اگر تا به حال برنامهای برای خرید نیسان ماکسیما نداشتهاید، الان بهترین زمان است. این سدان پرچمدار و باتجربه برای مدل سال 2023 افزایش قیمت کمی را تجربه کرده بود، ولی هیچوقت گرانتر از امروز نبوده است. چراکه قرار است دیگر وجود نداشته باشد.
”سخنگوی نیسان میگوید طبق برنامهریزیها قرار است تا سال 2023 حدود 40 درصد از فروش شرکت به محصولات کاملاً برقی اختصاص پیدا کند.“پیشتر میدانستیم که نیسان تا پایان سال 2023 تولید ماکسیما را متوقف میکند. در سال آخر تولید این خودرو شاهد تغییرات زیادی نخواهیم بود. این خودروساز لوگوی قدیمی نیسان را با مدل مینیمالیستی جدید عوض میکند. ولی با این حال لحاظ کردن تریم پلاتینیوم یک خبر فوقالعاده استثنایی است. چراکه برای آن صندلیهای چرمی نیمه آنیلین و رکابهای روشن بسیار تجملی در نظر گرفته شده است.
افزایش قیمت روی همه تریمها اعمال شده است. از ماکسیما SV پایه 39 هزار و 235 دلاری گرفته تا ماکسیما SR میانرده 44 هزار و 395 دلاری. این یعنی یک افزایش 300 دلاری برای هر دو مدل در قیاس با نسخههای سال 2022؛ اما نیسان ماکسیما پلاتینیوم 2023 با 1100 دلار گرانتر شده است و حالا با نرخ 45 هزار و 345 دلاری به فروش میرسد.
تا اینجای کار شاهد یک پایان آرام برای 42 سال حضور این سدان ماندگان بودهایم. این خودرو سال 1981 با نام داتسون ماکسیما شروع به کار کرد. در همان ابتدا با یک پیشرانه 6 سیلندر خطی خبرساز شده بود. مدل جدید دارای پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل با 300 اسببخار قدرت و جعبهدنده CVT و سیستم انتقال قدرت FWD است.
سخنگوی نیسان میگوید طبق برنامهریزیها قرار است تا سال 2023 حدود 40 درصد از فروش شرکت به محصولات کاملاً برقی اختصاص پیدا کند. ماکسیما جدیدترین خودرو در صف طولانی سدانهایی است که اخیراً به دلیل محبوبیت شاسیبلندها و کراساورها از رده خارج میشوند. کرایسلر 300 و دوج چارجر در سال 2023 از صحنه بیرون میروند. شایعه شده است که شورولت مالیبو و هیوندای سوناتا نیز در حال خداحافظی هستند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com