• موبيلايز Duo
  • موبيلايز Bento

خودروهای برقی کوچک از زیرمجموعه رنو

معرفی موبیلایز Duo و Bento

19 مهر 1401 13:38

برند موبیلایز (Mobilize) زیرمجموعه گروه رنو است، که خودروهای برقی شهری جدید Duo و Bento را ارائه کرده است. این برند برای خدمات اشتراکی تاسیس شده و Duo و Bento را به ترتیب در سال‌های 2023 و 2024 عرضه می‌کند.

مدل Duo در واقع نسخه تولیدی کانسپت EZ-1 است، که سال گذشته معرفی شد و همچنین جایگزین رنو توئیزی - Twizy - است‌، اما Bento را می‌توان نسخه باری آن دانست.

این خودروهای کوچک در نمایشگاه خودروی 2022 پاریس معرفی می‌شوند و رقیبی برای خودروهای سیتروئن Ami و سیتروئن My Ami Cargo هستند. تفاوت‌ آن‌ها این است که محصولات Mobilize قابل خریداری نیستند.

طراحی موبیلایز Duo و Bento

موبیلایز Duo از نظر ظاهر، شکل تکامل‌یافته رنو Twizy است. چراغ‌های LED باریک، سپرهای برآمده و درهای سبک قیچی، از ویژگی‌های آن است. طراحان رنو از بازی‌های ویدیویی الهام گرفته‌اند و حال و هوای دهه 80 و 90 را به آن افزوده‌اند. رنگ خاکستری anthracite و نارنجی نیز برای آن بسیار مناسب است. چندین قسمت مانند دستگیره‌ درها، ستون C و ... قابل سفارشی‌سازی هستند.

موبیلایز Duo و Bento

این خودروهای الکتریکی از پنل‌های بدنه پلاستیکی ساخته شده‌اند. ابعاد Duo عبارتند از 2.43/1.30/1.46 متر. ارتفاع آن دقیقا با رنو توئیزی یکسان است. Bento کمی کشیده‌تر و بلندتر است، زیرا فضای بار به آن افزوده شده است. Mobilize ادعا می‌کند که 50 درصد این خودروها از مواد بازیافتی تهیه شده و 95 درصد آن‌ها نیز قابل بازیافت است.

کابین و امکانات موبیلایز Duo و Bento

داخل کابین، یک صفحه‌کیلومتر دیجیتالی کوچک، یک اسپیکر، درگاه USB و اتصال گوشی همراه هوشمند، وجود دارد. برخلاف توئیزی، کابین این خودرو با شیشه‌های بزرگ محصور شده است. یک ایربگ روی فرمان وجود دارد.

موبیلایز Duo و Bento

موبیلایز Duo دو صندلی به صورت 1+1 دارد؛ اما Bento یک خودرو تک‌سرنشین است و فضای بار 700 لیتری را ارائه می‌دهد. هر دو نسخه، دو محفظه برای ذخیره‌سازی در طرفین صندلی دارند. تودوزی صندلی‌ها از TEP است و به راحتی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد.

مشخصات فنی موبیلایز Duo و Bento

مدل Duo یک موتور الکتریکی تک دارد و نیروی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. دو نسخه برای آن ارائه می‌شود که حداکثر سرعت یکی از آن‌ها 45 کیلومتر برساعت (بدون نیاز به گواهینامه و مناسب از سن 14 سالگی) و دیگری 80 کیلومتر برساعت است.

موبیلایز Duo و Bento

اطلاعاتی درباره عملکرد آن دردسترس نیست؛ اما ادعا می‌شود که هر دو شتاب سریع دارند. ظرفیت باتری مشخص نیست؛ اما برد آن به 140 کیلومتر می‌رسد و می‌تواند با برق خانگی، در مدت زمان سه ساعت، برای پیمودن 90 کیلومتر آماده شود‌.

هر دو مدل Duo و Bento برای خدمات اشتراکی ارائه می‌شوند. نرم‌افزار آن‌ها را می‌توان از راه دور ارتقا داد و با توجه به نیازهای مشتری، ویژگی‌هایی را فعال و یا غیرفعال کرد.

زمان عرضه موبیلایز Duo و Bento

مدل Duo کی‌لس و کنترل با گوشی هوشمند نیز دارد و اواخر سال 2023 به بازار می‌آید. Bento برای مشتری‌های حرفه‌ای‌تر است و با اجاره بلند مدت ارائه می‌شود‌. این خودرو از سال 2024 در دسترس خواهد بود. کاربران به شبکه پس از فروش رنو دسترسی دارند‌. قیمت آن‌ها نزدیک به زمان عرضه اعلام می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران