• تويوتا لندکروزر 6 چرخ زرهي

مجهز به ضد پهباد!

تویوتا لندکروزر 6 چرخ زرهی

31 شهریور 1401 16:42

درحالیکه نسل جدید تویوتا لندکروزر یعنی J300 در سال 2021 معرفی شده است، نسل J70 این خودرو با عمری نزدیک به 40 سال نیز همچنان تولید می­‌شود. نکته جالب اینکه تقاضا برای هر دو مدل آنچنان بالاست که صف انتظار طولانی برای آن‌ها تشکیل شده است. البته بنابر شنیده­‌ها، کندی روند تولید J70 به علت تطبیق این خودرو با استانداردهای جدید ایمنی است.

یکی از ویژگی‌های جالب MAX 3 شش-چرخ، تجهیز سامانه رهگیری پهپاد است که به کمک رادار، موقعیت پهپاد مهاجم را شناسایی کرده و پس از ارسال داده‌­ها به سامانه مدیریت مرکزی، آن را منهدم خواهد کرد.با توجه به قابلیت‌های بیراهه‌­نوردی J70، یک شرکت تیونر به نام SVI Engineering، خودرویی به نام MAX 3 شش-چرخ را براساس شاسی J79 تولید کرده و در نمایشگاه AAD 2022 در آفریقای جنوبی به معرض نمایش گذاشته است.

همانطور که از نام این محصول برمی­‌آید، MAX 3 شش-چرخ خودرویی با سه محور است. عرض محور دوم کمی افزایش یافته و هر دو محور دوم و سوم به ترمز دیسکی مجهز شده‌اند، تا توان توقف را فراهم کنند.

بدنه این خودروی آفرودر تقریباً هیچ نشانی از تویوتا ندارد و برای حضور در قسمت جدید فیلم Mad Max، آماده به نظر می­‌رسد! اکثر بخش‌های بدنه با صفحات آلومینیومی روکش شده که در برابر حملات اسلحه جنگی و نارنجک‌های دستی مقاوم است. درحقیقت سطح امنیتی این خودرو، EN1063 BR6 اعلام شده که با سفارش مشتری به BR7 ارتقاء می‌یابد.

تویوتا لندکروزر 6 چرخ زرهی

یکی از ویژگی‌های جالب MAX 3 شش-چرخ، تجهیز سامانه رهگیری پهپاد است که به کمک رادار، موقعیت پهپاد مهاجم را شناسایی کرده و پس از ارسال داده‌­ها به سامانه مدیریت مرکزی، آن را منهدم خواهد کرد. پس از پایان عملیات، می­‌توان به کمک موتورسیکلت آفرودر که در عقب MAX 3 شش-چرخ جانمایی شده، به پهپاد ساقط شده دست پیدا کرد.

تمامی تغییرات مذکور، باعث شده مجموع وزن مجاز MAX 3 شش-چرخ به 5.5 تن افزایش یابد. به همین دلیل سیستم تعلیق مورد بازبینی قرار گرفته و یک آنتی‌رول بار جدید به محور عقب اضافه شده است.

تویوتا لندکروزر 6 چرخ زرهی

نیروی محرکه MAX 3 شش-چرخ از پیشرانه 8 سیلندر 4.5 لیتری توربودیزل تامین شده است، که البته از مشخصات دقیق آن اطلاعی در دسترس نیست.

نمونه حاضر در نمایشگاه AAD 2022 براساس J70 دوکابین شکل گرفته است، اما SVI Engineering اعلام نموده که قصد دارد نسخه تک ­کابین از این خودرو را نیز تولید کند.

دیدگاه کاربران