسل قبلی (اتاق T-32) دارد. اما جذاب‌ترین نکته این خودرو، عرضه‌شدن آن در برخی کشورها با یک پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری هیبریدی است که توانایی تولید 200 اسب بخار را دارد.

معرفی نیسان ایکس تریل اروپایی

شهریور 1401: نیسان روگ (Rogue) در ماه ژوئن سال 2020 در ایالات متحده رونمایی و در ماه جولای سال 2022 با نام X-Trail در ژاپن عرضه شد. اکنون نوبت به قاره اروپا رسیده تا میزبان این شاسی‌بلند سایز متوسط سه ردیفه باشد.

نسخه اروپایی نیسان ایکس‌تریل می‌تواند از آپشن سیستم تمام چرخ‌محرک بهره ببرد. پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ بنزینی آن نیز با یک موتور الکتریکی همراه شده است.

پیشرانه احتراقی سه سیلندری که به آن اشاره شد، چرخ‌ها را به حرکت درنمی‌آورد! در واقع این پیشرانه 1.5 لیتری، انرژی الکتریکی مورد نیاز باتری را تامین می‌کند و سرانجام موتور الکتریکی تغذیه می‌شود. نیسان با این روش تامین انرژی، قصد دارد X-Trail را یک خودرو الکتریکی جلوه دهد. این پیشرانه نهایتا 201 اسب‌بخار قدرت و 330 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد آن نیز 8 ثانیه است.

نیسان برای شاسی‌بلند ایکس‌تریل در اروپا، سیستم AWD را نیز در نظر گرفته است که در هر محور یک موتور الکتریکی دارد. خروجی ترکیبی آن‌ها به 210 اسب‌بخار می‌رسد. در مدل‌های تمام چرخ‌ محرک، شتاب به 7 ثانیه برای نسخه 5 نفره و 7.2 ثانیه برای نسخه 7 نفره می‌رسد. حداکثر سرعت نسخه تک‌موتوره برابر با 170 کیلومتر برساعت و برای نسخه دو موتوره به 180 کیلومتر برساعت می‌رسد.

ابعاد نیسان X-Trail بزرگ است و در آخرین صندلی‌ها می‌تواند افراد با قد 160 سانتی‌متر را جای دهد. صندلی‌های ردیف دوم، ترکیب‌بندی 60:40 دارند و به سمت جلو حرکت می‌کنند تا دسترسی به ردیف سوم میسر شود. ظرفیت بار به 585 لیتر می‌رسد، که حدود 20 لیتر بیش‌تر از نسخه قبلی است.

نسخه اروپایی نیسان ایکس‌تریل

در سایر نقاط، این خودرو همان نیسان روگ است و همان نمایشگر 12.3 اینچی راننده و نمایشگر لمسی اطلاعات و سرگرمی را دارد.

نیسان، شاسی‌بلند ایکس‌تریل  را با 10 رنگ بدنه متفاوت و 5 مدل دو رنگ عرضه می‌کند. این خودرو در ایتالیا چهار تیپ مختلف دارد و قیمت آن به 38,080 یورو می‌رسد.


شرایط فروش ایکس تریل وارداتی

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت معین خودرو اروند و همچنین جهت اگاهی از شرایط فروش نیسان، پیش فروش خودروهای نیسان و ثبت نام خودروهای وارداتی شرکت معین خودرو، مقاله شرایط فروش معین خودرو اروند را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران