شرکت دوج مدتها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد به به مناسبت پایان نسل فعلی چارجر و چلنجر، هفت نسخه سفارشی از این مدلها را معرفی کند. در راستای عمل به این وعده که به صورت هفتگی و هر چهارشنبه اجرا خواهد شد، سومین نسخه از سری هفتگانه Last Call با نام اسکاتپک Swinger معرفی شده است.
”اسکاتپک Swinger هم به اصول اولیه خودروهای عضلانی وفادار مانده و نیروی محرکه خود را از پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتری Hemi دریافت میکند.“طرفداران خودروهای آمریکایی احتمالاً با نام تجاری Swinger آشنا هستند چراکه دوج دارت Swinger در فاصله اواخر دهه 60 تا اوایل 70 میلادی به فروش میرسید. اکنون از این نام مجدداً برای نامگذاری دو محصول ویژه استفاده شده است.
همچون اعضای قبلی سری Last Call، یعنی دوج چارجر Super Bee و دوج چلنجر Shakedown، اسکاتپک Swinger هم به اصول اولیه خودروهای عضلانی وفادار مانده و نیروی محرکه خود را از پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتری Hemi دریافت میکند. البته چلنجر با گیربکس شش سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک قابل انتخاب است، درحالیکه چارجر تنها با دومی عرضه میشود.
نسخه اسکاتپک Swinger با ویژگیهای ظاهری شامل رینگهای 20 اینچی، رنگ سبز بدنه با نواری به رنگ سبز روشن روی صندوق، رینگهای طلایی و نشانهای طلایی روی جلوپنجره و گلگیرها، همراه شده است. البته تفاوتهایی نیز میان این دو وجود دارد، مثل نشان طلایی روی هلالی چرخ عقب چارجر یا هواکش کاپوت چلنجر که مختص هرکدام از آنها طراحی شده است.
استفاده از رنگ سبز در کابین اعضای سری اسکاتپک Swinger به برخی جزئیات محدود مانده است. بدنه این دو مدل ویژه را میتوان به رنگ سبز F8 یا سبز لیمویی Sublime سفارش داد، ولی برای افرادی که طالب رنگی غیر از این دو باشند، سفید Knuckle هم در دسترس خواهد بود.
آقای Tim Kuniskis مدیرعامل دوج اعتقاد دارد، که نام Swinger یادآور خاطرات خوب گذشته بوده و میتواند هیجان را به محصولات امروزی دوج تزریق کند.
همچون سایر اعضای سری، تیراژ تولید دو عضو اسکاتپک Swinger هم به هزار دستگاه از هرکدام، محدود شده است. طبق وعده دوج، هفتمین و آخرین عضو از سری Last Call در ماه نوامبر و در جریان نمایشگاه SEMA 2022 رونمایی خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com