• جيپ واگونيير S

آماده رقابت با تسلا مدل Y پرفورمنس

معرفی جیپ واگونییر S

14 خرداد 1403 19:49

شرکت جیپ با مدل اونجر در بازار کراس‌­اورهای برقی اروپا حضور دارد، اما حالا و با رونمایی از واگونییر S در شهر نیویورک، برای عرضه نخستین محصول برقی خود در ایالات متحده آماده می­‌شود.

طراحی جیپ واگونییر S

جیپ واگونییر S را می­توان به جرات زیباترین محصول برند آمریکایی لقب داد. البته فرم چراغ‌های جلو و ستون D می­‌تواند یادآور محصولات رنجرور باشد. به علت نیاز کمتر پیشرانه این خودرو به خنک‌کاری، جلوپنجره سنتی جیپ به قطعه­‌ای نمادین و البته نورانی در شب‌ها تبدیل شده است.

جیپ واگونییر S

ضریب درگ 0.29 بدنه جیپ واگونییر S نیز هرچند از 0.23 مربوط به تسلا مدل Y کمتر نیست، اما از تمام خودروهای ساخت جیپ وضعیت بهتری دارد.  طول 4.88 متری بدنه هم نسبت به واگونییر بنزین‌سوز 5.45 متری، به مراتب کوچک‌تر شده و در ردیف جیپ گرند چروکی قرار گرفته است.

کابین و امکانات جیپ واگونییر S

وجود 4 نمایشگر در داخل کابین جیپ واگونییر S، یکی از نکات قابل توجه است. در نمایشگر راننده، اطلاعات مسیریاب مربوط به جاده‌­ای در نزدیکی دیترویت به نمایش درآمده است، درحالی‌که نمایشگر مرکزی و سرنشین جلو، در حال پخش محتوای سیستم اطلاعات سرگرمی هستند.

در نمایشگر پایین بخش میانی داشبورد هم تنظیمات گرمکن صندلی‌ها به نمایش درآمده است. تهویه مطبوع و ماساژور صندلی‌ها نیز از طریق همین نمایشگر کنترل می­‌شود. نکته جالب این‌که، نمایشگر کوچک پایین داشبورد را می­‌توان خاموش کرد، بنابراین احتمال دارد که تنظیمات این نمایشگر از طریق دیگری هم قابل کنترل باشد.

جیپ واگونییر S

البته به نظر می­‌رسد که نمایشگر سرنشین بیشتر برای ارائه موارد سرگرمی همچون پخش فیلم تنظیم شده باشد.

نخستین سری جیپ واگونییر S با لقب Launch Edition، سیستم صوتی McIntosh با 19 بلندگو را نیز به همراه دارد. سقف پانوراما دو تکه با شیشه ثابت به صورت استاندارد عرضه خواهد شد.

جیپ از پیش‌­بینی سامانه اختصاصی برای واگونییر S به نام Selec-Terrain خبر داده است، که چند حالت رانندگی مختلف را برای این خودرو فراهم خواهد کرد.

مشخصات فنی جیپ واگونییر S

جیپ واگونییر S پس از دوج چارجر، دومین محصول گروه استلانتیس است که براساس پلتفرم STLA-Large شکل می‌گیرد. از آنجا که این پلتفرم برای هر دو پیشرانه برقی و بنزینی آمادگی دارد، می­‌توان انتظار داشت که نسخه درونسوز این خودرو هم در آینده نزدیک معرفی شود.

این خودرو به مجموعه باتری 100.5 کیلووات ساعت مجهز شده است، که بنابر اعلام سازنده، برد حرکتی فراتر از 480 کیلومتر را فراهم می­‌کند. به استناد اطلاعات قبلی، می­‌دانیم که باتری این خودرو از حداکثر جریان 350 کیلووات پشتیبانی می­‌کند، که یکی از سریع‌ترین سرعت‌های شارژ در میان شاسی‌بلندهای برقی به شمار می‌­آید. بنابر اعلام جیپ، ذخیره باتری این خودرو ظرف 23 دقیقه از 20 به 80 درصد می‌­رسد.

جیپ واگونییر S

جیپ واگونییر S Launch Edition به دو پیشرانه برقی مجهز شده است، که در مجموع 600 اسب‌­بخار قدرت و 836 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. بنابر اعلام جیپ، این خودرو ظرف 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. توجه داشته باشید که به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، پیشرانه محور جلو در اکثر مواقع از مدار خارج است.

از ویژگی‌های بیراهه‌نوردی جیپ واگونییر S شامل زوایای ورود و خروج اطلاعی نداریم، اما به نظر می­‌رسد که خودروساز آمریکایی قصد دارد این اعداد را در هنگام رونمایی از همتای آفرودر این خودرو یعنی کانسپت واگونییر S تریل هاوک اعلام کند.

امکان انتخاب حالت رانندگی برفی و شن و ماسه ، جدیدترین سامانه­‌های ایمنی و شارژر خانگی سطح 2 رایگان، از دیگر ویژگی‌های جیپ واگونییر S به شمار می­‌آید.

جیپ واگونییر S

قیمت جیپ واگونییر S

انتظار داریم که قیمت جیپ واگونییر S، کمتر از رقم 72 هزار دلار مربوط به مدل فعلی تعیین شود. نسخه Launch Edition از اواخر سال جاری به نمایندگی‌های جیپ در ایالات متحده وارد می­‌شود.

ثبت سفارش برای جیپ واگونییر S در ایالات متحده از پاییز 2024 آغاز خواهد شد. انتظار داریم که با کمی فاصله زمانی، این خودرو به سایر کشورها نیز ارسال شود. بنابر خبرهای تایید نشده، نسخه هیبرید جیپ واگونییر S هم در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران