• مازراتي گريکاله باربي اديشن

در تیراژ 2 دستاگه و به قیمت 330 هزار دلار

معرفی مازراتی گریکاله باربی ادیشن

7 آبان 1401 14:41

شرکت خودروساز مازراتی و اسباب‌بازی سازی Mattel، سازنده عروسک معروف باربی، با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا یک مازراتی گریکاله سفارشی را با رنگ چشمگیر صورتی بسازند.

این خودروی سفارشی، تنها به تعداد دو دستگاه ساخته می‌شود و اولین نسخه در فروشگاه Neiman Marcus و به قیمت 330 هزار دلار به فروش می‌رسد. براساس آنچه در سایت motor1.com آمده است، این خودروی سفارشی، تنها به تعداد دو دستگاه ساخته می‌شود و اولین نسخه در فروشگاه Neiman Marcus و به قیمت 330 هزار دلار به فروش می‌رسد. جزئیات نسخه دوم آن در سال 2023 مشخص می‌شود.

رنگ صورتی، تمام بدنه مازراتی گریکاله را پوشانده است. علاوه بر آن، رنگ تکمیلی زرد Acid روی قسمت‌هایی مانند اطراف جلوپنجره، روی کاپوت و در بخش پایینی سپر عقب، دیده می‌شود. یک پوشش رنگی روی بدنه ایجاد شده است، که جلوه رنگین‌کمانی دارد. نام دست‌نویس Barbie روی گلگیرهای جلویی و لوگوی B روی ستون C حک شده است.

مازراتی گریکاله سفارشی روی رینگ‌های مشکی‌رنگ با طراحی چندپره سوار شده است. لوگوی مازراتی حک شده روی کاپ رینگ‌ها، به رنگ زرد Acid خودنمایی می‌کند.

مازراتی گریکاله باربی ادیشن

داخل کابین نیز رنگ صورتی دیده می‌شود. این رنگ در قسمت‌هایی مانند دوخت صندلی‌ها، پنل درها، لوگوی B روی پشت‌سری‌ها و کنسول مرکزی، به کار رفته است.

مازراتی گریکاله باربی، در واقع برپایه تریم Trofeo از این کراس‌اور ایتالیایی شکل گرفته است. این بدان معناست که نسخه ویژه به یک پیشرانه V6 توئین‌توربو با حجم 3 لیتر مجهز شده و 523 اسب‌بخار قدرت در 6500 دور در دقیقه و 620 نیوتن‌متر گشتاور دارد. شتاب کراس‌اور به 3.8 ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آن 285 کیلومتر برساعت است.

تریم Trofeo گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF دارد و نیرو را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند. محور عقب آن دیفرانسیل لغزش محدود دارد.

مازراتی گریکاله باربی ادیشن

از کل قیمت تعیین‌شده 330 هزار دلاری، 33 هزار دلار آن برای پروژه Dream Gap باربی دریافت می‌شود. این همکاری با خیریه انجام شده تا فرصت‌های برابری برای دختران ارائه شود.

گریکاله از پاییز امسال در آمریکا به فروش می‌رسد. قیمت آن از 64,995 دلار، برای تریم GT با 296 اسب‌بخار قدرت آغاز می‌شود. تریم Modena با قدرت 325 اسب‌بخار، قیمت 74,395 دلار دارد. بالاترین تریم، Trofeo است که قیمت 103,995 دلاری دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران