• موتورسيکلت مسابقه اي کي تي ام RC8C

200 دستگاه فقط برای پیست

معرفی موتورسیکلت کی تی ام RC8C

6 آبان 1401 08:00

متخصصان شرکت اتریشی KTM، سوغاتی تازه­‌ای برای عاشقان سرعت تدارک دیده‌­اند؛ کی تی ام RC8C مدل 2023 که در تیراژ محدود 200 دستگاه و تنها برای حضور در پیست مسابقات طراحی و تولید شده است.

کی تی ام RC8C مدل 2023 در تیراژ محدود 200 دستگاه و تنها برای حضور در پیست مسابقات طراحی و تولید شده است.موتورسیکلت کی تی ام RC8C در نسل دوم خود با کاهش وزن، بروزرسانی سیستم‌های الکترونیکی و افزایش نیرو برای پیشرانه LC8c همراه شده است.

کی تی ام RC8C مدل 2023 اکنون با افزایش 7 واحدی قدرت روبرو شده است و 135 اسب‌­بخار قدرت و 98 نیوتن‌متر گشتاور را در دورشمار به ترتیب 11 هزار و 8250 دور بر دقیقه ارائه می­‌کند. افزایش قدرت پیشرانه به واسطه استفاده از شاتون­‌های تیتانیومی، افزایش ضریب تراکم، پیستون­‌های دو حلقه، افزایش ابعاد دریچه گاز و افزایش فشار پمپ بنزین حاصل شده است.

پیشرانه LC8C با وزن 142 کیلوگرم، به سیستم اگزوز آکراپوویچ از جنس تیتانیوم متصل شده است، که البته با توجه به کاربری این موتور در پیست مسابقات، با محدودیت قانونی روبرو نیست.

موتورسیکلت مسابقه ای کی تی ام RC8C

یکی از مهمترین عوامل کاهش وزن کلی کی تی ام RC8C مدل 2023، استفاده از قطعات برند WP pro در سیستم تعلیق است.

کنترل کشش قابل تنظیم، امکان تنظیم ترمز پیشرانه را برای راکب فراهم کرده است، درحالی‌که بسیاری بخش‌های دیگر همچون فرمان و گاز نیز قابل تنظیم خواهد بود. سیستم ترمز این موتورسیکلت مسابقه­‌ای از کالیپرهای Stylema ساخت برمبو و سیلندرهای RCS19 Corsa Corta تامین شده است.

صفحه پشت آمپر AIM به قابلیت نمایش تایمر پیست و سایر موارد برگرفته از محصول دیگر KTM یعنی RC16 MotoGP مجهز شده و اهرم تعویض دنده سریع را در کنار خود می­بیند.

موتورسیکلت مسابقه ای کی تی ام RC8C

گلگیر جلو از جنس فیبرکربن، آمپرمتر چنگکی ساخت CNC Racing، فیلتر هوا، کیسه هوا و تایرهای پیرلی دیابلو، از دیگر ویژگی‌های مهم کی تی ام RC8C به شمار می‌­آید، موتورسیکلتی دست­‌ساز که به سفارش KTM ولی توسط Kramer Motorcycles تولید خواهد شد.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : paultan.org

دیدگاه کاربران