• داچيا داستر مات اديشن

تزئین با رنگی خاص

معرفی داچیا داستر مات ادیشن

27 مهر 1401 11:13

شرکت داچیا، نسخه‌ای ویژه و مجهز از مدل داستر را در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش گذاشته است. این مدل Mat Edition نام دارد و به تعداد محدودی تولید خواهد شد و داچیا امیدوار است که مدلی کلکسیونی شود‌.

داچیا داستر Mat ادیشن از پیشرانه بنزینی 1.3 لیتری توربوشارژ TCe 150 نیرو می‌گیرد، خروجی این پیشرانه به 148 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. داستر Mat ادیشن تنها با رنگ جدید خاکستری Comet تولید می‌شود، که جلوه‌ای مات دارد. این اولین رنگ مات این خودروساز است‌.

علاوه بر رنگ بدنه خاص، این خودرو به ویژگی‌هایی همچون رینگ‌های 17 اینچی مشکی، آنتن کوسه‌ای براق و قاب آینه‌های جانبی مشکی با نوار میانی نارنجی‌رنگ (همانند داچیا داستر Extreme SE در سال گذشته)، مجهز شده است‌. روی این این خودرو لوگوی جدید داچیا نیز دیده می‌شود.

داخل کابین امکانات فراوانی یافت می‌شود؛ همانند نمایشگر 8 اینچی لمسی اطلاعات و سرگرمی، دوربین چند تصویری، تهویه اتوماتیک، کارت جایگزین کلید سنتی خودرو. توجه داشته باشید که صفحه کیلومتر داستر دیجیتالی نیست‌.

داچیا داستر مات ادیشن

داچیا پیشرانه‌های مختلفی را برای داستر ارائه می‌دهد؛ اما Mat ادیشن به قوی‌ترین نوع آن‌ها مجهز شده و از پیشرانه بنزینی 1.3 لیتری توربوشارژ TCe 150 نیرو می‌گیرد. خروجی این پیشرانه به 148 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

داچیا اطلاعاتی را درباره نحوه توزیع نیرو بین محورها منتشر نکرده، اما می‌دانیم که پیشرانه به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک EDC متصل است.

داچیا داستر مات ادیشن

داچیا سفارشات داستر Mat ادیشن را طی یک رویداد دیجیتالی در ماه‌های آینده، ثبت می‌کند. این خودروساز می‌گوید که نسخه ویژه داستر تنها به میزان چند صد دستگاه تولید می‌شود‌. اطلاعاتی درباره قیمت این مدل وجود ندارد؛ اما ممکن است که گران‌ترین نسخه داستر تا به امروز باشد و گران‌تر از نسخه Extreme SE شود‌. نسل بعدی داستر در سال 2024 معرفی خواهد شد و داچیا در حال توسعه آن است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران