شرکت موپار در کنار نمونههای تغییریافته از پیکاپهای رم، یک جیپ کانسپت را نیز برای نمایش در SEMA 2022 حاضر کرده است. برخلاف دو پیکاپ رم، این جیپ به پیشرانه درونسوز و حجیم مجهز نیست، بلکه برخلاف ظاهر قدیمی خود، یک پیشرانه برقی در زیر کاپوت دارد.
”جیپ CJ Surge به قوای محرکه برقی 400 ولتی مجهز شده است، که 268 اسببخار قدرت تولید میکند.“جیپ CJ Surge به قوای محرکه برقی 400 ولتی مجهز شده است، که 268 اسببخار قدرت تولید میکند. این مجموعه به سازه اصلی خودرو متصل شده است و نیروی خود را از طریق جعبه انتقال دو-سرعته با قابلیت انتخاب دنده، به تمام چرخها ارسال میکند.
24 ماژول لیتیوم-یون در زیر یک پوشش واحد در بخش عقب کابین جمع شده و ظرفیت 50 کیلووات ساعت را فراهم نموده است، درحالیکه پورت شارژ در بخش پشتی در راننده قرار دارد. از شعاع حرکتی که توسط مجموعه باتری این خودرو فراهم شده، اطلاعی در دسترس نیست.
جیپ CJ Surge با تمرکز بر قابلیتهای بیراههنوردی طراحی شده و به همین منظور تایرهای 35 اینچی چهارفصل ساخت بیاف گودریچ، افزایش 5 سانتیمتری ارتفاع و محورهای Dana 44 Crate از مجموعه قطعات پرفورمنس جیپ برای آن درنظر گرفته شده است.
جیپ CJ Surge از سپرهای رانگلر JK روبیکان، وینچ Warn و چراغهای LED جلو بهره میبرد و بدنه آن با ترکیب دو رنگ مشکی و نارنجی براق تزئین شده درحالیکه برخی جزئیات مثل نوار بخش میانی بدنه، حاشیه رینگها یا قلاب روی سپر هم با آبی تزئین شده است.
در فضای کابین جیپ CJ Surge با صندلیهای سفارشی، شیشه جلو با ارتفاع کمتر و کنسول میانی متعلق به رانگلر JK مواجه هستیم.
آن طور که در سایت motor1.com آمده است، درحال حاضر هیچ برنامهای برای تولید جیپ CJ Surge وجود ندارد، اما براساس اعلام موپار، طراحی و ساخت این خودرو میتواند برای تبدیل خودروهای فعلی و کلاسیک به انواع پاک و بدون آلایندگی، الهامبخش باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com