• جيلي پاندا ميني
  • Geely Panda Mini
  • خودروي برقي جيلي Geometry جيامتري M2
  • جيلي پاندا ميني
  • Geely Panda Mini

خودرویی برقی با قدرت 40 اسب‌بخار

معرفی جیلی پاندا مینی

29 آذر 1401 13:40

پاندا مینی، خودرو شهری الکتریکی جیلی است که رقیب وولینگ Hongguang مینی محسوب می‌شود. البته سایر خودروسازان نیز تاکنون محصولاتی را مشابه این خودرو ساخته‌اند؛ مانند چری QQ Ice Cream و دانگ‌فنگ Fengguang Mini EV.

اکنون عکس‌های کابین و مشخصات فنی آن دردسترس است. دو ویژگی مهم آن، برد ۲۰۰ کیلومتری و دو صفحه نمایش است. این خودرو چینی ابتدا در ماه سپتامبر تحت برند جئومتری و با نام M2 معرفی شد، اما در نهایت تصمیم گرفته شد، تا با برند جیلی و نام پاندا مینی عرضه شود. عجیب است که همچنان حروف GEOME در جلو و عقب پاندا مینی دیده می‌شود، در حالی که بخشی از تولیدات جیلی خواهد بود و این بسیار گیج‌کننده است.

طراحی جیلی پاندا مینی

جیلی پاندا مینی، ویژگی‌های پانداهای غول‌پیکر را در بدنه‌اش دارد. طراحی جلوپنجره آن بسته است و پورت شارژش در مرکز جلوپنجره قرار گرفته است. چراغ‌های جلو کاملاً گرد هستند و نمای آن را بامزه‌تر می‌کنند. هر دو سپر، طوری طراحی شده‌اند که انگار لبخند می‌زنند.

جیلی پاندا مینی

شکل کلی بدنه، مربع است و رینگ‌هایش سه‌پره هستند. طراحی سه پره رینگ‌ها، یادآور ردپاهای پانداست. پنجره انتهایی خودرو نیز مشابه بال‌های در حال پرواز است.

جیلی چراغ‌های عقب خودرو را شبیه به دو چشم درشت طراحی کرده است که انگار چشمک می‌زنند. این محصول با دو رنگ بدنه دردسترس است.

جیلی پاندا مینی

ابعاد آن به 3065/1522/1600 میلی‌متر با فاصله محوری 2015 میلی‌متری می‌رسد. در واقع این خودرو ۱۵۵ میلی‌متر طویل‌تر، ۲۹ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۱ میلی‌متر کوتاه‌تر از Hongguang مینی است. وزن پاندا مینی برابر ۷۹۷ کیلوگرم است.

کابین و امکانات جیلی پاندا مینی

فضای داخلی پاندا مینی به رنگ صورتی روشن و لطیف است. یک فرمان دو شاخه صاف وجود دارد که D شکل است و اسپرت به نظر می‌رسد. پشت فرمان نیز دو اهرم مشکی‌رنگ تعبیه شده است.

جیلی پاندا مینی

داخل کابین، دو صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد. یکی از آن‌ها مربوط به صفحه کیلومتر و ابزارها با قطر ۹.۲ اینچ است. نمایشگر اصلی و مرکزی، ۸ اینچی است و در قسمت زیرین آن، دو دریچه هوا و فضایی متشکل از دکمه‌های فیزیکی، تعبیه شده است.

در پایین‌ترین نقطه کنسول، دو پورت USB قرار گرفته است. در سمت راست، محفظه‌ای باز دیده می‌شود و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که برای سرنشین جلو، کیسه هوا درنظر گرفته نشده است.

در قسمت اهرم دنده، یک اهرم دورانی و دو کلید برای پنجره‌ها وجود دارد.

مشخصات فنی جیلی پاندا مینی

حداکثر سرعت جیلی پاندا مینی به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. موتور الکتریکی این خودروی کوچک چینی، 40 اسب‌بخار قدرت دارد. دو حالت رانندگی اسپرت و نرمال برای پاندا مینی در نظر گرفته شده است.

جیلی پاندا مینی برد ۲۰۰ کیلومتری دارد و مهم‌تر از آن، از شارژ سریع ۲۲کیلوواتی پشتیبانی می‌کند. جیلی خاطرنشان کرده که پاندا مینی در مدت زمان ۳۰ دقیقه از شارژ ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رسد. برای صد درصد پر کردن باتری خالی، ۶۸ دقیقه زمان نیاز است. یک پورت شارژ ۷ کیلوواتی AC دارد که با جایگاه شارژ AC در حدود ۳ ساعت شارژ می‌شود.

قیمت جیلی پاندا مینی

قبلا شایعاتی وجود داشت، مبنی بر آن که بازه قیمتی پاندا مینی بین ۵۷۳۰ تا ۷۱۶۵ دلار است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران