با گذشت سالهای طولانی از حضور موفقیت آمیز نسل اول و دوم رنو توربو، به نظر میرسد که خودروساز فرانسوی قصد دارد این هاچبک داغ را دوباره به زندگی برگرداند.
”رنو 5 توربو 3E به دو موتور برقی مجهز شده است، که هرکدام روی یکی از محورها قرار گرفته و مجموعاً 375 اسببخار قدرت و 700 نیوتنمتر تولید میکند. “هرچند استفاده از لقب توربو برای یک خودروی برقی کمی عجیب است، اما حروف 3E در انتهای نام، بر هویت آن به عنوان سومین نسل رنو 5 توربو تاکید دارد.
رنو 5 توربو 3E به دو موتور برقی مجهز شده است، که هرکدام روی یکی از محورها قرار گرفته و مجموعاً 375 اسببخار قدرت و 700 نیوتنمتر تولید میکند. مجموعه باتری 42 کیلووات ساعت نیز در کف بخش میانی بدنه نصب شده است. این چیدمان تاحدی دو نسل قبلی رنو 5 توربو را به خاطر میآورد.
براساس اعلام سازنده، رنو 5 توربو 3E میتواند ظرف 3.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد و تا 200 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد.
مجموعه باتری این خودرو پس از اتصال به شارژر 380 ولتی، در مدت 2 ساعت شارژ میشود. وزن خالص رنو 5 توربو 3E هم 980 کیلوگرم اعلام شده است، که با اضافه شدن مجموعه باتری 520 کیلوگرمی به 1.5 تن افزایش مییابد.
رنو 5 توربو 3E براساس شاسی لولهای شکل گرفته و با توجه به میلههای حفاظتی، حالت رانندگی دریفت و محل نصب ده دوربین در نقاط مختلف که برای این خودرو درنظر گرفته شده، برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده است.
طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای رنو 5 توربو 3E به ترتیب 4.006، 2.02، 1.32 و 2.54 متر اعلام شده است، که افزایش 25 سانتیمتری عرض نسبت به نسل دوم رنو 5 توربو را نشان میدهد.
باله بسیار بزرگ عقب و رینگهای 19 و 20 اینچی با تایرهای 225/35R19 و 325/25R20 در محورهای جلو و عقب، از مهمترین ویژگیهای ظاهری رنو 5 توربو 3E است.
شرکت رنو قصد دارد کانسپت 5 توربو 3E را ماه آینده و در جریان نمایشگاه خودرو پاریس 2022 به معرض نمایش بگذارد. هنوز برنامهای برای تولید این مدل اعلام نشده، اما زیرمجموعه دیگر رنو یعنی آلپاین، در حال طراحی نسخه اسپرت از رنو 5 برقی است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com