مدتی پس از معرفی چند کانسپت شاسیبلند برقی، شرکت ماهیندرا خودرویی را معرفی کرده که نه یک پروژه آیندهنگرا بلکه یک محصول آماده تولید است.
”ماهیندرا XUV400 به یک موتور برقی روی محور جلو مجهز شده است، که 150 اسببخار قدرت و 310 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.“از ماهیندرا XUV400 سخن میگوییم که همتای برقی محصولی دیگر از این کمپانی به نام ماهیندرا XUV300 و درواقع نسخه تغییر یافته از سانگ یانگ تیوولی است. البته چندان نباید تعجب کرد چراکه خودروساز کرهای به مدت چندین سال تحت مالکیت ماهیندرا قرار داشت.
البته ماهیندرا خاطرنشان ساخته که در طراحی XUV400 از کمک غیرمستقیم مهندسان کرهای بهرهمند شده، به خصوص که نسخه برقی از سانگ یانگ تیوولی عرضه نشده است.
برخلاف ماهیندرا XUV300 که مجبور بود برای دریافت مشوقهای مالیاتی، خود را در کلاس خودروهای کوچکتر از 4 متر جا دهد، طول ماهیندرا XUV400 همچون تیولی برابر با 4.2 متر است، هرچند که فاصله بین محورها در هر سه خودروی مذکور برابر با 2.6 متر است.
فرم کلی و تناسبات بدنه کاملاً سانگ یانگ تیوولی را به خاطر میآورد، اما طراحی دماغه، سپرها، رینگها و چراغها تغییر کرده است.
ماهیندرا XUV400 به یک موتور برقی روی محور جلو مجهز شده است، که 150 اسببخار قدرت و 310 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. مجموعه باتری این خودرو تنها 39.4 کیلووات ساعت ظرفیت دارد که زیاد به نظر نمیرسد و براساس اعلام ماهیندرا نیروی لازم برای پیمودن 456 کیلومتر مسافت را تامین خواهد کرد. باتری این خودرو از جریان عادی 7.2 کیلووات و جریان سریع 50 کیلووات پشتیبانی میکند.
سه حالت رانندگی Fun ، Fast و Fearless برای ماهیندرا XUV400 درنظر گرفته شده است، که البته معلوم نیست با انتخاب کدامیک مصرف کاهش مییابد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت ماهیندرا XUV400 به ترتیب 8.3 ثانیه و 150 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
فضای داخلی ماهیندرا XUV400 شباهت زیادی به کابین سانگ یانگ تیوولی دارد، هرچند که برخی جزئیات همچون اهرم تعویض دنده و صفحه پشت آمپر تغییر کرده و نمایشگر 7 اینچی به همراه مسیریاب با قابلیت شناسایی ایستگاه شارژ هم برای آن نصب شده است.
ماهیندرا فعلاً از اعلام قیمت XUV400 خودداری نموده، ولی از آغاز فروش این محصول در ژانویه 2023 خبر داده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru