• برنامه‌هاي هيونداي براي جام جهاني 2022

ناوگانی از خودروهای برقی و هیبرید آماده خدمت

برنامه‌های هیوندای برای جام جهانی 2022

30 مهر 1401 12:51

446 دستگاه از خودروهایی که در طول برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 در قطر خدمت‌رسانی می­‌کنند، از محصولات هیوندای انتخاب شده است. بیش از نیمی از این خودروها، برقی یا هیبرید خواهند بود. براساس اعلام خودروساز کره­‌ای، این تنها بخشی از برنامه‌­ریزی هیوندای برای کمک به برگزاری این رویداد مهم جهانی است.

مدیرعامل شرکت هیوندای ضمن اشاره به ارتباط قوی این شرکت با فیفا برای برگزاری موفقیت‌­آمیز جام جهانی قطر 2022، به این نکته اشاره کرده که استفاده از خودروهای پاک در این مدت، یک بازی برد-برد میان جامعه انسانی و کره زمین خواهد بود.ده دستگاه اتوبوس برقی Elec City و تعدادی از مدل برقی آیونیک 5 به همراه چندین دستگاه سوناتا، توسان و کونا هیبرید در بخش‌های مختلف بکار گرفته خواهد شد، درحالی‌که دو محصول از برند جنسیس یعنی جنسیس G80 و جنسیس GV70 نیز در جابجایی بخش VIP انجام وظیفه می‌­کنند.

هیوندای درحال برنامه‌­ریزی برای ساماندهی ارائه خدمات به محصولات برقی خود است، تا در طول برگزاری این رویداد مهم با مشکلی مواجه نشوند. یکی از مهمترین اقدامات، تدارک شارژرهای 100 الی 150 کیلووات در پارکینگ مکان‌های برگزاری مسابقات است، تا هیوندای بتواند ناوگان محصولات خود را ردیابی کند. این ردیابی و اطلاع از محل حضور خودروها، حتی می‌­تواند به معنای اعزام نیروی کمکی در مواقع اضطراری همچون وقوع حوادث رانندگی هم باشد.

به لطف فناوری Vehicle-to-Load، هیوندای ایونیک 5 می­‌تواند به عنوان ایستگاه شارژ سیار عمل کند و به یاری خودروهای برقی بشتابد که از ادامه حرکت بازمانده‌­اند.

برنامه‌های هیوندای برای جام جهانی 2022

تیمی متشکل از متخصصان فنی و خدمات هیوندای در منطقه خاورمیانه در مرکزی به نام Quality Situation Room مستقر شده‌اند، که با شبکه نمایندگان هیوندای در قطر نیز در تماس است.

از ابتدای ماه جاری، هیوندای یک برنامه تمرینی برای رانندگان را نیز شروع کرده است تا روش استفاده صحیح از خودروهای هیبرید و برقی در طول مدت این رویداد را به آنان آموزش دهد.

برنامه‌های هیوندای برای جام جهانی 2022

آقای Jaehoon Chang مدیرعامل شرکت هیوندای ضمن اشاره به ارتباط قوی این شرکت با فیفا برای برگزاری موفقیت‌­آمیز جام جهانی قطر 2022، به این نکته اشاره کرده که استفاده از خودروهای پاک در این مدت، یک بازی برد-برد میان جامعه انسانی و کره زمین خواهد بود.

جام جهانی فوتبال 2022 بین 20 نوامبر تا 18 دسامبر در قطر برگزار خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران