• نسخه اسکات‌پک Swinger از دوج چارجر و چلنجر

نسخه‌ای خاص در تیراژ 1000 دستگاه

معرفی نسخه اسکات‌پک Swinger از چارجر و چلنجر

18 شهریور 1401 17:26

شرکت دوج مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد به به مناسبت پایان نسل فعلی چارجر و چلنجر، هفت نسخه سفارشی از این مدل‌ها را معرفی کند. در راستای عمل به این وعده که به صورت هفتگی و هر چهارشنبه اجرا خواهد شد، سومین نسخه از سری هفتگانه Last Call با نام اسکات‌پک Swinger معرفی شده است.

اسکات‌پک Swinger هم به اصول اولیه خودروهای عضلانی وفادار مانده و نیروی محرکه خود را از پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتری Hemi دریافت می­‌کند.طرفداران خودروهای آمریکایی احتمالاً با نام تجاری Swinger آشنا هستند چراکه دوج دارت Swinger در فاصله اواخر دهه 60 تا اوایل 70 میلادی به فروش می‌­رسید. اکنون از این نام مجدداً برای نام‌گذاری دو محصول ویژه استفاده شده است.

همچون اعضای قبلی سری Last Call، یعنی دوج چارجر Super Bee و دوج چلنجر Shakedown، اسکات‌پک Swinger هم به اصول اولیه خودروهای عضلانی وفادار مانده و نیروی محرکه خود را از پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتری Hemi دریافت می­‌کند. البته چلنجر با گیربکس شش سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک قابل انتخاب است، درحالی‌که چارجر تنها با دومی عرضه می­‌شود.

نسخه اسکات‌پک Swinger با ویژگی‌های ظاهری شامل رینگ‌های 20 اینچی، رنگ سبز بدنه با نواری به رنگ سبز روشن روی صندوق، رینگ‌های طلایی و نشان‌های طلایی روی جلوپنجره و گلگیرها، همراه شده است. البته تفاوت‌هایی نیز میان این دو وجود دارد، مثل نشان طلایی روی هلالی چرخ عقب چارجر یا هواکش کاپوت چلنجر که مختص هرکدام از آن‌ها طراحی شده است.

نسخه اسکات‌پک Swinger از دوج چارجر و چلنجر

استفاده از رنگ سبز در کابین اعضای سری اسکات‌پک Swinger به برخی جزئیات محدود مانده است. بدنه این دو مدل ویژه را می‌­توان به رنگ سبز F8 یا سبز لیمویی Sublime سفارش داد، ولی برای افرادی که طالب رنگی غیر از این دو باشند، سفید Knuckle هم در دسترس خواهد بود.

آقای Tim Kuniskis مدیرعامل دوج اعتقاد دارد، که نام Swinger یادآور خاطرات خوب گذشته بوده و می‌­تواند هیجان را به محصولات امروزی دوج تزریق کند.

نسخه اسکات‌پک Swinger از دوج چارجر و چلنجر

همچون سایر اعضای سری، تیراژ تولید دو عضو اسکات‌پک Swinger هم به هزار دستگاه از هرکدام، محدود شده است. طبق وعده دوج، هفتمین و آخرین عضو از سری Last Call در ماه نوامبر و در جریان نمایشگاه SEMA 2022 رونمایی خواهد شد.

دیدگاه کاربران